Trådlöst 60-65% tangentbord med mekaniska switchar sökes.

Permalänk
Medlem

Trådlöst 60-65% tangentbord med mekaniska switchar sökes.

Jag har idag ett ANNE PRO 2 både hemma och på jobbet, men jag tycker att blåtanden strular lite ibland med några ms lagg och tappade tangenter.
Tror detta mest beror på min dator på jobbet och hemma då dessa verkar gå in i något energisparläge på BT men jag får inte bukt med problemet.
Så jag söker ett tangentbort som är 60-65% med mekaniska switchar och som har en usb dongle man kopplar in så slipper jag BT strulet.
Ska gärna funka att spela på, det enda jag hittar idag är Asus Rog Falchion eller har jag missat något?
Är inget större fan av detta tangetbord då jag gärna skulle skippa texten "republic of gamers" på space och det verkar vara svårt att hitta nya keycaps till detta tangetbord.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Keeper of the Bamse

MaxGaming har en massa kompakta, men det finns inget filter för att "tvinga" en riktig dongel tyvärr.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

MaxGaming har en massa kompakta, men det finns inget filter för att "tvinga" en riktig dongel tyvärr.

Jag kikade där igår kväll men hittar inget annat med en dongle utan alla verkar köra med BT som lösning utom ASUS tangentbordet men dom kan ju listat något annat fel.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Använder också K63 från Corsair.

Världens bästa tangentbord!

Dock måste du verkligen köpa dessa Corsair PBT keycaps till den.

Då kommer du att få känna på premium-känsla!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Techlab:

Använder också K63 från Corsair.

Världens bästa tangentbord!

Dock måste du verkligen köpa dessa Corsair PBT keycaps till den.

Då kommer du att få känna på premium-känsla!

Jag har också K63, men det känns ju riktigt luffigt efter att jag köpte 2st G915TKL.

Det är inte heller "65%" dvs utan F-knappar, utan ett vanligt TKL

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo TKL går bort, max 65%.
Verkar bara vara Asus som gör detta, får hoppas på att det går att köpa andra keycaps till Asus brädan snart.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Använder också K63 från Corsair.

Världens bästa tangentbord!

Dock måste du verkligen köpa dessa Corsair PBT keycaps till den.

Då kommer du att få känna på premium-känsla!

Lite gulligt naivt sådär

Detta tolkar jag på beskrivningen om att det kör med nån dongel men det kan ju vara fel.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/rog-falchion-t...

EDIT: Det hade du redan hittat, ja. Då var det inget. Verkar vara rätt kört att hitta keycaps som passar som du skriver eftersom det är icke-standardstorlek på typ allt.

Permalänk
Medlem

Skaffa en BT-dongel i stället, så kanske det löser dina problem. Ofta strular de som är inbyggda i moderkortet.

För övrigt har jag ett Keychron K6 som är BT, men har inte haft några som helst problem med det. Ger dessutom ett riktigt högt kvalitetsintyck, och skulle absolut rekommendera det. Hade ett annat litet BT-bräde innan som knappt gick att använda, men jag minns inte vad det hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Lite gulligt naivt sådär

Detta tolkar jag på beskrivningen om att det kör med nån dongel men det kan ju vara fel.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/rog-falchion-t...

EDIT: Det hade du redan hittat, ja. Då var det inget. Verkar vara rätt kört att hitta keycaps som passar som du skriver eftersom det är icke-standardstorlek på typ allt.

Vadå naivt?

Du får gärna utveckla.

K63 må inte vara perfekt men det fyller sin funktion:

1) Dedikerade media-knappar (orkar med dessa FN + extra knapp + inga volymknappar... Luffigt)

2) K63 använder MX cherry red.

3) iCue. Programvaran där man kan customize till max. När man väl lärt sig programmet så finns det inga begränsningar på vad man kan göra.

4) 2.4 Ghz. Inga latens loss pga bluetooth.

5) Layout. Många T-bord som har krympta layout. Slår alltid fel tangent pga misstag. K63 har bra väldigt bra layout överlag.

Om du kan länka mig något annat T-bord med alla dessa 5 punkter fyllda sa får du gärna länka. Jag tar tacksam emot tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Om du kan länka mig något annat T-bord med alla dessa 5 punkter fyllda sa får du gärna länka. Jag tar tacksam emot tips.

Fast nu handlade det ju om att TS letade ett tangentbord, med helt andra parametrar än vad K63 kan uppfylla, och inte om att jag ska övertyga dig om att ett annat tangentbord än det du föredrar är bättre för dig

Men Corsair är inte direkt kända för att göra fantastiska tangentbord, snarare tvärtom, och det finns många tangentbord som känns mycket mer välbyggda än vad de kan leverera. Det är som att säga att Kia Stinger är världens bästa bil om man vill ha en fyrsitsig bil som är lite sportig och totalt ignorera typ Aston Martin Rapide eller Porsche Panamera eller för all del Koenigsegg Gemera. Liksom, är de mycket dyrare? Ja absolut, men också bättre på typ alla punkter än Kian.

Men om man letar efter ett trådlöst tangentbord med separat dongel som är TKL och måste ha specifikt Cherry MX Red, dedikerade mediaknappar, i samma prisklass som K63 och stöd för iCue så är sannolikt K63 det bästa tangentbord du kan köpa. Men konkurrensen är inte skitstor givet de premisserna..

Permalänk
Medlem

Vi kan skippa denna tråd, beställde ett Asus Rog Falchion precis.
Får kanske löda om alla switchar till gateron blue vid ett senare tillfälle och beställa custom space till tangentbordet men det verkar inte finnas någon annan bräda på marknaden som har separat dongle för 60-65% tangentbord.

Visa signatur

Blank