Fråga om Iron Maiden konsert Ullevi 2022

Permalänk
Medlem

Fråga om Iron Maiden konsert Ullevi 2022

Halloj!

Planerar att dra till Iron Maiden konserten nästar år med min bästis. Vi har kikat på Ticket Master, Live Nation och Got Event, men har svårt att bestämma vilken sida vi ska beställa från. Vilket företag är det mest säkra/ pålitliga att boka från?

Viggo

Permalänk
Medlem

När du trycker på köp biljetter via Live Nation och Got Event hänvisas du till Ticketmaster. Säkrare kan du inte köpa dina biljetter.

Permalänk
Medlem

Brukar bara finnas en som säljer biljetter till de stora evenemangen. Maiden live är trevliga!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etoo:

När du trycker på köp biljetter via Live Nation och Got Event hänvisas du till Ticketmaster. Säkrare kan du inte köpa dina biljetter.

Aah, missade det helt o hållet haha😄 Men jättebra, tackar!🍻

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Brukar bara finnas en som säljer biljetter till de stora evenemangen. Maiden live är trevliga!

👍 Kan förstå! Ser sååå framemot det!😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iggo:

Aah, missade det helt o hållet haha😄 Men jättebra, tackar!🍻

👍 Kan förstå! Ser sååå framemot det!😍

Jag såg dem 2011 med Sabaton och Graveyard på en fredagskväll. Otroligt mysigt och sen på söndagen var det The big 4 med Anthrax Megadeth Slayer och Metallica. Bästa hårdrocks/konserthelgen i mitt liv. Tyvärr inte lyckats timea just Maiden igen och i detta fall får vi också se hur det går.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag såg dem 2011 med Sabaton och Graveyard på en fredagskväll. Otroligt mysigt och sen på söndagen var det The big 4 med Anthrax Megadeth Slayer och Metallica. Bästa hårdrocks/konserthelgen i mitt liv. Tyvärr inte lyckats timea just Maiden igen och i detta fall får vi också se hur det går.

Härligt!😍 Kan tänka mig att det var riktiga dunderkonserter det!👊🔥 Hoppas annars på att få se Judas Priest en vacker dag!😇

Helt sant, får hålla tummarna att konserten kan hållas nu!🤞

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag såg dem 2011 med Sabaton och Graveyard på en fredagskväll. Otroligt mysigt och sen på söndagen var det The big 4 med Anthrax Megadeth Slayer och Metallica. Bästa hårdrocks/konserthelgen i mitt liv. Tyvärr inte lyckats timea just Maiden igen och i detta fall får vi också se hur det går.

Det var en mäktig helg!
Stort Maiden fan här men uppskattade Metallica & Sabaton mest den helgen.
Ser förövrigt fram emot Ullevi 2022! \,,/

edit: ONT: Ticketmaster är det som gäller

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Hade helt missta att det skulle ske, skiter i hur jag får tag på biljetter!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Biljetter bokade, inkl hotell på Gothia Tower som förvånande nog var billigast. 1600:- för en natt, inte konstigt att nästan alla hotell etc var fullbokade och dom som fanns lediga var priserna höjda dubbel och trippelt. Som det brukar vara vid stora arrangemang.
Vart biljetter nära scenen:
SEKTION
Sektion N7
RAD
25
PLATS
3404

Kanske inte dom bästa platserna, är upplevelsen som gör't! Blir tredje gången man ser dom
Är 2st som ska åka, så platser bredvid varandra gick inte att få via ticketmaster uta n då skulle det bli att leta upp på second hand marknaderna vilket inte är lockande om det nu blir inställt.
Nån mer som ska åka ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Platserna brukar inte vara så viktiga, folket runt omkring som är viktiga.
Var på maiden i england och hamnade mitt i en klunga vad jag antar va några sponsorer eller något som fått biljetter och gick. Dom satt och såg uttråkade ut hela konserten, tog bort all stämning....

Däremot när jag såg dom i Stadion i Sthlm fick jag bara tag på riktigt dåliga platser, men hela området blev ståområde med allsång hela kvällen.

Något som är mysko är att två gånger när konsert varit slut och jag varit på väg från innerplan till always look on the bright side of life så har jag dansat med samma okända söta tjej.
(apropå always look on the bright side of life, när den kom på 02-arena när det var monthy python... man blev gråtfärdig av stämningen)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

@orig_rejser så är det ju. Hela upplevelsen som är det väsentliga
Hoppas bara inte det blir inställt nästa år också...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske man ska se nästa år. Tur att bästa vännen jobbar för got event o fixar valfria biljetter Tråkiga är att hon alltid jobbar o aldrig kan gå med

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hmm, kanske man ska se nästa år. Tur att bästa vännen jobbar för got event o fixar valfria biljetter Tråkiga är att hon alltid jobbar o aldrig kan gå med

Kan anställda verkligen fixa valfria biljetter? Förtur kanske jag kan köpa, men om platserna/biljetterna är slut så är dom ju slut. Eller?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan anställda verkligen fixa valfria biljetter? Förtur kanske jag kan köpa, men om platserna/biljetterna är slut så är dom ju slut. Eller?

Hon är VIP-ansvarig och har biljetter undanstoppat. Ståplats eller VIP-loge. Tyvärr är dessa loger anpassade för sport och inte en scen mitt på. Så är lite si o så med hur bra dessa är från konsert till konsert. Nån gång satt jag bakom scen, lol. Kul o se backstage allt som görs men ljudet sög ju o jumboskärmen syntes bara på snedden. Får vad man betalar för kanske... Men ståplats finns alltid extra (gillar inte dessa längre, för gammal )

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hon är VIP-ansvarig och har biljetter undanstoppat. Ståplats eller VIP-loge. Tyvärr är dessa loger anpassade för sport och inte en scen mitt på. Så är lite si o så med hur bra dessa är från konsert till konsert. Nån gång satt jag bakom scen, lol. Kul o se backstage allt som görs men ljudet sög ju o jumboskärmen syntes bara på snedden. Får vad man betalar för kanske... Men ståplats finns alltid extra (gillar inte dessa längre, för gammal )

Oj
Nu vart man lite avundsjuk

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X