Fps drops Wow classic window mode!

Permalänk

Fps drops Wow classic window mode!

Hej! jag har ett litet problem, jag sitter och kör ett spel som inte är allt för krävande, då jag kör med 2-3 olika konton på detta spel samtidigt i windowmode, när jag har focus på ena spelet så ser jag att jag får otroligt mycket fps drops på det andra, så det laggar osv, i spelet går det att ändra till max fps background men det blir inte bättre, har klurat på detta i flera veckor men inte kommit någon vart i det hela, tänkte om någon här har någon aning om det?
jag kör med en Ryzen 5 3600 processor och ett 1660 grafikkort,
även en 49tums curved samsung oddesey g9 skärm på 240hz,
hade samma problem innan jag köpte denna skärm så det är inte skärmen 🙂
Spelar wow classic!
Mvh patrik 🙂

Tydligare rubrik
Permalänk

Det finns ett alternativ för max bildfrekvens för bakgrundsapplikation i nvidea inställningar under hantera 3d inställningar. Kan vara att bakgrunds pogram blir cappade av denna inställning när de sätts i bakgrunden.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Tänk på att spel som wow är väldigt cpu tunga. Så beroende på vad du gör i spelet, så kanske du maxar cpu'n. Speciellt om du kör 3 spel samtidigt?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Spelar ingen roll vad jag gör i spelet, droppar ner på 5ps när jag inte har klickat på den rutan tex.

Permalänk
Medlem

Vad har du för inställningar i spelet? Provat sänka i alla? Om det du har aktivt drar mycket så kanske inte dom andra får så mycket över.

Permalänk

Sänker jag till lägsta grafiken så går min fps upp till 20 på det kontot som jag inte spelar på.

Permalänk
Medlem

Säkerställ att du har GPUn inställd på samtliga fönster.
Settings->Advanced. Change from auto detect graphics card to your graphics card.

Sänk samtlig grafik till under 3.

Du har ju en ganska klen dator för detta, att senare dra en halv 4k skärm i 240hz också påverkar ju självklart prestandan.

Extra:
This may seem a bit obvious, but increase or disable the game's FPS limit setting if it has one.
Disable anti-aliasing/multi-sampling!: Anti-aliasing is likely to have a significant performance impact when multiboxing. NOTE: WoW has a habit of setting high anti-aliasing level after a graphics driver update!
Disable vertical sync: Vertical Sync (or V-Sync, also called "Present Interval" in EVE Online) intends to synchronize the rendering speed against your monitor's refresh rate. When multiboxing, disabling V-Sync may significantly improve your framerate.
Favor high performance over high quality where possible for all other settings
As a last resort, lowering the game resolution may significantly improve framerate as well. If selecting a game resolution in-game does not affect the actual resolution, your actual resolution can likely be adjusted through your Window Layout (see "Window Layout" section below).

Permalänk

Körde tidigare med 3st skärmar varav 1 var 144hz och dom andra 60hz,
innan jag uppdaterade datorn till det jag har nu hade jag aldrig något problem med fps drops på det kontot jag inte spelade på.

Har nu ändrat auto detect graphics card till grafikkortet, vart ingen skillnad.