Asus tävlar ut dator för över 70 000 kronor till SweClockers Live! 2021

Permalänk
Melding Plague

Asus tävlar ut dator för över 70 000 kronor till SweClockers Live! 2021

Det mest påkostade priset i SweClockers historia står på menyn när Asus arrangerar en tävling till SweClockers Live! 2021.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Viking

Oj, här snålas det inte

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då frågan dykt upp om vad man ska göra så förtydligar jag här – återskapa helt enkelt datorn på precis vilket tillvägagångssätt du vill. Låt fantasin flöda!

Bröt också ut en pågående diskussion om vinstskatt till en separat tråd. Diskutera gärna frågan vidare där så håller vi oss till bidrag och dylikt här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

70.000, vi kan alltså räkna med minst en hårddisk och en RTX 3060 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

70.000, vi kan alltså räkna med minst en hårddisk och en RTX 3060 då?

Tänkte också spontant att det måste vara delar köpta för scalping-pris. 😂

Edit: (innan jag läste artikeln ska jag kanske förtydliga)

Men fet prispott! Kul att se och lycka till alla som kommer att delta!

Permalänk
Medlem

Till alla som inte kan rita, den här är för er!

Permalänk
Proffsmoddare

Det här ska bli kul att följa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moderkort för 16000 riksdaler, oh my! 👌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sysop:

Moderkort för 16000 riksdaler, oh my! 👌

Kändes väldigt påkostat får man väl säga. Vad kan ett moderkort för den summan göra bättre? Orkar inte läsa själv😂

Grym burk i övrigt också får man väl säga. Kanske till och med kan driva Cyberpunk på höga inställningar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Testpilot

Mycket trevligt, lycka till alla deltagare!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Det grövsta priset hittills, trevligt!

Permalänk

Jäklar, vilken best.

Permalänk
Medlem

Jag brukar leva enligt,

”Är man inte med kan man inte vinna” men här känner jag att det kommer flöda med grymma förslag så tänker inte slösa min tid.

Lycka till!

Permalänk

Är det endast bilder som gills eller funkar gifar med?

Permalänk
Medlem

Ultimata flexet vore att bygga den här datorn med samma komponenter Tada, återskapad!

Permalänk
Medlem

Gjorde en variant av datorn som man faktiskt kan köpa nu 2021 utan att bli av med huset!

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Inaktiv

Härmed vinner jag. Pm för adress dit datorn kan skickas.

Permalänk
Medlem

Paint verision

[img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kändes väldigt påkostat får man väl säga. Vad kan ett moderkort för den summan göra bättre? Orkar inte läsa själv😂

Grym burk i övrigt också får man väl säga. Kanske till och med kan driva Cyberpunk på höga inställningar.

Reproducera sig? 🤰

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sysop:

Reproducera sig? 🤰

Det skulle vara bra, så man kunde sälja sina Mini-ITX kort som lär komma ut.
Jag hade kanske sett ett billigare moderkort och sen 2TB disk till eller något. Tror skillnaden för oss dödliga inte märkts.

Men ett häftigt pris, inget annat går att säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

liten fråga så man bygga ihop det i typ Minecraft och gör en liten video snutt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag bröt ut diskussionen om vinstskatt till en separat tråd. Fortsätt gärna diskutera frågan där så håller vi oss till bidrag och dylikt här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Samsung Sverige
Citat:

SweClockers medarbetare och medarrangörer får inte delta i tävlingar.

Tusan också! Nu brukar det ju visserligen vara så hög nivå på bidragen att jag nog ändå inte hade haft en chans, men ändå.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Det som är alltid tråkigt med Sweclockers tävlingar att alla kan inte vara med, Bara dom som har kunskap/talang. Saknar tävlingar alla kan vara med på samma villkor.

##Ja jag e bitter##

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Det som är alltid tråkigt med Sweclockers tävlingar att alla kan inte vara med, Bara dom som har kunskap/talang. Saknar tävlingar alla kan vara med på samma villkor.

##Ja jag e bitter##

Du menar ett lotteri alltså? Alla kan vara med, och det är knappast talangen eller kunskapen det sitter i utan snarare fantasin. Men du kanske menar att du saknar fantasi?

#jagblirocksåbitterpåsånasomdig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Du menar ett lotteri alltså? Alla kan vara med, och det är knappast talangen eller kunskapen det sitter i utan snarare fantasin. Men du kanske menar att du saknar fantasi?

#jagblirocksåbitterpåsånasomdig

Nu kommer jag iofs komma med ett bidrag (mest för sakens skull) men det är väl rätt så självklart att de som är extremt duktiga inom 3D, photoshop eller annat har en fördel jämfört med oss glada amatörer? Tycker de är roliga bidrag men även om jag har en extremt bra tanke/idé och 100% fantasi så gäller det ju att kunna återskapa det också. Så lite ödmjukhet åt detta också behövs nog. Å andra sidan alltid kul att se alla fantastiska bidrag.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Nu kommer jag iofs komma med ett bidrag (mest för sakens skull) men det är väl rätt så självklart att de som är extremt duktiga inom 3D, photoshop eller annat har en fördel jämfört med oss glada amatörer? Tycker de är roliga bidrag men även om jag har en extremt bra tanke/idé och 100% fantasi så gäller det ju att kunna återskapa det också. Så lite ödmjukhet åt detta också behövs nog. Å andra sidan alltid kul att se alla fantastiska bidrag.

Okej, fine. Ni har rätt, dom borde ställa in alla tävlingar. Varför ska någon som lagt ner år och tusentals timmar på utbildning och övning få någon som helst fördel här i livet.
Spasibo za menya, khoroshego dnya!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Det som är alltid tråkigt med Sweclockers tävlingar att alla kan inte vara med, Bara dom som har kunskap/talang. Saknar tävlingar alla kan vara med på samma villkor.

##Ja jag e bitter##

Du kan vara med på denna! Alla kan vara med på denna! Förstår inte varför du är så bitter ?

Baka en kaka!
Gör den i Lego!
Gör den i pappkartonger!
Gör den i Photoshop!
Gör den i lera
Gör den av mjölkkartonger.
Gör den i plåt!
Gör den av sand!

Ska jag fortsätta ...................................

Finns hur mycket som helst att göra! Om man orkar, har drivet o tiden o speciellt intresset och fantasin... Så kötta på

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Testar något nytt

Då jag både är färgblind och totalt värdelös på att skapa måste jag erkänna att jag brukar skippa "fria" tävlingar.
Dock måste jag säga att det var längesedan jag hade såhär roligt i en tävling.

Anledningen? Jo jag slängde på mig min Quest 2 och körde igång Tilt brush som annars bara barnen brukar leka med.
Fruktansvärt roligt att förflytta sig runt sin skapelse eller nästan klättra runt inne i den.
Nej jag är ingen expert och det ser kanske sunkigt ut och lite tråkigt att inte en bild kan fånga alla de rörliga effekterna men skoj var det!

Ibland blir man överraskad när man tar ett steg ur den trygga zonen och bara kör.