pdf som kräver Adobe Abrocat Reader

Permalänk
Medlem

pdf som kräver Adobe Abrocat Reader

Hej!

Jag har en pdf fil som kräver Adobe Abrocat Reader för att öppna.
Jag skulle vilja hitta ett sätt att kunna öppna den här filen i Google Chrome OS eller något enkelt sätt att göra om filen till en interaktiv fil, antingen i Google Sheets eller Excel.

Filen i frågan går att hitta här: https://bp.skolverket.se/delegate/download/view?testGuid=4FD7...

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kontakta skolverket och be dem publicera filen som en standardiserad PDF istället för att kräva det förlegade och proprietära XFA som ingen förutom Adobe valt att stödja.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Kontakta skolverket och be dem publicera filen som en standardiserad PDF istället för att kräva det förlegade och proprietära XFA som ingen förutom Adobe valt att stödja.

Det är "påväg" och har varit ett tag nu.
Det hjälper inte mig eller mina elever

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan: Du kan prova den här sidan för att konvertera PDF-filen till en vanlig PDF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@FBGKimpan: Du kan prova den här sidan för att konvertera PDF-filen till en vanlig PDF.

Behöver fortfarande funktionen att fylla i rutorna i cirkeln på något sätt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kanske någon av dessa klarar det?

5 Best PDF Editors for Chromebook or Chrome OS

Permalänk
Medlem

Fixade till det så du kan köra och fylla i formuläret direkt via Chrome etc.
https://delafil.se/fd1d478208cfc6fa/Sammanstallning_reader_Gy...

/M

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Det är "påväg" och har varit ett tag nu.
Det hjälper inte mig eller mina elever

Begär anstånd att fylla i blanketten tills Skolverket fixat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Verkar inte som det.

Skrivet av Slapinator:

Fixade till det så du kan köra och fylla i formuläret direkt via Chrome etc.
https://delafil.se/fd1d478208cfc6fa/Sammanstallning_reader_Gy...

/M

Tack! Det här är ett bra mellanting! Helt underbart av dig.

Skrivet av Kommenterande 2:

Begär anstånd att fylla i blanketten tills Skolverket fixat den.

Inget krav men ett stöd att hjälpa elever se sin progression som jag gärna använder.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro