Permalänk
Medlem

Barnlåsa en jobb-TV

Hejhej,

Vi har på jobbet köpt en usb-dator och två TV som ska visa en kalender. Datorn och ena TVn har vi uppe hos oss där vi kan skriva i kalendern och TVn där nere är endast en spegling.

Problemet är dock att dom där nere direkt börjar streama från sina telefoner och låter det gå hela dagarna och vips så ser ingen kalendern. Vi har försökt säga till att de inte ska streama men det verkar inte följas. Vi vill dock ha kvar TVn så vi försöker hitta på sätt att hindra dom från att starta stream.

Någon som har idé hur vi kan gå tillväga?
Vi har precis tagit bort ljudet, stängt av airplay-kontakt och tagit med oss fjärren (det går att starta på morgonen med knapp på tvn). Kom även nyss på att vi bör ta bort internetanslutningen, men någon kommer säkert komma på något sätt att styra den ändå och starta allt.

Kan man "barnlåsa" en TV så man måste ha tex lösenord för att kunna styra den? Helst med lösenord som bara vi här uppe vet om. Vi vill gärna ha kvar den för det ändamål som var tänkt från början, men om det inte följs så kommer vi behöva ta bort den...
Gäller en Samsung UE50TU7075UXXC.

Permalänk
Medlem

Manualen sida 94
Change PIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Manualen sida 94
Change PIN

Kommer det hindra dom från att starta stream?
Eller vad stoppar pinkoden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Kommer det hindra dom från att starta stream?
Eller vad stoppar pinkoden?

På min TV krävs pinkod för allt förutom att ändra volymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

På min TV krävs pinkod för allt förutom att ändra volymen.

Nämen vad bra, då får det bli nästa steg om de inte sköter sig med det jag gjorde igår. Tack för svar!
Trodde barnlåset tex bara stoppade åldersrelaterade hinder.