Battlefield 6 avtäcks redan i juni 2021

Permalänk
Skrivet av addy1995:

Battlefield 5 släpptes för två och ett halvt år sen, och om du ändå tröttnat på det så är det väl dags att de släpper ett nytt?

Med Tröttna så spelade ett par timmar inte mer. Och min poäng är att om det blir samma skit så blir det inget för mig.
Det är många som tröttnade fort på battlefield 5, svårt att säga varför jag gjorde det, mer än att jag inte tyckte det var tillräckligt roligt.

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande Battlefield 1 ibland, gillar eran. Har aldrig testat 5an. Får se om detta blir nått kul men jag känner inga direkta ryck när jag läser om det.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 var bäst!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Dice, plz

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 var peak för Battlefield, sedan gick det utför fort. Jag förstår inte hur de kunde misslyckas så kapitalt med ett sånt fantastiskt IP.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Bad Company 2 var peak för Battlefield, sedan gick det utför fort. Jag förstår inte hur de kunde misslyckas så kapitalt med ett sånt fantastiskt IP.

https://youtu.be/b0jwlPzRm5k

Mvh

Det gick kraftigt utför efter 1942, tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Bad Company 2 var peak för Battlefield, sedan gick det utför fort. Jag förstår inte hur de kunde misslyckas så kapitalt med ett sånt fantastiskt IP.

https://youtu.be/b0jwlPzRm5k

Mvh

Allt efter järnåldern var ett misstag, speciellt konsolporten BC2 med 24 spelare, lol..
"they ruined battlefield" battlefield friends, hittade ingen bild som gick att länka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Jag spelar fortfarande Battlefield 1 ibland, gillar eran. Har aldrig testat 5an. Får se om detta blir nått kul men jag känner inga direkta ryck när jag läser om det.

V fick mycket negativ hype inför release men det är ett fenomenalt spel. Inget är lika bra som 1942 såklart men där spelar nog mycket nostalgi in. Gillade förvisso 1943 på XBLA en hel del också.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Hade deras mäster läckare haft rätt så hade den släppts den här veckan. Jag är bitter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Mycket klagomål men folk glömmer bort att även om tidseran som DICE väljer inte alltid är den bästa så är de ganska ensamma om att släppa spel som ser nya ut, CoD återanvänder samma rostiga grafikmotor varje år och har samma koncept med 1-2 nyheter varje gång.

Resten av spelen idag ser ut att vara byggda med en blandning av Source 1 och MS Paint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Modern shooter i BF3/4-stuk med vapenmoddning och liknande. Rejält förstörbara miljöer. Inget byggande i spel! Vill jag spela Fortnite, så spelar jag Fortnite.

Angående byggande handlar det snarare om en balansering mot all förstörelse. Var emot det till en början i BF V men nu tycker jag ändå det fyller en funktion att bygga upp lite cover runt den punkt som man precis attackerat och nu måste försvara.

Permalänk
Medlem

Hoppas det liknar bf3/4!

Permalänk
Medlem

Sjuuukt taggad på nytt BF! BF5 hade sina problem, de började ändra TTK och skit tex...problemet var, om man faktiskt spelade spelet och inte bara tittar på telemetri och sån data...att de flesta vapen och deras morsa kunde använda 3x sikten. KAN vara så att detta var anledningen till att TTK var för låg på långt håll kan jag meddela efter ett antal hundra timmar lagda i BF5.

Enbart prickskyttarna borde ha tillgång till sånt. Övriga får det som till 99.9% användes under WW2. Fasta riktmedel. Jag hade vart helt ok med det, för det var så det var på den tiden. Är det modernt, ja då väntar jag mig att modern utrustning ska finnas. Sjukt koncept kanske men tror de flesta är med mig allvarligt talat.

Sätta dit skit på vapnen är en bonus. Inget spelet ska vinna eller försvinna på oavsett. Då saknas djup i speldesignen på en grundläggande nivå. Spelaren ska greppas utan sånt trams. Tror DICE glömt det på vägen.

Det andra stora problemet med BF5 var bombplanen. Man kan inte gå och stirra upp i himlen hela tiden, dessutom noll förvarning om de släppte en bomb från stratosfären eller inte. Sen när de är på andra sidan banan och man tror man är säker sprängs hela basen an en massiv bomb. Bra design.

Förutom detta är jag extremt nöjd med BF5. Det har fokus på rätt grejer. Ingen jävla 3D spotting eller 2D heller förutom under en flare. Rekylen kändes bra. Där man siktar dit går skottet. Kan jag hantera rekylen belönas jag under full auto pga detta. Heeelt rätt.

Bandesignen är också riktigt bra. Ingen bana jag på rak arm kan säga är dålig. Trivdes riktigt bra på alla. Bara att undvika köttkvarnen som ofta blir runt de centrala objektiven så funkade även de mindre banorna fint. Jämfört med tex BF4 där hälften av originalbanorna är rent skit man bara tvingades genomlida.

Så jag är supernöjd som sagt, och hoppas de inser vad folk gillade, och vad de felaktigt lade alldeles för mycket tid på. För mig är BF5 trots bristerna det bästa BF sedan BF2. BC2, BF3, BF4 eller BF1. Ingen av dem kommer ens nära för mig. Främst pga de har kvar en massa skitnödiga stödhjul kring spotting osv som ääääntligen försvann. Så man kan använda terrängen till sin fördel igen. Ok. BF4 i classic mode var kungligt. Men det kom not slutet efter all DLC var ute osv och typ inga servrar körde det heller. Så det räknas inte.

Så helst fick de gärna släppa nya liret igår! Grymt taggad på detta

Skrivet av Shudnawz:

Modern shooter i BF3/4-stuk med vapenmoddning och liknande. Rejält förstörbara miljöer. Inget byggande i spel! Vill jag spela Fortnite, så spelar jag Fortnite.

Jag var skeptisk till byggandet men måste säga att jag verkligen gillade den aspekten och hoppas de behåller den. Försvara en bas (något jag ofta gör för jag har inte ADHD och måste springa full fart till ny action heeeela tiden) fick en helt ny innebörd med detta. Det behöver inte vara så mycket skit att bygga dock, vissa baser överdrev de kanske lite med pansarvärnskanoner man kunde bygga osv. Men gräva lite gropar och placera sandpåsar och andra liknande improviserade skydd räcker långt när det naturliga skyddet sprängts bort under matchens gång. Ger en trevlig dynamik. Istället för att allt skydd saknas till slut tillkommer nya på lite andra ställen. Känns som matchen liksom rör sig framåt på ett coolt vis som passar in i Battlefield.

Förstörelse i all ära. Men det går lätt ut över bandesign och balans liksom. Möjligheten att bygga upp lite nya skydd, på ett högst rimligt vis förövrigt, avhjälper detta problem rätt smidigt tyckte jag iaf. Och det var ju frivilligt. Föredrog man den gamla stilen med noll skydd till slut kunde man ju spela så också. Men jag byggde ofta saker och försvarade flaggor också, grymt mycket roligare tack vare byggandet.

Skrivet av Aeig:

Bad Company 2 var peak för Battlefield, sedan gick det utför fort. Jag förstår inte hur de kunde misslyckas så kapitalt med ett sånt fantastiskt IP.

https://youtu.be/b0jwlPzRm5k

Mvh

BC2 var en bra shooter, mycket bra t.om. Så när man kom from MW2 var det ju kungligt. Men ett fullständigt uruselt battlefield enligt mig som också lirat alla tidigare BF spel. Förstår inte förkärleken till detta skit-battlefield allvarligt talat. Jag rankar det utan att ens blinka sist. Skitnödiga stödhjul överallt som vi fick vänta till BF1 tills de delvis äntligen försvann och sen BF5 försvann de äntligen mer eller mindre helt. Det var kul men satan vad mycket bättre battlefieldspel efter det har varit, tycker jag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Det gick kraftigt utför efter 1942, tyvärr

Det gick kraftigt utför efter Codename Eagle, tyvärr

Nej men seriöst tycker jag man ofta ser folk klaga på Battlefield-serien. Idag finns det flera alternativ om man nu verkligen vill ha större strider men i andra format, än mer arkadiga eller mer åt simulatorhållet. Till och med COD är ju ett alternativ idag, vilket det aldrig var förr. Warzone är motsatsen till de trånga kartor med infanterister serien hånades för av Battlefieldspelare tidigare. Men är det bättre? Njä. Och även där har vi sett kalibreringssmittan från Battlefield.

Serien förbättras hela tiden allt eftersom åren går. Måste vara mycket nostalgi som driver uppfattningen om hur mycket bättre vissa tidigare delar är. Även jag brukar hålla BFBC2 högt men redan efter att BF4 kom kändes BFBC2 väldigt daterad på många vis, men inte alla. Kartorna är överlag fortfarande underbara. Hade dock gärna sett ett BFBC3.

Permalänk
Medlem

Som en mer single-player/story mode-spelare så måste jag sæga att jag gillade BF1 ganska bra; var en så historisk och "realistisk" dyster stæmning øver det. BFV var rent av uselt dær, nær man fick springa omkring ensam mest hela tiden. Kændes konstlat, æven om det hade sina øgonblick.
Spænnande att se vad vi får den hær gången. Blir en fin shooter-høst med nytt CoD och nytt BF! Min Series X ær redo.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har sett fram mot detta bra länge, datorn har varit för kass för BF1 och 5 men jag skall råda bot på det inom kort. Jag hoppas att commander-läget från BF2 gör comeback.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Håller mig skeptisk optimistisk.
Denna gång ska jag inte förhandsboka... Eller😉

Permalänk
Skrivet av bobbish:

Är inte särskilt hajpad tyvärr, men som alltid förhoppningsfull.
Sen BF3 så är det nog tyvärr ingen franchise som lyckats göra mig så besviken med släppen efter som battlefield-serien.

Känns inte alls som en krigssimulator för mig längre (om det någonsin gjort det förvisso), mer som ett arkadspel i regel. Vet inte hur de lyckats men spelformatet har blivit skittråkigt i längden för min del i alla fall. Kanske är det jag som förändrats?
Me-me-men, jag spelar ju fortfarande CS osv ibland så njaee, jag vet inte.. Vissa saker håller längre än andra kanske.

Ironiskt nog gillade jag BF3 (när det kom) trots att det nog var lite där arkadkänslan byggdes fram med bl.a. Metrobanan också. Tror att det var mycket att BF3 var banbrytande på ett tydligare sätt när det kom också.
Sen dess har de slagits om samma målgrupp som gillar CoD och fastnat där. Det är min känsla i alla fall.

Hoppas på något nytt och fräscht eller att de tar ett steg tillbaka på rätt sätt. Om de ökar spelarantalet, hoppas mapsen är GIGANTISKA. Skulle så uppskatta om BF blev lite mer survivalbased. Skulle hellre köra ett format närmare DayZ/PUBG än vad BF är idagsläget alla dagar i veckan. Gärna att de prövar göra ett BF och går all in MMORPG i det hela också, hur det nu skulle gå till. Vore kul att se utfallet. Typ Dayz utan zombies och orienterat utifrån verkliga eller fiktiva krig. Jag vet inte, vore kul med att få det mindre arkadigt och hetsigt.
Typ såna grejer att några behöver åka runt med helikopter bara för att försöka spotta folk i skogar eller liknande, reconmissions, supply osv. Krävs enorma maps för att öka känslan av realism som enligt mig behövs.

Any takers?

Tror jag ser vars du är på väg och helt ärligt så gillar jag tanken. Ser framför mig stora skogsområden där man lägger sig i bakhåll för en konvoj, ökenområden där stridsvagnar rycker fram med jetplan flygande över huvudet... osv. Definitivt något jag skulle spela. Tror dock inte att Battlefield skulle gå den riktningen då det nog är för slow-paced för den huvudsakliga målgruppen. Hade dock varit trevligt att se det åtminstone som ett game-mode med mycket team-work (typ Squad^2 med Battlefields grafik, känsla och möjligheter med fordon osv).

Visa signatur

GPU - Palit RTX 2080 GamingPro OC 8 GB | CPU - i7 9700K | CPU-kylning - NZXT Kraken X64 | RAM - KFA2 Hall Of Fame Extreme DDR4 4000mhz | SSD - Samsung 970 Pro M.2 500GB, Samsung 850 EVO 250GB | PSU - Corsair RM850X |Chassi - NZXT H500i | Moderkort - MSI MPG Gaming Edge AC | Monitor - MSI MAG27CQ 1440p 144hz Curved

Permalänk
Medlem

Skulle vara QL om mitt 3080 gjorde entré innan nytt BF ... mitt 1080 börjar kännas gammalt i 2560x1440.

Sen hoppas jag verkligen att de har bättre fuskskydd, BFV är fjantig nu - kommer in låglevel players som får 65-2 i stats på nästan varje server nu. Tanks som står på andra sidan banan o bombar hus direkt när de magiskt ser att någon är i huset(o man inte är spotted)

Håller fingrar o tår

// Lazze

Permalänk
Medlem

Skulle vart kul med ett modernt battlefield. Har inte spelat senaste 2 förutom gratistiden, och då tror jag inte heller att jag spelade ut hela gratistiden. Gillar helt enkelt inte äldre krigsspel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

"Det var bättre förr" ok boomers

Nä skämt åsido så håller jag klart med om att det är svårt att slå "det gamla goda", oftast kommer man ju bara ihåg det positiva och förtränger det negativa... BFV och BF1 var faktiskt roliga spel och det var kul att Battlefield vågade prova något nytt. Många som skrattar åt att Call of Duty släpper (nästan) samma spel år efter år(ModernWarfare2019 var dock 10/10) men sedan blir samma personer ledsna när Battlefield provar på något nytt istället för att släppa samma sak år efter år.
Ser verkligen fram emot vad Dice kommer visa upp.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit biten Battlefieldfantast som kört samtliga titlar var det BF1 och BF5 som fick mig att sluta spela. Nöjde mig med att spela dem medan det fanns öppna betor. Jag är skeptisk till att DICE kan lyckas hitta tillbaka till grundkonceptet som gjorde battlefield kul. Sedan battlefield 3 känns det som att DICE börjat bry sig mer om hur spelet ser ut i screenshots och marknadsföring än hur det är att spela.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Shrudder:

Oavsett tidsepok så skulle största överraskningen vara ett välpolerat spel.

När du säger välpolerat, vilken del menar du då? spelbalansen (vapen etc) eller motormässigt för jag personligen tycker att Frostbite-motorn är sjukt kompetent nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

När du säger välpolerat, vilken del menar du då? spelbalansen (vapen etc) eller motormässigt för jag personligen tycker att Frostbite-motorn är sjukt kompetent nu.

När det kommer till EA/Dice så handlar det nog om minsta möjliga, ett spel som faktiskt går att spela.

Permalänk
Avstängd

Battlefield 5 var ju jävligt bra. Men den här gången vill jag se något mer progressivt och inkluderande i nya Battlefield 6, där fler människor inkluderas. Jag hoppas verkligen att vi får se mer HBTQ, pedofiler och nekrofiler. Alla människor är lika värda och all kärlek är bra kärlek! ❤️

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av mecc:

När det kommer till EA/Dice så handlar det nog om minsta möjliga, ett spel som faktiskt går att spela.

Tycker inte det svarar på frågan helt Det går ju att spela BFV rent tekniskt eftersom motorn är så pass finslipad enligt mig i alla fall. Jag kör dock bara runt i typ samma slinga hela tiden och ser inte multiplayer-biten. Kanske är massa buggar där, ingen aning.

Permalänk
Medlem

Helt givet handlar det om andra världskriget, stilla havet och Nagasaki/Hiroshima

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Sjuuukt taggad på nytt BF! BF5 hade sina problem, de började ändra TTK och skit tex...problemet var, om man faktiskt spelade spelet och inte bara tittar på telemetri och sån data...att de flesta vapen och deras morsa kunde använda 3x sikten. KAN vara så att detta var anledningen till att TTK var för låg på långt håll kan jag meddela efter ett antal hundra timmar lagda i BF5.

Enbart prickskyttarna borde ha tillgång till sånt. Övriga får det som till 99.9% användes under WW2. Fasta riktmedel. Jag hade vart helt ok med det, för det var så det var på den tiden. Är det modernt, ja då väntar jag mig att modern utrustning ska finnas. Sjukt koncept kanske men tror de flesta är med mig allvarligt talat.

Sätta dit skit på vapnen är en bonus. Inget spelet ska vinna eller försvinna på oavsett. Då saknas djup i speldesignen på en grundläggande nivå. Spelaren ska greppas utan sånt trams. Tror DICE glömt det på vägen.

Det andra stora problemet med BF5 var bombplanen. Man kan inte gå och stirra upp i himlen hela tiden, dessutom noll förvarning om de släppte en bomb från stratosfären eller inte. Sen när de är på andra sidan banan och man tror man är säker sprängs hela basen an en massiv bomb. Bra design.

Förutom detta är jag extremt nöjd med BF5. Det har fokus på rätt grejer. Ingen jävla 3D spotting eller 2D heller förutom under en flare. Rekylen kändes bra. Där man siktar dit går skottet. Kan jag hantera rekylen belönas jag under full auto pga detta. Heeelt rätt.

Bandesignen är också riktigt bra. Ingen bana jag på rak arm kan säga är dålig. Trivdes riktigt bra på alla. Bara att undvika köttkvarnen som ofta blir runt de centrala objektiven så funkade även de mindre banorna fint. Jämfört med tex BF4 där hälften av originalbanorna är rent skit man bara tvingades genomlida.

Så jag är supernöjd som sagt, och hoppas de inser vad folk gillade, och vad de felaktigt lade alldeles för mycket tid på. För mig är BF5 trots bristerna det bästa BF sedan BF2. BC2, BF3, BF4 eller BF1. Ingen av dem kommer ens nära för mig. Främst pga de har kvar en massa skitnödiga stödhjul kring spotting osv som ääääntligen försvann. Så man kan använda terrängen till sin fördel igen. Ok. BF4 i classic mode var kungligt. Men det kom not slutet efter all DLC var ute osv och typ inga servrar körde det heller. Så det räknas inte.

Så helst fick de gärna släppa nya liret igår! Grymt taggad på detta

Jag var skeptisk till byggandet men måste säga att jag verkligen gillade den aspekten och hoppas de behåller den. Försvara en bas (något jag ofta gör för jag har inte ADHD och måste springa full fart till ny action heeeela tiden) fick en helt ny innebörd med detta. Det behöver inte vara så mycket skit att bygga dock, vissa baser överdrev de kanske lite med pansarvärnskanoner man kunde bygga osv. Men gräva lite gropar och placera sandpåsar och andra liknande improviserade skydd räcker långt när det naturliga skyddet sprängts bort under matchens gång. Ger en trevlig dynamik. Istället för att allt skydd saknas till slut tillkommer nya på lite andra ställen. Känns som matchen liksom rör sig framåt på ett coolt vis som passar in i Battlefield.

Förstörelse i all ära. Men det går lätt ut över bandesign och balans liksom. Möjligheten att bygga upp lite nya skydd, på ett högst rimligt vis förövrigt, avhjälper detta problem rätt smidigt tyckte jag iaf. Och det var ju frivilligt. Föredrog man den gamla stilen med noll skydd till slut kunde man ju spela så också. Men jag byggde ofta saker och försvarade flaggor också, grymt mycket roligare tack vare byggandet.

BC2 var en bra shooter, mycket bra t.om. Så när man kom from MW2 var det ju kungligt. Men ett fullständigt uruselt battlefield enligt mig som också lirat alla tidigare BF spel. Förstår inte förkärleken till detta skit-battlefield allvarligt talat. Jag rankar det utan att ens blinka sist. Skitnödiga stödhjul överallt som vi fick vänta till BF1 tills de delvis äntligen försvann och sen BF5 försvann de äntligen mer eller mindre helt. Det var kul men satan vad mycket bättre battlefieldspel efter det har varit, tycker jag.

Gillade faktiskt främst Bad Company originalet på xbox- moderna vapen och snabb gameplay (och de flesta servrar begränsade till ett par snipers per lag!) men ändå fortfarande med stora och fria banor. Saknar konceptet med stora banor och mindre hektiskt gameplay som belönade mer försiktigt och genomtänkt spel- numera är det i princip 95% om att bara springa och skjuta om man faktiskt vill vinna matchen medan sidan som försöker befästa och krypskjuta nästan alltid förlorar. Vi har kört en del mer BFV på sistone och det är fortfarande kul, men blir vansinnig på hur de skruvar upp hastigheten och intensiviteten på allts- först i BF4 när det kändes som att varenda sekund bara var en serie explosioner och fallande byggnade, och nu när det gått tillbaka ner till första och andra världskriget så har spelet typ istället blivit en parkoursimulator? Undrar då vad BF6 blir om de kombinerar parkour med konstanta explosioner osv.

Inget av detta är saker jag ogillar i sig, men är inte förtjust i att de packar in sådana saker i BF som började som ett lite mer realistiskt spel- om de vill göra spel om post-humana superatleter som kan sprinta och hoppa i ändlöst med 30kg vapen, överleva granater på någon meters avstånd utan mer än en aningn förvirring och läka sår från en Panzerbüchse på ett par sekunder så kunde de ju annars ta upp BF2142 igen..

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tycker inte det svarar på frågan helt Det går ju att spela BFV rent tekniskt eftersom motorn är så pass finslipad enligt mig i alla fall. Jag kör dock bara runt i typ samma slinga hela tiden och ser inte multiplayer-biten. Kanske är massa buggar där, ingen aning.

Nu var jag inte med om lanseringen på det senaste Battlefield men de andra så har lanseringarna varit katastrofala där man inte kunnat spela i princip alls dom första dagarna / veckan.

Permalänk
Medlem

Viktigaste är bra säkerhet som håller fuskare borta. Det har förstört mer än annat.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3