Någon som lyckas få kreditkort att funka på Binance?

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få kreditkort att funka på Binance?

Har testat med alla mina kort, inget funkar på Binance?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Svenska banker tillåter inte köp av krypto med kort.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Svenska banker tillåter inte köp av krypto med kort.

Fungerar fint via crypto.com, köpte ett gäng med Doge coins där förra veckan.

Idiot som man var så bytte jag in dom mot Eth i förrgår...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Fungerar fint via crypto.com, köpte ett gäng med Doge coins där förra veckan.

Idiot som man var så bytte jag in dom mot Eth i förrgår...

Maggan kommer vilja ha 30% av det där bytet.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Maggan kommer vilja ha 30% av det där bytet.

Knappast, som det ser ut nu blir det avdrag. Bytte bort dom innan doge började rusa, upp 54% sen igår...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk

Gått bra för mig. Har Handelsbanken och de har inte spärrat mina köp. Men har varit ganska små summor vilket nog kan påverka.

Edit: Missade att du specifikt nämner kreditkort. Kanske prova med vanligt bankkort? Inte helt orimligt att kreditbolagen inte låter dig köpa krypto med pengar som inte är dina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Knappast, som det ser ut nu blir det avdrag. Bytte bort dom innan doge började rusa, upp 54% sen igår...

Du sålde / bytte där DOGE var på plus i din plånbok?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Du sålde / bytte där DOGE var på plus i din plånbok?

Japp fast där eth låg på topp och doge just hade börjat gå upp, ligger väl +/-0 nu då eth har tappat en del.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Skrivet av baner85:

Japp fast där eth låg på topp och doge just hade börjat gå upp, ligger väl +/-0 nu då eth har tappat en del.

Man kan inte kvitta kryptovalutor på samma sätt som aktier bara så att du är medveten om det. Du får bara göra avdrag upp till 70% av förlusterna så även om du hamnar på +- 0 nu så kommer du få skatta för en del och i slutändan få mindre pengar än du började med

Permalänk
Skrivet av baner85:

Fungerar fint via crypto.com, köpte ett gäng med Doge coins där förra veckan.

Idiot som man var så bytte jag in dom mot Eth i förrgår...

Om några veckor/månader tror jag du kommer vara mer än nöjd med ditt byte.

Herd mentality + euophoria som är bränsle för doge pumpen slutar alltid i misär för 95% av köparna.

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Har testat med alla mina kort, inget funkar på Binance?

Lär dig att göra SEPA överföring till Binance.
Inga avgifter (till skillnad från kort som tar 2-3%).

Görs från din internetbank, uppgifterna får du när du loggat in på ditt binance konto och väljer SEPA transfer (Euro).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Lär dig att göra SEPA överföring till Binance.
Inga avgifter (till skillnad från kort som tar 2-3%).

Görs från din internetbank, uppgifterna får du när du loggat in på ditt binance konto och väljer SEPA transfer (Euro).

Helt klart ett bättre alternativ, men ska man vara "petig" så åker du på en valutaväxlingsavgift SEK->EUR som din bank tar ut, delvis därför det kan vara en bra ide att gå via Revolut och göra växlingen där.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Helt klart ett bättre alternativ, men ska man vara "petig" så åker du på en valutaväxlingsavgift SEK->EUR som din bank tar ut, delvis därför det kan vara en bra ide att gå via Revolut och göra växlingen där.

Jo om man orkar ett extra steg för att tjäna typ 0.01%
Måste va stora summor om de ska bli nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Man kan inte kvitta kryptovalutor på samma sätt som aktier bara så att du är medveten om det. Du får bara göra avdrag upp till 70% av förlusterna så även om du hamnar på +- 0 nu så kommer du få skatta för en del och i slutändan få mindre pengar än du började med

Allting loggas ju, och ingen ide att börja tänka på skatter förrän mot slutet av året ändå.

Nu handlar det inte om några större summor i sammanhanget, är mer för att leka då det är en så attans volatil marknad.

Investeringar gör jag på annat håll.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Har suttit med deras så kallade support i nåt dygn nu. Maken till värdelöst kundbemötande får man leta efter. Har totalt 4 kort, inga funkar hos Binance och den enda förklaring jag får är att "your cards being declined" När man undrar varför får man inget svar. Googlade nu och det verkar vara mycket problem tydligen med denna site. Korten funkar förövrigt alldeles utmärkt hos diverse andra aktörer inom Crypto.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatabasePrevious:

Gått bra för mig. Har Handelsbanken och de har inte spärrat mina köp. Men har varit ganska små summor vilket nog kan påverka.

Edit: Missade att du specifikt nämner kreditkort. Kanske prova med vanligt bankkort? Inte helt orimligt att kreditbolagen inte låter dig köpa krypto med pengar som inte är dina.

Varken Debit eller kreditkort funkar för min del. I min värld är ordet kreditkort synonymt med ett bankkort.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Köp via safello.com ett svenskt företag så man kan köpa med swish t.o.m.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Jo om man orkar ett extra steg för att tjäna typ 0.01%
Måste va stora summor om de ska bli nåt.

Mjae, nu vet jag inte vilken bank du har men valutapåslagen är i %-klassen, inte hundradels %.

https://www.swedbank.se/foretag/rantor-priser-och-kurser/valu...

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Mjae, nu vet jag inte vilken bank du har men valutapåslagen är i %-klassen, inte hundradels %.

https://www.swedbank.se/foretag/rantor-priser-och-kurser/valu...

Överförde 1000euro en gång och räknade då ut att min bank tog 60 riksdaler för valutaväxlingen. Inte så att man ramlar av stolen.

Permalänk
Medlem

En fråga. Jag har köpt lite cryptovaluta på Coinbase. Om jag nu vill sälja av allt och få pengarna till mitt bank konto, hur gör jag exakt?
Så som jag tror det funkar är Tex:
I Coinbase, väljer "sell", BTC till EURO wallet, skicka till paypal som EURO.
I Paypal, convert to SEK. (eller om summan man skickar till paypal i EURO automatiskt blir SEK när man valt det som primär valuta i Paypal)
Skicka summan i SEK till mitt bank konto som tar 2-4 bankdagar.
Funkar detta?

Om inte, ursäkta uttrycket, hur fan gör jag?

Jag är medveten om skatter osv så jag vill bara veta hur man får pengarna till sitt bank konto och hur det funkar med Paypal.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med Swedbank (Mastercard).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Lär dig att göra SEPA överföring till Binance.
Inga avgifter (till skillnad från kort som tar 2-3%).

Görs från din internetbank, uppgifterna får du när du loggat in på ditt binance konto och väljer SEPA transfer (Euro).

Hur funkar det för alla att få tillbaka pengarna på kontot nu när alla banker är emot det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En fråga. Jag har köpt lite cryptovaluta på Coinbase. Om jag nu vill sälja av allt och få pengarna till mitt bank konto, hur gör jag exakt?
Så som jag tror det funkar är Tex:
I Coinbase, väljer "sell", BTC till EURO wallet, skicka till paypal som EURO.
I Paypal, convert to SEK. (eller om summan man skickar till paypal i EURO automatiskt blir SEK när man valt det som primär valuta i Paypal)
Skicka summan i SEK till mitt bank konto som tar 2-4 bankdagar.
Funkar detta?

Om inte, ursäkta uttrycket, hur fan gör jag?

Jag är medveten om skatter osv så jag vill bara veta hur man får pengarna till sitt bank konto och hur det funkar med Paypal.

Jag håller på med detta just nu och ska se hur det har gått i veckan bör jag ha ett svar.

Mitt PayPal konto hade inte mitt mellannamn med i kontot så det blir eventuellt så att transaktionen inte går igenom och pengarna kommer tillbaka. Mottagande bank och PayPal konto måste tydligen ha samma namn.
Jag har nu i efterhand bytt namn i PayPal appen men kom på det i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hur funkar det för alla att få tillbaka pengarna på kontot nu när alla banker är emot det?

Ser ut att funka med https://safello.com - gjorde en mindre försäljning igår, ser ut att funka, men får se senare idag eller imorn om pengarna kommer.

De säjer själva när jag frågar deras support, att de inte haft några problem att överföra till min bank.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ser ut att funka med https://safello.com - gjorde en mindre försäljning igår, ser ut att funka, men får se senare idag eller imorn om pengarna kommer.

De säjer själva när jag frågar deras support, att de inte haft några problem att överföra till min bank.

https://www.udrop.com/cache/plugins/filepreviewer/292275/d33a7b0b056926e4e0f111a2745d4dc4ee2aa752f21965d64b4c334326b887c5/1100x800_cropped.jpg

Hur förde du över BTC dit? Är det bara en vanlig wallet man har på safello?

Uppdatering, det verkar funkar att köra från coinbase till bank (via PayPal)

Coinbase (ETH->EUR) —> paypal (EUR ->SEK) —> bank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hur förde du över BTC dit? Är det bara en vanlig wallet man har på safello?

Uppdatering, det verkar funkar att köra från coinbase till bank (via PayPal)

Coinbase (ETH->EUR) —> paypal (EUR ->SEK) —> bank

Man loggar in på safello med bankID, väljer att sälja, hur mycket BTC man vill sälja och sen får man en wallet adress att föra över till. När man har överfört så tar det en halvtimme eller så så får man bekräftelse från safello om att de fått bitcoinen och att de har påbörjat en överföring på X antal kronor till ens bank.

Tillägg: Kan nu bekräfta att jag fått in pengarna på kontot genom safello, så det funkade fint!

Fått pengarna
Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Man loggar in på safello med bankID, väljer att sälja, hur mycket BTC man vill sälja och sen får man en wallet adress att föra över till. När man har överfört så tar det en halvtimme eller så så får man bekräftelse från safello om att de fått bitcoinen och att de har påbörjat en överföring på X antal kronor till ens bank.

Tillägg: Kan nu bekräfta att jag fått in pengarna på kontot genom safello, så det funkade fint!

Växlade du över ETH till BTC innan du skickade eller är det så att du har BTC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Växlade du över ETH till BTC innan du skickade eller är det så att du har BTC?

Växlade eth till btc först.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580