Problem med minnesuppgradering i ny NAS

Permalänk
Medlem

Problem med minnesuppgradering i ny NAS

Tjena! Jag har köpt en Synology ds220+ samt ett 8GB minne till men det är helt omöjligt att få det att sitta rätt i slotten. I alla guider klickar de bara in minnet men för mig åker det inte ner ordentligt. Det hittas inte heller av NASen.

Är det meningen att man ska behöva ta i för kung och fosterland? Jag är rädd att ha sönder något om jag tar i.

Edit: Jag lyckas inte få till bilden så HÄR är en länk istället.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Inaktiv

På bilden ser det ut som det inte är nere i slotten.. När du monterar det ha 45graders vinkel och microvika fram o tillbax och i sidled så det glider ner i slotten innan du viker in det så det klickar fast

Nej man ska inte behöva ta i, bara försiktigt men bestämt

Permalänk
Medlem

Det ser ut som du försöker trycka i minnet när det ligger plant. Sätt in minnet i en vinkel och sen när det är inne så trycker du ner det så ska det klicka i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

På bilden ser det ut som det inte är nere i slotten.. När du monterar det ha 45graders vinkel och microvika fram o tillbax och i sidled så det glider ner i slotten innan du viker in det så det klickar fast

Nej man ska inte behöva ta i, bara försiktigt men bestämt

Skrivet av Rixard:

Det ser ut som du försöker trycka i minnet när det ligger plant. Sätt in minnet i en vinkel och sen när det är inne så trycker du ner det så ska det klicka i.

Tack! Nu gick det ner lättare Det hittades direkt också.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Murvar:

Tack! Nu gick det ner lättare Det hittades direkt också.

Härligt Lycka till med maskinen