Tänkte uppgradera till 10900k, Tips på moderkort och ram.

Permalänk

Tänkte uppgradera till 10900k, Tips på moderkort och ram.

Hej, tänkte nu uppgradera till en 10900k men är lite lur på vilken kylning, moderkort och minnen jag ska köpa.
Så tänkte höra här med folket som är insatt i allt om lite tips.

Hade tänkt mig 16gb ram med över 4000mhz men vilken cl ska man ha?

Har en 3080 som det ska paras ihop med och 750w psu.

Lirar 1080p 240hz och jagar fps i warzone för tillfället.

Permalänk

Har testat en del olika mobos ifrån olika leverantörer genom åren, den serie moderkort jag fastnat för gällande kvalitet, prestanda, stabilitet samt lättjobbat Bios är Asus ROG maximus serien. Hero-brädorna har alltid levererat utan strul (haft 4 olika). Kostar lite mer men värt anser jag. Så det blir mitt tips på mobo, har just nu en 10850k på ett Maximus XII Hero Wifi med 32gb LPX 3600 cl18, gällande minnen har jag inget bra tips förutom Corsair standard LPX minnen - funkar oxå alltid bra för mig.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Har testat en del olika mobos ifrån olika leverantörer genom åren, den serie moderkort jag fastnat för gällande kvalitet, prestanda, stabilitet samt lättjobbat Bios är Asus ROG maximus serien. Hero-brädorna har alltid levererat utan strul (haft 4 olika). Kostar lite mer men värt anser jag. Så det blir mitt tips på mobo, har just nu en 10850k på ett Maximus XII Hero Wifi med 32gb LPX 3600 cl18, gällande minnen har jag inget bra tips förutom Corsair standard LPX minnen - funkar oxå alltid bra för mig.......

Just den brädan brukar vara på sjyssta reor om du håller utkik. Köpte ett själv för ca 3,5k tusen parat med 10900k och är supernöjd.

Permalänk

Tack för svar, ska hålla lite utkik efter ett sånt då!