Permalänk
Medlem

Vridbart väggfäste tv

Hej,

är på jakt efter ett väggfäste till min LG B9 som jag vill ska vara lite vridbart, men behöver inte vara så att man kan dra fram hela tvn och vända och vrida hur som helst. Jag tycker mig ha sett sådana här fästen tidigare, där man kan vinkla tvn lite grann i sidled, men det enda jag hittar nu är sådana där man kan vinkla hur mycket som helst, t.ex. https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-tillbehor/tv-... men dessa verkar vara lite "skrangliga" om man inte köper dyrare modeller för 1500kr och uppåt och det är för dyrt. Någon som har nått tips som var jag kan hitta ett väggfäste som man bara kan vinkla lite grann?

Permalänk
Avstängd

Det ser rätt kört ut tyvärr. Det finns en del men de fixar som mest typ 40 tum. Jag kollar själv på ett med "armar" som kan gå lite längre ut men de är som du har märkt rätt instabila, och vad jag har sett gäller det även dyrare sådana. Amazon har sjukt många varianter dock så om du letar där så kanske du kan hitta något, men det är inte så lätt att veta om de håller bra kvalitet tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Hej,

är på jakt efter ett väggfäste till min LG B9 som jag vill ska vara lite vridbart, men behöver inte vara så att man kan dra fram hela tvn och vända och vrida hur som helst. Jag tycker mig ha sett sådana här fästen tidigare, där man kan vinkla tvn lite grann i sidled, men det enda jag hittar nu är sådana där man kan vinkla hur mycket som helst, t.ex. https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-tillbehor/tv-... men dessa verkar vara lite "skrangliga" om man inte köper dyrare modeller för 1500kr och uppåt och det är för dyrt. Någon som har nått tips som var jag kan hitta ett väggfäste som man bara kan vinkla lite grann?

Jag köpte https://www.inet.se/produkt/2302414/deltaco-arm-460-vaggfaste i för någon månad sedan, då kostade den 279:-. Antar att det är samma du länkar till men ett annan brandning?
Fungerar hur bra som helst till min Sony 55". Dock törs jag inte dra ut TVn allt för mycket från väggen men det beror snarare på att jag inte fick in alla skruvar i väggen snarare än att det skulle vara dålig konstruktion, men att dra ut och vinka den litegrann är inga problem.
Visst är den kanske lite skranglig och inte helt lätt att få i lod när TVn väl sitter på, men om det skiljer mer än 1000kr för mellan fästena, och om funktionen är snarlig, är det inget att fundera på.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt det där väggfästet till en LG B9 55 tum. Tycker det fungerar helt okej. TV:n sitter fast ordentligt och jag känner inte att det är någon risk att den ska ramla ned. Fästet kräver montering i väggregel, men det kanske du redan visste.

Det är en smula rangligt när man drar ut och vinklar TV:n samtidigt, vilket kan göra att TVn hamnar lite vridet (Dvs ena hörnet hamnar högre än det andra). Man behöver då ge den en liten knuff vilket inte är en dealbreaker för mig. Problemet avhjälps avsevärt om man drar åt justeringsskruvarna på baksidan då och då.

Permalänk
Hjälpsam

Om du vill ha en billig användbar arm kan du kika på Deltaco ARM-1203, men skadar inte att investera lite i en bättre.
Högre pris är inte alltid samma sak som bättre på väggfästen då det är ofta höga marginaler på dem och kan varier mycket i pris från butik till butik vilket gör att man kan ibland få tag på en bra billigare än en kass.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om du vill ha en billig användbar arm kan du kika på Deltaco ARM-1203, men skadar inte att investera lite i en bättre.
Högre pris är inte alltid samma sak som bättre på väggfästen då det är ofta höga marginaler på dem och kan varier mycket i pris från butik till butik vilket gör att man kan ibland få tag på en bra billigare än en kass.

Kikade på ett annat från Deltaco, men detta ser ut att vara mer stabilt. Blir nog till att testa detta, helt okej pris med. Tack för tipset

Mvh

Permalänk
Medlem

Det slutade med att jag köpte detta från Deltaco https://www.proshop.se/Vaeggfaeste-AV-Moebel/DELTACO-full-mot... och jag är mycket nöjd!