Byta lösenord på nätverksdisk i windows 7

Permalänk
Medlem

Byta lösenord på nätverksdisk i windows 7

Hej
jag har en q-nap nas som jag nyligen bytte admin kontot på, från standard (admin) till ett nytt eget och inaktiverade sedan standard admin kontot.

Efter det så var jag tvungen att skriva in det nya kontot i kodi för att få tillgång till filerna och det var inga problem.
Men nu när jag ska göra det i Windos7 nätverksplatser/disk så kan jag inte hitta var någonstans man kan byta åtkomstbehörigheterna? Så går det att byta eller måste jag göra en "ny disk"?

Tacksam för svar
Mvh

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Skulle nog vilja påstå att sparade credentials för enheter/shares etc ligger sparade under "Credential Manager" och inne på Windows credentials fliken.

Credential Manager heter nog "Autentiseringshanteraren" på svenska ifall det är de du kör.
Du kan säkert också ta bort nätverksdisken från utforskaren sedan lägga till den igen och då sedan välja korrekta uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versatile:

Skulle nog vilja påstå att sparade credentials för enheter/shares etc ligger sparade under "Credential Manager" och inne på Windows credentials fliken.

Credential Manager heter nog "Autentiseringshanteraren" på svenska ifall det är de du kör.
Du kan säkert också ta bort nätverksdisken från utforskaren sedan lägga till den igen och då sedan välja korrekta uppgifter.

Hittade inte Autentiseringshanterare.
Så jag tog bort disken.
Men nu får jag felmeddelande om att jag kanske inte har behörighet till nasen när jag ska göra en ny disk?
Och att kontot är tillfäligt spärrat.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.