Fredagspanelen 216: Geforce RTX 3080 Ti försenas och AMD gör rekordvinst

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 216: Geforce RTX 3080 Ti försenas och AMD gör rekordvinst

I veckans fredagspanel rullar degen in som den ska hos AMD, samtidigt som vi får vänta lite längre på nästa grafikkort från Nvidia.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkligen roligt för AMD men det hade varit ännu roligare om alla aktörerna hade lyckats att få fram grafikkort!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Rolig thumbnail - Entusiasm av en fredagspanel ena "hajpad" ena. "yeah, tror jag..?"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Snillen spekulerar

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte ingenjörers "right around the corner" är 2 år.

Att tiden flyger när man blir äldre känns verkligen igen, speciellt om man har ett jobb som man inte räknar minutrarna till rast på(eftersom man jobbar 40t+ i v). Man behöver inte ha villa och barn ens; blinka aggressivt så är det helg igen. Tror jag var uttråkad senast runt 2004..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

AMD gör rekordvinst men deras aktie droppar stadigt sen årets början. Någon som kan förklara det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

AMD gör rekordvinst men deras aktie droppar stadigt sen årets början. Någon som kan förklara det?

Kan bero på flera olika saker, ett exempel är att marknaden förmodligen hade förväntat sig ett ännu bättre resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelegrino:

AMD gör rekordvinst men deras aktie droppar stadigt sen årets början. Någon som kan förklara det?

Det handlar till största delen inte om AMD, utan har drabbat i stort sett alla tillväxtbolag. Ibland får fondbolagen för sig att köpa tillväxtaktier och ibland går dom tillbaka till billigare aktier (i förhållande till hur mycket bolaget tjänar just nu).
Det brukar anges skäl som rädsla för inflation, högre räntor, skattehöjningar mm. Själv tror jag det till stor del är trender. När vissa aktier går upp vill man inte vara utan, så man köper in sig i det som går bra och säljer det som går dåligt. Det som är bra är att AMD och andra aktier är billiga just nu, så jag väntar bara på att trenden ska vända.

Permalänk
Medlem

På Torsdagar är det ofta bristvara.
En och annan Fredag. (tror det krasade så den kom en lördag eller sen fredag, fortfarande fredag iofs)

Så normalt sätt Lördag till Onsdag är bristvaran.
De andra dagarna kommer det en eller så spelas den in. Att ni jobbat med den hela veckan har vi INGEN aning om.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Epic och spel.
Jag tog Kingdom Come Deleverance. Men har inte testat det än. Skulle villiga ha en statistik på hur folk köpper expansions/dlc på de spel som är/var gratis. Klart de inte vill visa den som standard men skulle vara intressant, framförallt i sammanhang med mikro transaktioner.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Pelegrino:

AMD gör rekordvinst men deras aktie droppar stadigt sen årets början. Någon som kan förklara det?

Spekulation om framtiden. Aktier handlar inte så mycket om.här och nu som att spekulera om framtiden och ibland är det helt ologiskt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

AMD gör rekordvinst men deras aktie droppar stadigt sen årets början. Någon som kan förklara det?

Vinst boostad av mining, risk ifall mining miskar framöver. PE, kan vara intressant att kika på, aktiens pris ställt till vinsten. Om aktien redan är övervärderad så kan aktiepriset minska trots bra resultat när köphypen lägger sig.

Detta skrivet ovan är ren spekulation från mig.