Resident Evil 8: Village vissa texturer från 90 talet? Eller inställningsfråga?

Permalänk
Medlem

Resident Evil 8: Village vissa texturer från 90 talet? Eller inställningsfråga?

Tjena!

Vet inte om denna fråga passar in i denna forumdel men jag började precis spela resident evil village och möttes av texturer som ser ut såhär i början av spelet. Är detta nån inställning jag missat som resulterar i vad som ser ut som texturer från ett spel från 90 talet (provat lite allt möjligt både ingame inställningarna och AMD's kontrollpanel), eller är detta något som faktiskt ett AAA spel kommer med idag? (vilket utvecklarna borde skämmas över isåfall).

Sånt här förstör faktiskt inlevelsen rejält för mig.

Spelar förövrigt med allt maxat @ 4K, dator i signatur.

Edit: Verkar inte vara enstaka fall, verkar finns lite överallt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

troligen har de offtat lite på texturupplösning på mindre viktiga detaljer för att kunna dra ned systemkraven lite eller så är det begränsning just för att det är ett spel i förstahand konstruerat för konsoller som har mer begränsningar än vad en pc har för det mesta.

ganska vanligt att texturer/3d modeller som vanligt folk normalt inte lägger märke till är i lägre upplösningar osv just för att spara prestanda på hårdvaran så att den istället koncentrerar sig på att ge en bra upplevelse på kontent som faktiskt har betydelse.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Testa ändra spelets inställning för bildkvalitet till 2 så borde det hända grejer. Skall inte se ut så där om allt är rätt inställt. Har själv varit just där du är på bilden och för mig var renhuvudet totalt crisp.