SweClockers Live! 2021 – presenteras av NetOnNet

Permalänk
Medlem

Såg nästan hela livestreamen igår kväll och har kollat igenom intervjun med Nvidias representant men kunde inte se några frågor och svar angående Nvidias utspel om att deras prio är fokuserat för gamers i första hand kontra grafikkort för mining och vad som eventuellt kommer att ske med Nvidias egen butik i framtiden när det gäller försäljning av FE kort framledes...

Men det var väl för heta frågor att ställa uppenbarligen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Puttefnasket:

Såg nästan hela livestreamen igår kväll och har kollat igenom intervjun med Nvidias representant men kunde inte se några frågor och svar angående Nvidias utspel om att deras prio är fokuserat för gamers i första hand kontra grafikkort för mining och vad som eventuellt kommer att ske med Nvidias egen butik i framtiden när det gäller försäljning av FE kort framledes...

Men det var väl för heta frågor att ställa uppenbarligen

Nvidia pratade ju i intervjun om just mining vs gaming?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nvidia pratade ju i intervjun om just mining vs gaming?

Aj fan, det har jag missat, får be om ursäkt då. Jag får titta/lyssna igen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Puttefnasket:

Aj fan, det har jag missat, får be om ursäkt då. Jag får titta/lyssna igen

Inser att det kanske inte var helt solklart när jag tittade på videon igen.
Jag frågar om prissättningen, vilket resulterar i att han svarar om mining och pratar massor om det.
Så då följer jag upp och försöker pusha honom om han verkligen menar att det är den huvudsakliga anledningen till att priserna ser ut som de gör.

Är förstås lite icke-svar på den här typen av frågor är det är PR-tränat folk man har att göra med.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Inser att det kanske inte var helt solklart när jag tittade på videon igen.
Jag frågar om prissättningen, vilket resulterar i att han svarar om mining och pratar massor om det.
Så då följer jag upp och försöker pusha honom om han verkligen menar att det är den huvudsakliga anledningen till att priserna ser ut som de gör.

Är förstås lite icke-svar på den här typen av frågor är det är PR-tränat folk man har att göra med.

Ja tyvärr lär vi nog inte se någon större förändring inom det närmaste, nya grafikkorts modeller till trots. Är det brist på komponenter så är det ju och miners som har köpt sina grafikkort säljer ju knappast dom så länge det finns pengar att tjäna. Det bästa vore om kryptovalutor helt och hållet förbjuds alt att värdet sjunker som Reefat el-Sayeds renommé gjorde -86.