Permalänk
Medlem

MSI Center ersätter MSI Dragon Center?

Det verkar som MSI ersätter Dragon Center med en ny liknande mjukvaruuppsättning som dom kallar kort och gott "MSI Center".

Citat:
MSI recommends all users to upgrade from MSI Dragon Center to MSI Center for better user experience.
Note. MSI Dragon Center and MSI Center cannot be installed at the same time.
If you prefer to install MSI Dragon Center, please go to this link

I installationsvideon ser det ut som om dom valt en mer modulär approach där enskilda komponenter kan installeras och avinstalleras som man önskar.

Någon som har erfarenhet av denna mjukvara och om den ställer till problem på samma sätt som Dragon Center gjorde eller om dom faktiskt gjort ett ärligt försök att förbättra kompatibilitet med andra delar?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Jag har precis testat lite och det är mer modulärt än gamla centret, men det är slöare att klicka runt i och känns ofärdigt.
Råkade också på en märklig bug. Högerklick på Windows Startknapp slutar funka (men vänsterklick funkar fortfarande).
Fortfarande i Beta skulle jag säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

Jag har precis testat lite och det är mer modulärt än gamla centret, men det är slöare att klicka runt i och känns ofärdigt.
Råkade också på en märklig bug. Högerklick på Windows Startknapp slutar funka (men vänsterklick funkar fortfarande).
Fortfarande i Beta skulle jag säga.

Vad är det med alla dessa hårdvarutillverkare och deras otroliga förmåga att skapa destruktiv mjukvara?

Tack för att du delar med dig, får man fråga vilka moduler som du installerade?
Den enda modulen jag vill ha in är Mystic Light, men om den sabbar startknappen så tror jag att jag skippar det.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Vad är det med alla dessa hårdvarutillverkare och deras otroliga förmåga att skapa destruktiv mjukvara?

Tack för att du delar med dig, får man fråga vilka moduler som du installerade?
Den enda modulen jag vill ha in är Mystic Light, men om den sabbar startknappen så tror jag att jag skippar det.

Jag tror att det var själva centerhubben som inte lekte bra med Windows. Jag testade med Mystic Light och gpufläktstyraren installerat, men jag tror som sagt att det var centralhubben som trasslade in sig i Explorer. Omstart av Explorerprocessen återställer startknappen.
Jag har sett problemet förr, alltså att just vänsterklick slutar funka.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

Jag tror att det var själva centerhubben som inte lekte bra med Windows. Jag testade med Mystic Light och gpufläktstyraren installerat, men jag tror som sagt att det var centralhubben som trasslade in sig i Explorer. Omstart av Explorerprocessen återställer startknappen.
Jag har sett problemet förr, alltså att just vänsterklick slutar funka.

Såg nu att dom släppt en ny version av MSI center idag, kanske märkte dom också startknapp-buggen.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Jag fick ingen information om detta trots att MSI skickar mig mängder med mail och jag hade Dragon Center installerat. Designen på MSI Center är om möjligt fulare och mindre användarvänlig än Dragon Center.

Jag har X570-chipset och har försökt installera de föreslagna senaste drivrutinerna men det gick inte på något sätt fram tills jag igår märkte att installationsfilerna från MSI (via hemsidan och bägge Center-programmen) är för TR4 och inte AM4! Så det löstes genom att gå in på AMD:s hemsida istället.

Permalänk
Medlem

känns som horse-manure ersätts med donkey-manure

Verkar som de kompilerar koden o laddar upp den på webben utan att någonsin testköra den. Eller ta ett steg tillbaks o känna efter "är detta en bra och tydlig programvara som folk kommer vilja använda?"

// LZ