LinusTechTips gör raytracing-blindtester

Permalänk
Medlem

LinusTechTips gör raytracing-blindtester

Ganska intressant klipp för att vara LTT, tyckte den var värd att länka in här.

Permalänk
Medlem

ska bli intressant om dom kunde göra blindtest med uppdaterade Metro:Exodus med RTGI sen.

Tomb Raider har väl bara rej-trejsing på skuggor, det tycker inte jag ger speciellt mycket.

Cyberpunk tog dom väl inte med av en anledning också. Dels är det tungdriven RT utan DLSS, och dels skulle det bli väldigt uppenbart huruvida det är med/utan

Permalänk
Medlem

"Well over a decade"
Precis som att "Jurassic Park" som släpptes 1993 (och man får anta varit i produktion många år innan dess) inte använde raytracing i sina renderinger
Satt själv och lekte med 3D studio på en 486:a och häpnades över hur mycket bättre bilderna blev när man slog på raytracing.
Amigans "Juggler" demo (1987!) var ju för fasiken gjort med raytracing.

Raytracing är, precis som AI och VR, knappast nånting nytt.
Det enda nya i det hela är att vi börjar närma oss möjligheten att rendera i realtid med bra kvalitet.

Permalänk
Medlem

Idag saknar jag inte RT det minsta. Men det är kul att tänka framåt när det är en effekt av alla andra och inte speciellt längre.
Tänker på allt från små Indie spel till AAA om tio år.
Det tar tid att få något nytt bra. Jag tycker ofta att RT ser ut som skit. Andra gånger är det jättesnyggt men inte alls realistiskt och då blir det felslut i huvudet när det det är just det det ska vara.

När RT och HDR är standard och görs rätt kommer det bli väldigt väldigt fint.