Problem med minnesuppgradering i ny NAS

Permalänk
Medlem

Problem med minnesuppgradering i ny NAS

Tjena! Jag har köpt en Synology ds220+ samt ett 8GB minne till men det är helt omöjligt att få det att sitta rätt i slotten. I alla guider klickar de bara in minnet men för mig åker det inte ner ordentligt. Det hittas inte heller av NASen.

Är det meningen att man ska behöva ta i för kung och fosterland? Jag är rädd att ha sönder något om jag tar i.

Edit: Jag lyckas inte få till bilden så HÄR är en länk istället.

Permalänk
Medlem

På bilden ser det ut som det inte är nere i slotten.. När du monterar det ha 45graders vinkel och microvika fram o tillbax och i sidled så det glider ner i slotten innan du viker in det så det klickar fast

Nej man ska inte behöva ta i, bara försiktigt men bestämt

Permalänk
Medlem

Det ser ut som du försöker trycka i minnet när det ligger plant. Sätt in minnet i en vinkel och sen när det är inne så trycker du ner det så ska det klicka i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie SWE:

På bilden ser det ut som det inte är nere i slotten.. När du monterar det ha 45graders vinkel och microvika fram o tillbax och i sidled så det glider ner i slotten innan du viker in det så det klickar fast

Nej man ska inte behöva ta i, bara försiktigt men bestämt

Skrivet av Rixard:

Det ser ut som du försöker trycka i minnet när det ligger plant. Sätt in minnet i en vinkel och sen när det är inne så trycker du ner det så ska det klicka i.

Tack! Nu gick det ner lättare Det hittades direkt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Tack! Nu gick det ner lättare Det hittades direkt också.

Härligt Lycka till med maskinen