Sony tillverkar 800 000 stycken Playstation 5 i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

jag gick över till att spela på PS5 imed grafikkortspriserna. Är det därför PS5 är i brist? Man kan ju inte Mina på konsolerna direkt.

Alla kretsar är bristvara för tillfället.

Permalänk
Medlem

Stämmer detta verkligen? Sony gick ju ut med siffror att dom sålt 3,3 miljoner PS5 under första kvartalet i år, det är 1,1 miljon maskiner per månad.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Stämmer detta verkligen? Sony gick ju ut med siffror att dom sålt 3,3 miljoner PS5 under första kvartalet i år, det är 1,1 miljon maskiner per månad.

De lär ju börjat produktion innan release så inte orimligt att de börja lite över en full månad innan vilket blir då runt 3,3 miljoner.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

De lär ju börjat produktion innan release så inte orimligt att de börja lite över en full månad innan vilket blir då runt 3,3 miljoner.

Du menar att försäljningen från 2020 är med i siffrorna från första kvartalet 2021? Kanske missförstår.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Du menar att försäljningen från 2020 är med i siffrorna från första kvartalet 2021? Kanske missförstår.

Förlåt, jag var lite otydlig. Jag menar att de lär påbörjat produktion långt tidigare och haft lager så antalet sålda för kvartalet behöver inte vara representativt för tillverkningen under samma tid.
Att de hade en månad extra chip eller så sedan tidigare är inte orimligt, det är ju inte bara chip produktion som haft problem utan flera delar i ledet troligen. Kan ju även vara så att de fick fler förut men nu är det värre.

Edit:
Den släpptes i november 20, de hade ett lager av enheter plus flera i pipeline som troligen stod stilla helt eller delvis, dessa enheter i pipeline kan sedan färdigställts lagom till 21 och produktion sedan efter det strypts mer av brist på chip.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood