Överklockning aktiveras när jag startar om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wendel153:

Okej, När jag kickar och drar kommer den upp runt 4.6Ghz dock behöver jag inte kicka. Så fort jag drar runt musen går den upp dit. Idle i snitt ligger kanske på 2.5Ghz
Spelar jag t.ex Rust så ligger den på 4.6Ghz konstant och runt 55 grader så det kanske är helt okej

Men ska processorn gå över 3.6Ghz direkt ur kartong utan att man gjort någonting även när man spelar något som är krävande?

Då låter det som att den är okej nu. 55 grader är normalt.

Att den inte ligger på exakt samma frekvenser som min egen kan jag inte helt svara på. Men den verkar ju beté sig ordentligt nu iaf.
Och att den går över 3.6ghz är det inbyggda Turbomode som gör. och det är så det ska vara också

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Skrivet av stig86:

Då låter det som att den är okej nu. 55 grader är normalt.

Att den inte ligger på exakt samma frekvenser som min egen kan jag inte helt svara på. Men den verkar ju beté sig ordentligt nu iaf.
Och att den går över 3.6ghz är det inbyggda Turbomode som gör. och det är så det ska vara också

Okej, men du tack så jätte mycket för all din hjälp. Jag får be om ursäkt ifall det blev jävligt utdraget och mycket frågor, men man blir ju galen när man inte fattar vad som riktigt händer Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wendel153:

Okej, men du tack så jätte mycket för all din hjälp. Jag får be om ursäkt ifall det blev jävligt utdraget och mycket frågor, men man blir ju galen när man inte fattar vad som riktigt händer Tack!

Varsågod. Vi är på ett forum för teknik så klart vi hjälps åt. Jag vill även ge @Scorpius ett Tack för han nämnde energischema först.
Ha nu så roligt med din dator, och är det något annat du undrar över så bara fråga. Finns alltid någon som kan hjälpa

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB