Permalänk
Medlem

Axelind´s Project Frostbite

Efter en tids downperiod så började det rycka i fingrarna för att skapa något nytt. I detta projekt valde jag att behålla det mesta från mitt förra bygge då jag inte behöver ny/mer prestanda för tillfället. Det har varit ett litet knepigt och långdraget projekt där jag för första gången inte har någon bygglogg utan bara renodlade bilder på datorn - denna gången i en studio jag fick låna på jobbet.

Det mesta är vitmoddat, antingen foilerat, lackerat eller sprayat, vissa saker har jag låtit vara. Bygget skall symbolisera en förfrysning, kallt med olika nyanser av blått. Stängerna som håller sidopanelen är egensvarvade i aluminium, egenfräst fäste till PSU, egensvarvad övergångsrör mellan GPU och PSU med invändig och utvändig gänga, svarvade plastdistanser till radiator, egensvarvade skruvar till sidopanelen med bättre gängor och måttanpassad utsågad rökfärgad plexiglasskiva till sidan.

För att se mer av genomförandet av rör m.m se - https://www.sweclockers.com/galleri/15038-axelinds-project-bl...

Specs följer Moddat Thermaltake Core P5, lackerat i billlack.
Asus ROG Maximus XI Code
Intel Core i9 9900KS
Asus ROG Strix RTX 2080ti
Corsair Dominator Platinum RGB White 3600MHz
2 x Samsung 970 Evo 500 GB i RAID0
3 x Samsung 870 250 GB
Corsair AX1500i (oh overkill men hängt med i 5 byggen nu)
Asus ROG Terminal
Alphacool x-flow 420mm Radiator
3 x Lian Li Uni-Fans 140mm
EK RTX 2080ti GPU block
EK Supremacy CPU block
EK HDC fittings, moddade
Aluminiumrör, egenbockade och blåeloxerade
Blåsleevade kablar.
EK Cryofuel vätska med tillhörande färgsättning

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Fränt bygge

Permalänk
Testpilot

Jag är en sucker för vitt, jäkligt snyggt gjort! 5/5 från mig! Nu borde du göra ett liknande i The Crow eller Tower of Doom. Hehehe