Permalänk

Mitt Covid Projekt 2020

Här kommer bilder på mitt Virtual pinball Bygge under lockdown
Grunden är en gammal gaming dator:

Ryzen 5 1600X sixcore 3,6ghz
16gig Ram
Radeon R9 380
1Tb SSD disk
32" Tvskärm HD (Backglass)1366*768
50" 4k skärm (Spelskärm)
DMD, en Kinaskärm från ebay 14,9" 1280*390
Freedom KL25Z utvecklingskort, (har en gyrosensor så tilt fungerar)
Surround anläggning Logitech
Pinballben, knappar mm.mm
Byggd av MDF Skivor
Win10 64
Mjukvaran är gratis, exakta kopior på flipperspel
T.E.X The Addams family, Indiana Jones, Terminator 2 osv

Första HD skärmen strippade jag på plasten å naturligtvis gick den sönder.
Köpte en ny 50" 4k skärm på Swedx som fungerar utmärkt men lådan blev för liten så modifikation var nödvändig.
Hittade en Spanjor på nätet som renoverar Arkad och Flipperspel som kunde ordna vinyltrycket till The Addams Family.
Jag har både en elektronisk "plunger" och vanlig "skjutknapp" (den används tex på terminator)
Har för närvarande ca 30 pinballspel (finns ca 300), dock är enda (nästan) orsaken till att jag byggde denna för addams family som jag spelade som en galning i tonåren

http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2/BuildGuide.php

https://youtu.be/NCRr4kWXvEA

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

👏👏👏👏

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Uppdaterat Galleriet med denna länk men lägger upp det här oxå

https://youtu.be/NCRr4kWXvEA

Permalänk
Medlem

Snyggt, vilken panel valde du för spelskärm? Funderar på hur stor skillnad det hade varit med en oled skärm (förutom pris).

Permalänk

Köpte en skärm från https://www.swedx.se
jäkligt bra pris 3900kr

Permalänk

Satan så ballt!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Snyggt och häftigt, Synd bara displayen med poäng mm, "Blöder/ljusinsläpp" i kanterna så mycket.. Annars grymt bygge.

Permalänk
Medlem

Supersnyggt! 10/10

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Snyggt

Har under flera år funderat på att bygga ett digitalt flipper.
Men kom aldrig igång och sen har det bara inte blivigt av.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hatten av 👍👍👍👍, hur coolt som helst.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge!
Vågar du uppskatta projektkostnaden från ax till limpa?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Musikälskare

Önskar man hade energi till något sådant, förvisso så har jag börjat plugga Japanska under pandemin så det är iaf något

Jävligt bra jobbat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt ♥

Permalänk
Skrivet av rwxr:

Riktigt coolt bygge!
Vågar du uppskatta projektkostnaden från ax till limpa?

Byggd delvis av "datorskrot" utbytta moderkort mm men jag skulle gissa på 18 000kr i mitt fall inklusive Addamsvinylen på sidorna.
vill man vara mindre noga så finns det hur mycket community skapade tryck till flipperlådan.
nya finns i Usa färdigkonfiggade för +40000kr.

Permalänk
Skrivet av zogez:

Snyggt och häftigt, Synd bara displayen med poäng mm, "Blöder/ljusinsläpp" i kanterna så mycket.. Annars grymt bygge.

Ja "DMD" blöder å¨sidorna men det ser värre ut på bild än i verkligheten.
Vissa har en 14" "vanligskärm" nedstucken i bottenlådan som man konfiggat till att visa poängen i överkanten av skärmen

Permalänk
Medlem

Häftig bygge men halva grejen med flipperspel är stötar mot bordet i rätt ögonblick utan att tilta.

Permalänk
Skrivet av Snubb1:

Häftig bygge men halva grejen med flipperspel är stötar mot bordet i rätt ögonblick utan att tilta.

Kortet som styknapparna och den "analoga" plungern har en gyrosensor som jag ställer in känsligheten, du kan tilta flippret å rädda kulan med stötar i flippretkabinetten

Permalänk
Medlem

Jäklar va grymt! Jag har byggt en bartop arcade hittils och detta är mitt nästa projekt någon gång i framtiden när jag har platsen för det bra jobbat!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har någon räknat antalet leder på det pekfingret som pekar mot planeten Saturnus?

Har man väl gjort det och jämfört med en verklig hand och pekfinger är det svårt att bortse från att det inte stämmer.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Har någon räknat antalet leder på det pekfingret som pekar mot planeten Saturnus?

Har man väl gjort det och jämfört med en verklig hand och pekfinger är det svårt att bortse från att det inte stämmer.

Är du säker på att alla veck är leder?
Många har ett veck (linje) tvärs över handen som stämmer överens med det sista vecket.
Kupa din hand lite och se efter, höjden på var på handen det sista sitter stämmer bra mot var vecket är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Har någon räknat antalet leder på det pekfingret som pekar mot planeten Saturnus?

Har man väl gjort det och jämfört med en verklig hand och pekfinger är det svårt att bortse från att det inte stämmer.

Min hand ser ut så när jag pekar på det viset. Det bildas ett litet veck rakt över min handflata som blir enligt dig en "led"

Så enligt mig är bilden anatomiskt korrekt

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Jag har själv haft ett sådant bygge som mål en längre tid, men inte kommit till skott. Själv hade jag tänkt bygga enligt orginalstorlek (wide body), så man kan använda orginaldelar för "lockdown bar" (plåten i nederkant av glaset) m.m. Problemet är dock att det största man får i då är 46" som ju inte längre finns... 43" med lite svart sorgkant som fyller ut är väl då det närmaste. Att helt strunta i orginalstorlek och faktiskt designa lådan efter tillgängliga skärmar är då en gyllene kompromiss som ju du tagit här.

F.n. väntar jag lite på att HDMI 2.0 med bättre frekvenser för spel (120 Hz eller så) ska trickla ner i prisklasserna, och visst skulle en OLED smaka fint som skärm!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Men nu väcks ju en massa frågor

Hur brett blev kabinettet? Höll du dig till "widebody" standard på 630mm eller är det custom?
Vad är grejen med "lockdown bar" nån plåtbit som sitter längst fram, har du köpt den färdig?
Hittar ingen 50" SwedX monitor för 3900, tillfällig kampanj? Vilken exakt model har du? Nöjd med den?
Funderade du något på att gå till 120hz?

Ser du något problem med att bygga något liknande men behålla datorn utanför, ståendes på golvet under/bredvid? Bara låta HDMI/DP, USB, ljud? kablar hänga ner under och man kan koppla in en dator utan att behöva bygga in den helt?

Permalänk
Skrivet av Bjirn:

Mycket snyggt! Men nu väcks ju en massa frågor

Hur brett blev kabinettet? Höll du dig till "widebody" standard på 630mm eller är det custom?
Vad är grejen med "lockdown bar" nån plåtbit som sitter längst fram, har du köpt den färdig?
Hittar ingen 50" SwedX monitor för 3900, tillfällig kampanj? Vilken exakt model har du? Nöjd med den?
Funderade du något på att gå till 120hz?

Ser du något problem med att bygga något liknande men behålla datorn utanför, ståendes på golvet under/bredvid? Bara låta HDMI/DP, USB, ljud? kablar hänga ner under och man kan koppla in en dator utan att behöva bygga in den helt?

Kabinetten blev 66cm bred, dock fick jag kapa ner sidorna för att få ned skärmen (se bild 4) plus att jag köpte en biltemaplåt som jag svetsade och rundade av, liknar lockbarish
Jag ville inte gå helt orginal med coindoor oxå, jag ville kunna justera surround ljudet under lockbar och ta ut en USBhub för att lägga till fler spel och har en wifi pinne, usb som jag connectar när det behövs.

monitorn kanske inte finns kvar men:
1 x SWEDX SuperSlim 50 4K Monitor. Pixelpolicy 1 (SM-50K1-03-PP1) = 3990kr , blev det.
visst 120hz hade iof varit fett
dock är jag väldig nöjd med moniton då den år "platt på kanterna och därmed ligger den perfekt, den håller sig sval oxå under glasskivan (jag har 3st fläktar 120mm i bakkant som suger)
glaset köpte jag hos en glasmästare 600kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av INGMAR BERGMAN:

Kabinetten blev 66cm bred, dock fick jag kapa ner sidorna för att få ned skärmen (se bild 4) plus att jag köpte en biltemaplåt som jag svetsade och rundade av, liknar lockbarish

Gött, ja lite svårt att utläsa från bilderna, men ligger TVn nu "hela vägen ut" dvs det är bara vinylen som täcker på sidorna?

Något du skulle gjoirt annorlunda nu med facit i hand?
Funderat på SSF med "exciters" inmonterade eller annan "uppgradering"?

Riktigt najs är den

Permalänk
Skrivet av Bjirn:

Gött, ja lite svårt att utläsa från bilderna, men ligger TVn nu "hela vägen ut" dvs det är bara vinylen som täcker på sidorna?

Något du skulle gjoirt annorlunda nu med facit i hand?
Funderat på SSF med "exciters" inmonterade eller annan "uppgradering"?

Riktigt najs är den

tv´n/monitorn går helt ut på kanten av kabinetten i en ca 100mm nedstick (som du ser på bild 4)
jag har en kompis på en reklamfirma som bockade plåt som täcker nedsticket och över glaset, om du tittar ordentligt så har jag egentligen ingen ram på långsidan utan jag "vinylade" över plåten då trycket var så stort, dock inget man tänker på när man tittar på den (javisst jag kan störa mig lite på det då jag helst ville ha guld ram som The Addams family Gold som kom ut senare som en jubileums modell)

Permalänk

Snyggt!! 10/10