Windows Hello samt Google Chrome har slutat fungera

Permalänk
Medlem

Windows Hello samt Google Chrome har slutat fungera

Hej!

Från att ha en felfri arbetsdator dagen innan till en omstart full av problem vänder jag mig hit.

Jag startade om datorn nu under förmiddagen och Windows Hello har slutat fungera samt att google chrome startar först efter 5-7 min. Datorn fläktar går i högläge men hittar inga uppenbara prestandaintensiva program gåendes. Installation av program tar c.a 20min (Avast antivirusprogram)

Datorn jag har är en Dell XPS 13" 2020 års modell som funkat felfritt. Känns som jag fått någon form av virus. Tog hem Avast antivirusprogram som säger att allt är fint men något har hänt.

Någon som har några tankar gällande mitt problem?
Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara någon windows uppdatering som krånglar.
In i kontrollpanelen -> Program och funktioner -> Visa installerade uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Provade att avinstallera senaste uppdateringen som skedde igår utan framgång. Uppdateringen avinstallerades men sedan återinstallerades en ny uppdatering efter omstart...

Chrome startar efter c.a 5 min och man får det klassiska "Sidan svarar inte", samma med program, "programmet svarar inte" sedan går det igång efter 5 min. Datorn känns 75% slöare.

Vafasen kan ha hänt? Finns det något sätt att avinstallera gårdagens uppdatering utan att den återinstalleras direkt i samband med omstart?

Permalänk
Medlem

Program som Dell command update som uppdaterar BIOS m.m. fungerar heller ej längre. Programmet öppnas och sedan försvinner. Sett liknande problem med X antal program. Word m.m. funkar fortfarande. Får inte ihop det.

Installationer tar 20+ min
Chrome och flertal program funkar inte
Windows Hello har slutat fungera och det går inte att få åtkomst till kameran när jag försöker göra en "ny" hello login.
Datorn är 75% slöare.

Gick ifrån datorn igår runt eftermiddag utan dessa problem. Vaknar idag och startar datorn och vaknar upp till detta. Vad kan anledningen vara tro?

Permalänk
Medlem

Kan heller inte avinstallera några problem!