Permalänk
Medlem

Färg skuggor?

Hej hej hallå,

Har ett problem när jag spelar Warzone och Apex. När jag rör mig blir det som en skugga efter kanter och liknande, desto fortare desto större skugga. Mest svart skugga men sett ett antal andra färger med.

Har försökt att googla men kan inte hitta nått fel, vet någon vad felet kan vara?

Försökte förklara till min bästa förmåga

Permalänk
Medlem

Sänk din skärms Overdrive-inställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beenster:

Hej hej hallå,

Har ett problem när jag spelar Warzone och Apex. När jag rör mig blir det som en skugga efter kanter och liknande, desto fortare desto större skugga. Mest svart skugga men sett ett antal andra färger med.

Har försökt att googla men kan inte hitta nått fel, vet någon vad felet kan vara?

Inte så att det är någon grafisk "feature"?
Det är ju en trend att slänga på saker som gör det svårt att se vad som händer på skärmen, t.ex. motionblur.
Det finns ju även funktioner som härmar dåliga kameror i kanterna på bildytan som kan ge olika färger i kanterna på objekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beenster:

Hej hej hallå,

De här olika exemplen kanske kan hjälpa dig förklara eller googla fram en lösning:
https://blurbusters.com/faq/lcd-motion-artifacts/

Permalänk
Medlem

Hittade felet tack vare testet! Min 144 hz skärm hade ställt om sig till 59 hz av någon anledning, detta gjorde detta konstiga motion blur