Zelda a link to the past Gold pack KOMPLETT

Permalänk

Zelda a link to the past Gold pack KOMPLETT

Hejsan! Har kikat runt lite efter en någorlunda aktuell värdering på rariteten Zelda a link to the past Gold pack som släpptes i sverige ca 1998.

Jag hittar inte så väldigt mycket info om det. Mycket info av det jag hittar är trådar som är flera år gammal.

Någon som vet mer än mig?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Du menar "Big box" varianten med guideboken? Vill minnas att den har gått för rätt mkt om den är i bra skick och alla grejor. Var länge sen jag såg någon annons för en sån på tradera/ebay men tror den gick för mer än 10K pga den är rätt sälsynt och fanns bara i några få länder i Europa.

Alla SNES "Big box" varianter är markant mer värdefulla än dom vanliga varianterna pga det finns inte många av dom.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem

Dock med alla såna här retro grejor så e det bara värt vad folk är redo att betala för det idag, som sagt pga det var länge sen en såldes så kan det vara svårt att avgöra värdet på det.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk

Jo, så är det nog. Väldigt lurigt med dessa mer sällsynta prylarna. Men jag har nog sett dem gå för långt över 10k. Den var ju även med i tv programmet bytt är bytt för några år sedan då den värderades till 50k men då var den i riktigt fint skick med.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

tittade lite på internationella annonser ebay osv på det.

komplett kit med alla tillbehör kartoner osv i bra skick låg väl runt 30-50k:-

vet inte hur legit denna killen är men han värderar det "komplett" antar att det även menar i bra skick till 50-70k.
https://raz32.blogspot.com/2021/01/vilka-ar-dom-dyraste-ninte...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Åfan. Ja i den där bloggen så kan man ju fundera vart dom fått dom siffrorna ifrån.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

sist jag såg den på tradera för massa år sen så gick den för över 35k i alla fall, kommer inte ihåg vad slutpriset landade på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

SNDB.se är ett forum som är väldigt duktiga på super nintendo. mitt tips är att bli medlem där och kanske ställa frågor till dom, finns även prisstatistik på sålda A link to the past big box där du kan få ett hum om vad dom sålts för.

hoppas du hittar svar på dina frågor!

Permalänk
Medlem

Det ligger en ute på tradera just nu

https://www.tradera.com/item/301518/468595149/zelda-a-link-to...-
Det bör ge dig en hint.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ja jävlar! En annan hint är nicket på den som lagt upp annonsen

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SplendidPerformance:

Ja jävlar! En annan hint är nicket på den som lagt upp annonsen

Spännande att se vad den slutar på, kul att se budgivningen när den trots allt började på 1kr med hehe.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Spännande att se vad den slutar på, kul att se budgivningen när den trots allt började på 1kr med hehe.

Ja verkligen. Känns nästan lite overkligt att spelen kommer upp i dessa summor. Imorgon får vi se vart det slutar.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SplendidPerformance:

Ja verkligen. Känns nästan lite overkligt att spelen kommer upp i dessa summor. Imorgon får vi se vart det slutar.

Nice! 32500kr!

Permalänk
Medlem

Nu blev jag ju sugen på att spela igenom ett av världens bästa spel.....igen!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orisons:

Nu blev jag ju sugen på att spela igenom ett av världens bästa spel.....igen!!

Kan rekommendera Randomizern till Zelda 3: https://alttpr.com/en
Nu var det ganska många år sedan senast men jag minns att jag hade det riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan rekommendera Randomizern till Zelda 3: https://alttpr.com/en
Nu var det ganska många år sedan senast men jag minns att jag hade det riktigt kul.

De har tävling i speedrunning (1vs1) på twitch ibland. Hade haft svårt för det hela själv, men roligt att se "proffsen" spela. Pågår denna helg faktiskt!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ibymafayhas:

De har tävling i speedrunning (1vs1) på twitch ibland. Hade haft svårt för det hela själv, men roligt att se "proffsen" spela. Pågår denna helg faktiskt!

Speedgaming kör två jätteturneringar per år, brukar hålla på i 3–4 månader från start till slut.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nice! 32500kr!

Skall absolut inte klaga! En rolig detalj på kartongen är ordinariepris på 399kr

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ibymafayhas:

De har tävling i speedrunning (1vs1) på twitch ibland. Hade haft svårt för det hela själv, men roligt att se "proffsen" spela. Pågår denna helg faktiskt!

Skrivet av Meantek:

Speedgaming kör två jätteturneringar per år, brukar hålla på i 3–4 månader från start till slut.

Måste faktiskt börja följa detta när jag får tillfälle, sånt är sjukt intressant att följa.

Skrivet av SplendidPerformance:

Skall absolut inte klaga! En rolig detalj på kartongen är ordinariepris på 399kr

Måste varit någon form av rea? 399kr för det paketet även på tiden den faktiskt såldes i butik känns rätt lågt. Men bra förstås.

Nu vet jag inte hur exakt denna sida men med inflation skulle det bli ca 540 kr idag. 1995 var en vild gissning, mitt Zelda 3 köptes 1994/1995 någon gång och då fanns inte denna utgåva vad jag kan minnas. Lite osäker på vilken utgåva jag själv hade (såldes för... 14 år sedan eller så) men var antingen Bergsala eller UK-utgåvan. Hade även spelguiden, lite osäker på om den var bundlad vid köpet eller om jag köpte den någon annan stans.

På tal om de där gamla spelatlasarna. Vi var på semester på Åland runt millennieskiftet. Vi stannade till vid någon form av loppis eller liknande, de hade komplett samling av samtliga dessa och jag köpte på mig de jag saknade. Kan önska idag att man köpte på sig iallafall så man hade dubbelt. Kostade typ inget heller vad jag kan minnas.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Måste faktiskt börja följa detta när jag får tillfälle, sånt är sjukt intressant att följa.

Måste varit någon form av rea? 399kr för det paketet även på tiden den faktiskt såldes i butik känns rätt lågt. Men bra förstås.

Nu vet jag inte hur exakt denna sida men med inflation skulle det bli ca 540 kr idag. 1995 var en vild gissning, mitt Zelda 3 köptes 1994/1995 någon gång och då fanns inte denna utgåva vad jag kan minnas. Lite osäker på vilken utgåva jag själv hade (såldes för... 14 år sedan eller så) men var antingen Bergsala eller UK-utgåvan. Hade även spelguiden, lite osäker på om den var bundlad vid köpet eller om jag köpte den någon annan stans.

På tal om de där gamla spelatlasarna. Vi var på semester på Åland runt millennieskiftet. Vi stannade till vid någon form av loppis eller liknande, de hade komplett samling av samtliga dessa och jag köpte på mig de jag saknade. Kan önska idag att man köpte på sig iallafall så man hade dubbelt. Kostade typ inget heller vad jag kan minnas.

Nja, Spelet släpptes 92 i europa. Jag har för mig att någon gång 97-98 så hade bergsala många zelda sneskasetter över på sina lager och ville sälja dessa. så man gjorde goldpacket, där du fick med guideboken och spelet till ett billigare pris. I och med att dessa bara såldes i sverige "kanske även grannländerna är osäker" Och under en kort tid så finns ej många kvar i världen och priset blivit väldigt högt hos dagens samlare.

Roligt att hitta sådant på loppisar

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

På tal om de där gamla spelatlasarna. Vi var på semester på Åland runt millennieskiftet. Vi stannade till vid någon form av loppis eller liknande, de hade komplett samling av samtliga dessa och jag köpte på mig de jag saknade. Kan önska idag att man köpte på sig iallafall så man hade dubbelt. Kostade typ inget heller vad jag kan minnas.

Fick den gamla "NES"-atlaserna med Nintendo-magasinet när det begav sig. Tyvärr inte Zelda, även om man än idag minns var allt gömmer sig märkte jag när jag körde igen det igen på SNES-mini.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av anon5930:

Måste varit någon form av rea? 399kr för det paketet även på tiden den faktiskt såldes i butik känns rätt lågt. Men bra förstås.

Låter snarare rimligt med tanke på hur sent den släpptes. Bergsalas lagerytor var nog mer värda än Zelda 3 när Nintendo 64 var i full rulle.