Systemutvecklare - Byta jobb?

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare - Byta jobb?

Fick inte den lönejustering jag önskade från lönesamtalet (inte helt oväntat) medans kollegor som har mindre erfarenhet och börjat efter mig fick tusenlappar mer än mig och jag har nu mindre lön eller lika lön som nyanställda fast jag jobbat på företaget i över två år.

Har flera andra jobberbjudanden med några tusenlappar i löneökning men två av erbjudanden man fått är från företag som erbjuder 70-80% av det man debiterar i lön. Bör man ta dessa företag seriöst? Känns lite för bra för att vara sant.

Under lönessamtalet tog jag fram bra argument och visade på hur jag fått mer ansvar och arbetsuppgifter jämfört med vad många andra har, dragit in kund på egen hand (inget de förväntar sig direkt) och nämnde även att man har flera jobberbjudanden man kan ta och därför borde man få en lönejustering. Två kollegor från universitetet som börjde två-tre månader efter mig kom med liknande argument (andra jobberbjudanden osv.) men dem har mindre erfarenhet och mindre ansvar. Trots detta fick en av kollegorna 4x min löneökning och den andra kollegan fick 8x min löneökning, värt o nämna att de har en annan chef men samma enhet... I mitt fall "fanns ingen möjlighet" för en större lönejustering och därför funderar jag på om man faktiskt ska ta något av de jobb man blivit erbjuden, uppenbarligen är man mer värderad av dessa främmande företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Har flera andra jobberbjudanden med några tusenlappar i löneökning men två av erbjudanden man fått är från företag som erbjuder 70-80% av det man debiterar i lön. Bör man ta dessa företag seriöst? Känns lite för bra för att vara sant.

Väljer bara att svara på denna del: Ja, du kan ta dessa seriöst, men oftast är upplägget att du utifrån denna pott ska betala utbildning, pensionsavsättningar och försäkringar själv. Väljer du att söka dig till liknande företag så kolla upp detta.
Det är sannolikt att det är bättre för dig att driva eget företag i så fall, men det kräver lite mer av dig.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig körde också med argumentet att han blivit erbjuden högre lön av andra företag och chefen rundade då av mötet med "Grattis, då tycker jag du ska tacka ja till det erbjudandet.", vilket han inte gjorde och fick dessutom nöja sig med 0 kronor i löneförhöjning det året, så kanske inte den bästa förhandlingsmetoden alla gånger

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

En kompis till mig körde också med argumentet att han blivit erbjuden högre lön av andra företag och chefen rundade då av mötet med "Grattis, då tycker jag du ska tacka ja till det erbjudandet.", vilket han inte gjorde och fick dessutom nöja sig med 0 kronor i löneförhöjning det året, så kanske inte den bästa förhandlingsmetoden alla gånger

Fast det där stämmer inte. TS har andra jobberbjudande och hittar inte på som din kompis gjorde så de har inget med varandra att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

En kompis till mig körde också med argumentet att han blivit erbjuden högre lön av andra företag och chefen rundade då av mötet med "Grattis, då tycker jag du ska tacka ja till det erbjudandet.", vilket han inte gjorde och fick dessutom nöja sig med 0 kronor i löneförhöjning det året, så kanske inte den bästa förhandlingsmetoden alla gånger

Ja, det där är nog absolut en risk med att direkt gå på med sådana argument. Att det finns andra som söker personal är knappast något chefen inte redan vet, så den enda nyhet du kommunicerat är att du funderar på att sluta och det är ju inte nödvändigtvis bra för relationen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av clnr:

Väljer bara att svara på denna del: Ja, du kan ta dessa seriöst, men oftast är upplägget att du utifrån denna pott ska betala utbildning, pensionsavsättningar och försäkringar själv. Väljer du att söka dig till liknande företag så kolla upp detta.
Det är sannolikt att det är bättre för dig att driva eget företag i så fall, men det kräver lite mer av dig.

Tack för svaret, försäkringsdelen hade jag inte koll på, det var bra att veta!

Skrivet av Superfrog:

En kompis till mig körde också med argumentet att han blivit erbjuden högre lön av andra företag och chefen rundade då av mötet med "Grattis, då tycker jag du ska tacka ja till det erbjudandet.", vilket han inte gjorde och fick dessutom nöja sig med 0 kronor i löneförhöjning det året, så kanske inte den bästa förhandlingsmetoden alla gånger

Chefen påpekade att han är medveten om att vi blir headhuntade och att det tyvärr är snabbaste vägen till den lönen jag vill ha. Sedan babblade han på om att han mycket hellre ser en lite slöare men stabil löneökning för min del, istället för en snabb lönejustering som sedan stannar av.
Oavsett drog ju kollegorna samma argument och de bemöttes mycket bättre av sin chef :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Sedan babblade han på om att han mycket hellre ser en lite slöare men stabil löneökning för min del, istället för en snabb lönejustering som sedan stannar av.

Har hört liknande förut och kan inte förstå hur det på något sätt skulle vara en fördel för den anställde.

Permalänk
Medlem

Om Chefen tycker att du ligger rätt i lön och inte är beredd att höja den så är ju så bara. Vill du ha mer lön får du söka dig någon annanstans och hoppas att de erbjuder mer. Det kan ju helt enkelt vara så att du inte levererar mer än så, du får ju fråga vad du behöver göra för att utvecklas.

Det är ju massor av saker som knyter in, hur man agerar med kollegor, hur man tar sig an uppgifter etc. Det är alltid besvärligt om man känner att man förtjänar mer, men inte får mer utan att få en riktigt bra förklaring. Ibland kan det vara personliga skäl, att du uppfattas som besvärlig, alltid ifrågasätter (på ett dåligt sätt), etc. Det kan ju vara precis vad som helst och ganska jobbigt att utvärdera och ta sig igenom, speciellt om man kommer fram till att det är en själv man måste jobba med, vilket så klart är skitsvårt.

Ibland kan det vara värt med en nystart, dumma grejer man gjort/sagt liksom spolas bort, och nya arbetsplatsen känner inte till ditt yngre, dummare jag, och inget bagage släpar med och drar ner en.

Permalänk
Medlem

känns som att det är läge att byta. Men se till att du vet vad du byter TILL, dvs var inte så desperat så att du målar allt i rosenskimmer.

Om/när du byter - tänk efter noga om det är något hos dig själv som du vill ändra på - när du börjar om på nytt ställe och utan ryggsäck, så att du inte hamnar i samma tråkiga situation där oxo.

Vad det gäller jobb där man behåller en större del av debiteringen själv, så kanske det kan funka när man inte har ansvar för familj etc etc - som andra sagt, kolla vad som händer om du blir sjuk, om du har betald semester och gör en excel över hur mkt du kan förväntas dra in, för du måste troligen spara undan XX % för "dåliga tider"

mvh Lazze

Permalänk
Medlem

För flera år sedan var jag i samma sits som du. Jag hamnade efter i lönestatistiken och jämförde mig själv med andra kollegor som också fick högre löneökning. Jag fick beskedet att det inte fanns något mer man kunde göra för mig.

Då bestämde jag mig för att byta jobb och började således att leta. När jag hade hittat ett ställe med ett erbjudande som verkade bra så skulle jag säga upp mig och det första som min chef då frågade var om vi skulle förhandla om min lön. I det läget var jag inte intresserad av att stanna kvar då jag tyckte att lojalitet borde värderats högre från början. Att hålla nere min lön var ett sätt att maximera vinsten på det arbete som jag gjorde.

Jag är glad att jag bytte. Fick en förändring och fick lära mig andra saker och se saker från andra synvinklar. Det viktigaste är väl att hitta ett erbjudande som du blir nöjd med.

Permalänk

Har ni kollektivavtal? Misstänker inte.
Som tidigare skrivit, dom som erbjuder hög grad av inkomst av debiteringen har också att du ska ha en pott som du sedan betalar din dator och telefon från, egen utbildning. Det du får är i princip en jobb-tilldelning som du kan tacka ja eller nej till. Så i princip är man egenföretagare med en hallick
T.ex. du måste ha 100k innestående som du inte rör, eller rör men måste fylla upp med kommande intäckter.
Men däremot om det kommer en lucka där du inte är bokad så sitter du pyrt till. Vilket är hela deras affärsidé. Ofta har man också möjlighet att köpa aktier i företaget så man blir "delägare" och binder på så sätt upp sig lite till.

Man ska aldrig börja hota med att byta jobb i min värld, brukar inte bli positivt om man inte har en särställning. Däremot så kan man förbereda att säga upp sig utan att hota när man har papper redo på ett annat ställe och se om dom väljer att komma med moterbjudande när du berättar. Då vet man också att man är behövd inför framtiden.
Sedan kan man ju helt enkelt säga till andra parten att dom kom med så bra moterbjudande att du väljer att stanna.
Däremot kan man ju som MickeBoy ifrågasätta om dom helt plötsligt kan hosta upp pengar när dom inte kunde innan.

Personligen fäster jag inte så mycket vikt vid lönen på arbetet utan ställer andra vilkor, mer semesterdagar t.ex.
Men låter lite som du redan bestämt dig om inte annat börja få lite avog inställning till chefen och det har en tendens till att börja växa mer och mer över tid.
Så känner du dig trygg med det andra jobbet hoppa. Bli ingen hoppegurka bara. Det funkar bra i början för att få upp lönen, men efter ett tag så kan man bli impopulär.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Om Chefen tycker att du ligger rätt i lön och inte är beredd att höja den så är ju så bara. Vill du ha mer lön får du söka dig någon annanstans och hoppas att de erbjuder mer. Det kan ju helt enkelt vara så att du inte levererar mer än så, du får ju fråga vad du behöver göra för att utvecklas.

Det är ju massor av saker som knyter in, hur man agerar med kollegor, hur man tar sig an uppgifter etc. Det är alltid besvärligt om man känner att man förtjänar mer, men inte får mer utan att få en riktigt bra förklaring. Ibland kan det vara personliga skäl, att du uppfattas som besvärlig, alltid ifrågasätter (på ett dåligt sätt), etc. Det kan ju vara precis vad som helst och ganska jobbigt att utvärdera och ta sig igenom, speciellt om man kommer fram till att det är en själv man måste jobba med, vilket så klart är skitsvårt.

Ibland kan det vara värt med en nystart, dumma grejer man gjort/sagt liksom spolas bort, och nya arbetsplatsen känner inte till ditt yngre, dummare jag, och inget bagage släpar med och drar ner en.

Håller med om det du skriver, min uppfattning är att lönemässigt sitter man fast och det skulle kräva en enorm insats utöver det jag anser redan är för mycket arbete och ansvar för min nuvarande lön. Det är även lite för mycket personberoende så tycker chefen borde ta det lite mer seriöst men som du skriver så är det väl bara som det är i det här fallet, inget dem kan göra. Nystart är ju lockande måste jag säga.

Skrivet av Tea42BBS:

känns som att det är läge att byta. Men se till att du vet vad du byter TILL, dvs var inte så desperat så att du målar allt i rosenskimmer.

Om/när du byter - tänk efter noga om det är något hos dig själv som du vill ändra på - när du börjar om på nytt ställe och utan ryggsäck, så att du inte hamnar i samma tråkiga situation där oxo.

Vad det gäller jobb där man behåller en större del av debiteringen själv, så kanske det kan funka när man inte har ansvar för familj etc etc - som andra sagt, kolla vad som händer om du blir sjuk, om du har betald semester och gör en excel över hur mkt du kan förväntas dra in, för du måste troligen spara undan XX % för "dåliga tider"

mvh Lazze

Tack för tipsen, det får bli att tänka till lite och se till att man har en buffert om jag bestämmer mig för att byta jobb, dessutom kan man ju söka lite själv och eventuellt få ännu bättre erbjudanden, änsålänge är det ju bara företag via linkedin som sökt mig.

Skrivet av MickeBoy:

För flera år sedan var jag i samma sits som du. Jag hamnade efter i lönestatistiken och jämförde mig själv med andra kollegor som också fick högre löneökning. Jag fick beskedet att det inte fanns något mer man kunde göra för mig.

Då bestämde jag mig för att byta jobb och började således att leta. När jag hade hittat ett ställe med ett erbjudande som verkade bra så skulle jag säga upp mig och det första som min chef då frågade var om vi skulle förhandla om min lön. I det läget var jag inte intresserad av att stanna kvar då jag tyckte att lojalitet borde värderats högre från början. Att hålla nere min lön var ett sätt att maximera vinsten på det arbete som jag gjorde.

Jag är glad att jag bytte. Fick en förändring och fick lära mig andra saker och se saker från andra synvinklar. Det viktigaste är väl att hitta ett erbjudande som du blir nöjd med.

Känns som att min chef tänker liknande som din förra chef, väntar in i det sista med lönejustering, förstår verkligen inte hur dem tänker, det tar ju tid att lära upp nytt folk. Trivs ju rätt bra trots sämre lön men har fått en del intressanta erbjudanden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Har ni kollektivavtal? Misstänker inte.
Som tidigare skrivit, dom som erbjuder hög grad av inkomst av debiteringen har också att du ska ha en pott som du sedan betalar din dator och telefon från, egen utbildning. Det du får är i princip en jobb-tilldelning som du kan tacka ja eller nej till. Så i princip är man egenföretagare med en hallick
T.ex. du måste ha 100k innestående som du inte rör, eller rör men måste fylla upp med kommande intäckter.
Men däremot om det kommer en lucka där du inte är bokad så sitter du pyrt till. Vilket är hela deras affärsidé. Ofta har man också möjlighet att köpa aktier i företaget så man blir "delägare" och binder på så sätt upp sig lite till.

Man ska aldrig börja hota med att byta jobb i min värld, brukar inte bli positivt om man inte har en särställning. Däremot så kan man förbereda att säga upp sig utan att hota när man har papper redo på ett annat ställe och se om dom väljer att komma med moterbjudande när du berättar. Då vet man också att man är behövd inför framtiden.
Sedan kan man ju helt enkelt säga till andra parten att dom kom med så bra moterbjudande att du väljer att stanna.
Däremot kan man ju som MickeBoy ifrågasätta om dom helt plötsligt kan hosta upp pengar när dom inte kunde innan.

Personligen fäster jag inte så mycket vikt vid lönen på arbetet utan ställer andra vilkor, mer semesterdagar t.ex.
Men låter lite som du redan bestämt dig om inte annat börja få lite avog inställning till chefen och det har en tendens till att börja växa mer och mer över tid.
Så känner du dig trygg med det andra jobbet hoppa. Bli ingen hoppegurka bara. Det funkar bra i början för att få upp lönen, men efter ett tag så kan man bli impopulär.

Det där med dator/telefon hade jag inte tänkt på, det stämmer nog.

Sen under lönesamtalet hotade jag inte direkt med att byta jobb utan jag nämnde bara att jag fått ett flertal erbjudanden från företag som vill anställa mig direkt. Jag nämnde att jag blivit erbjuden högre lön men att jag också mycket hellre stannar kvar och frågade om det finns någon möjlighet att matcha erbjudanden eller iaf komma närmre en sådan lön, vilket var omöjligt. Sedan kanske chefen uppfattar det annorlunda, min uppfattning jag fick utifrån lönesamtalet är dock att han inte bryr sig något särskilt.

Frågade om det inte var möjligt med fler semesterdagar annars och det var inte heller möjligt, känner mig väl hyfsat trygg med att byta och som du säger kommer man väl tröttna mer och mer på chefen nu. Kommer dock undvika att bli en hoppegurka

Permalänk
Medlem

En arbetsgivare vill i regel hålla lönerna låga, det är en stor kostnad. Och vissa anställda byter inte jobb, trots dålig löneutveckling, och det utnyttjas. Alla som kan och vågar byta jobb har i regel en bättre ställning att förhandla lön, och arbeta upp den snabbare - men som tidigare sagt så ska man inte ta det till någon extrem då man kan utveckla ett rykte om att byta ofta. Då blir man också persona non grata, ingen vill investera i en anställd som antas byta jobb snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Man ska aldrig börja hota med att byta jobb i min värld, brukar inte bli positivt om man inte har en särställning.

Nu har jag inte gjort någon riktig löneförhandling på 5-6 år, men på min senaste gick jag in med hårda bud och data för att stärka mina anspråk och det gick väldigt bra. Klart man inte ska hota, men det är i mitt tycke inget fel med att påpeka var marknaden ligger och vilken lön man skulle förvänta sig vid ett annat företag.

Skrivet av Syglarn:

[...] men som tidigare sagt så ska man inte ta det till någon extrem då man kan utveckla ett rykte om att byta ofta. Då blir man också persona non grata, ingen vill investera i en anställd som antas byta jobb snart

Har aldrig hört att en utvecklare faktiskt fått erfara detta. I min mening kan du byta jobb varje år och fortfarande vara anställningsbar. Kanske att det skilljer sig på mindre ort, som Örebro.

@Sapporun: Efter en sån faux pas av din chef skulle jag absolut börja shoppa runt med en gång.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Att bytt jobb några gånger varje år är helt OK, men en som haft 13 olika arbetsgivare de senaste 15 åren skulle jag inte anställt.

Permalänk
Skrivet av gibbon_:

Nu har jag inte gjort någon riktig löneförhandling på 5-6 år, men på min senaste gick jag in med hårda bud och data för att stärka mina anspråk och det gick väldigt bra. Klart man inte ska hota, men det är i mitt tycke inget fel med att påpeka var marknaden ligger och vilken lön man skulle förvänta sig vid ett annat företag.

Gå in med underlag är ju en annan sak än att gå in och säga att man kommer byta jobb för så många har erbjudanden.

Sedan förväxlar också många rekryterare med erbjudanden. Men det är en annan historia. Tomma löften om guld och gröna skogar som aldrig potentiell arbetsgivare gått med på.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

[...] men som tidigare sagt så ska man inte ta det till någon extrem då man kan utveckla ett rykte om att byta ofta. Då blir man också persona non grata, ingen vill investera i en anställd som antas byta jobb snart

Jag tror att tiderna förändras. Efter att jag efter 3 år på min första anställning, "redan" efter två år funderade att byta igen, så varnade min pappa mig för att byta för ofta. Han hade själv endast två arbetsgivaren under hela sitt liv. Men ingen har brytt sig om att fråga mig om detaljerna till varför jag bytte redan efter två år.

Skrivet av Ernesto:

Att bytt jobb några gånger varje år är helt OK, men en som haft 13 olika arbetsgivare de senaste 15 åren skulle jag inte anställt.

Jag skulle fundera extra noga över att anställa en person som har flera olika anställningar som också avslutats under samma år. För min del så vill jag veta varför det är så. Finns det något problem eller svårighet som jag behöver känna till? Andra arbetsgivare kanske inte är nöjda med jobbet som utförts och valt att inte gå vidare efter en provanställning t.ex. Då vill jag veta varför det är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Har aldrig hört att en utvecklare faktiskt fått erfara detta. I min mening kan du byta jobb varje år och fortfarande vara anställningsbar. Kanske att det skilljer sig på mindre ort, som Örebro.

Min uppfattning är lika, känns inte som att alltför många rekryterare lägger vikt på sådant, även här i Örebro.

Skrivet av gibbon_:

@Sapporun: Efter en sån faux pas av din chef skulle jag absolut börja shoppa runt med en gång.

Kommer nog leta lite mer seriöst nu, men tänker säkra en lite större buffert först.

Permalänk
Medlem

Vill du maximera lönen, så har den inofficiella rekommendationen varit att byta varannat år ungefär. Jag har provat, och det har fungerat bra. Från 33k 2017 till 55k 2021 i grundlön. För mig har det även fungerat bra, då jobbet slutat vara utmanande och man börjar komma in i någon form av lunkande. Så jag rekommenderar dig att hitta nytt, och få nya insikter och utmaningar! Sen också lite mer i fickan varje månad, även om de mesta försvinner i ökad skattesats!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Byta jobb är bra, du får nya erfarenheter, ser hur andra team arbetar etc. Tycker att man ska sikta på att byta jobb vartannat år tills att man nåt en nivå man är nöjd med. Sedan bör det vara nya utmaningar som ska styra. Efter en viss nivå behöver man gå mer mot lösningsarkitekt eller personalansvar som CTO om man vill få upp lönen mer.

Du kan ju också förhandla om annat än lönen. T.ex. bättre förmåner som friskvård, semesterdagar etc.

Personligen sitter jag hellre med roliga saker och bra kollegor än något dödstråkigt jobb som erbjuder 8000 mer. Med fördelen att man redan har anställning så kan man vara lugnare då man letar nytt och vara mer kräsen. Kolla alltid upp vad som gäller kring tjänstepension etc. speciellt om kollektivavtal saknas.

Skrivet av murzoo:

Vill du maximera lönen, så har den inofficiella rekommendationen varit att byta varannat år ungefär. Jag har provat, och det har fungerat bra. Från 33k 2017 till 55k 2021 i grundlön. För mig har det även fungerat bra, då jobbet slutat vara utmanande och man börjar komma in i någon form av lunkande. Så jag rekommenderar dig att hitta nytt, och få nya insikter och utmaningar! Sen också lite mer i fickan varje månad, även om de mesta försvinner i ökad skattesats!

Kolla om företaget kan avsätta mer i tjänstepension. Du slipper att så mycket äts av skatten, men du får vänta tills du får ut det. Kan dock vara bra då man tjänar över en viss nivå.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar, det har gett mig mycket att tänka på!

Permalänk
Medlem

Tänkte komma med en ny uppdatering för dem som är intresserade.
Utan att söka något på eget hand fick jag helt plötsligt två erbjudanden (via LinkedIn) båda med erbjudande om lönehöjning på 12%~, lyckades förhandla till mig lite förmåner också hos det ena företaget då man var i slutskedet på två processer samtidigt.

Så det blev nytt jobb till slut, snackade även med nuvarande chefen innan jag skrev på något och det var fortfarande en omöjlighet från deras sida att göra något. Kändes som att chefen blev lite sur men fick gå på magkänsla helt enkelt, det lät ändå som att han förstod i slutändan. Det var ett svårt beslut tyckte jag men nu i efterhand känns det helt rätt, ska bli riktigt roligt med något nytt!

Permalänk
Medlem

Grattis, kul att det ordnade sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Tänkte komma med en ny uppdatering för dem som är intresserade.
Utan att söka något på eget hand fick jag helt plötsligt två erbjudanden (via LinkedIn) båda med erbjudande om lönehöjning på 12%~, lyckades förhandla till mig lite förmåner också hos det ena företaget då man var i slutskedet på två processer samtidigt.

Så det blev nytt jobb till slut, snackade även med nuvarande chefen innan jag skrev på något och det var fortfarande en omöjlighet från deras sida att göra något. Kändes som att chefen blev lite sur men fick gå på magkänsla helt enkelt, det lät ändå som att han förstod i slutändan. Det var ett svårt beslut tyckte jag men nu i efterhand känns det helt rätt, ska bli riktigt roligt med något nytt!

Har du börjat på nya jobbet och i så fall; trivs du och är nöjd med beslutet att byta jobb? Några nackdelar med nya jobbet kontra det gamla?

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Har du börjat på nya jobbet och i så fall; trivs du och är nöjd med beslutet att byta jobb? Några nackdelar med nya jobbet kontra det gamla?

Nej, börjar nya jobbet om cirka två veckor. Är fortfarande nöjd med beslutet men kan väl inte direkt väga dem mot varandra ännu, det ska dock bli riktigt gött med något nytt!