Starfield "långtifrån färdigt" – lanseringen längre bort än många tror

Permalänk
Melding Plague

Starfield "långtifrån färdigt" – lanseringen längre bort än många tror

Starfield är inte i närheten av färdigt enligt journalisten Jason Schreier, efter rykten om att rymdäventyret ska avtäckas under E3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så de släpps till jul i alpha stadie då för att sälja på pre-orders och sedan utvecklare som lovar att det blir bättre?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hmm, då kan man ju undra när nästa Elder scrolls släpps.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag visste att ryktena var BS när jag läste följande rad:

"and deliver a game that’s “polished to perfection.”

Polished och Bethesda är som två magneter som aktivt undviker varann

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag visste att ryktena var BS när jag läste följande rad:

"and deliver a game that’s “polished to perfection.”

Polished och Bethesda är som två magneter som aktivt undviker varann

ja utan mods är många av deras spel ospelbara utan ingrepp i konsolen för att ett quest buggar sig.

Fast oandra sidan kanske nya ägaren gått in och sagt att nu är det slut på slappandet gällande kvalitets hantering?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Fast oandra sidan kanske nya ägaren gått in och sagt att nu är det slut på slappandet gällande kvalitets hantering?

Du menar Microsoft? Vänta...

HAHAHHAHA!

Förlåt

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Du menar Microsoft? Vänta...

HAHAHHAHA!

Förlåt

Dom kan försöka, tror att dom vill att deras konsol spel är så problem fria som möjligt. Är man chef kan man alltid säga: Gör inte som jag gör, gör som jag säger!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bethesda har sedan länge tappat allt förtroende.

Permalänk

Lyssna inte på den här gubben.

Han har haft fel innan och när man skickar bevis till han så blir man blockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Hmm, då kan man ju undra när nästa Elder scrolls släpps.

Kanske sent 2025. Jag har inga problem att vänta för jag har så roligt med spelen som har släppts. Just nu spelar jag Fallout 4 med alla DLC. Jag är i nuka town nu och åker karusell.

Permalänk
Medlem

Inte säker vem jag liter på mindre mellan Bethesda och Schreier men det låter fullt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kanske sent 2025. Jag har inga problem att vänta för jag har så roligt med spelen som har släppt. Just nu spelar jag Fallout 4 med alla DLC. Jag är i nuka town nu ich åker karusell.

Jag tror att 2025 är alldeles för optimistiskt. Iallafall om de ska hinna polera spelet till en högre nivå än tidigare titlar. Fallout 4 släpptes ju 2015 och Skyrim 2011. 4 års skillnad. Sen har vi Starfield, som antagligen släpps 2022 i bästa fall. Det blir då 7 år efter Fallout 4. Om vi tänker oss att det tar lika lång tid för dem att göra ett "bättre" Elder Scrolls så ser slutet av detta decenniet ut att vara mer rimligt, runt 2028-2029. Vilket är vääldigt långt bort! Frågan är om man kan få tag i en 5 GHZ CPU, 32 GB RAM, 4k 144hz OLED och en RTX++++ kapabel GPU som även löser 4k 144 fps till rimligt pris det året.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk

Äsch släpp det bara. Funkade ju för Cyberpunk 2077.

Permalänk
Medlem

Jaaa, då hinner gamla motorn bli ännu äldre och omodern!

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Skyrim 6-7 års utveckling? Ja kanske med en handfull individer.
Fallout 3 släpptes oktober 2008 och Skyrim November 2011.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Det kommer t.o.m vara långt ifrån färdigt när det väl släpps någon gång i framtiden. Som vanligt när det gäller gamla Bethan.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Väck mig när Microsoft sparkat Todd Howard.

Permalänk
Medlem

Det är ganska uppenbart att snubben som skriver att bethesda tänker släppa spelet "polished to perfection" har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det är ganska uppenbart att snubben som skriver att bethesda tänker släppa spelet "polished to perfection" har fel.

Frågan är var han har snappat upp den informationen ifrån?

Permalänk
Skrivet av Barak:

Skyrim 6-7 års utveckling? Ja kanske med en handfull individer.
Fallout 3 släpptes oktober 2008 och Skyrim November 2011.

Mja, inte så att dom arbetar på ett spel åt gången. Mest troligt är att pre-production av Skyrim drog igång ganska omgående efter dom var färdiga med Oblivion.

Permalänk
Medlem

Tja, oavsett vad som visas är jag nyfiken. Gillat deras tidigare spel med buggar och allt, även om jag kanske suttit och moddat mer än jag faktiskt spelat.

Har inte klarat Fallout 4 än. Blev distraherad av basbyggande och tappade sen farten och hoppade på något annat. Kanske spelar färdigt det lagom till när detta spel släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocternity:

Mja, inte så att dom arbetar på ett spel åt gången. Mest troligt är att pre-production av Skyrim drog igång ganska omgående efter dom var färdiga med Oblivion.

Ja och pre-production brukar inte involvera så många individer.
Om jag inte missminner mig så var Bethesta en förhållandevis liten studio på den tiden så att utveckla 2 st AAA-titlar parallellt var nog inte möjligt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Jag är bara glad om jag får se någonting mer än en 6 sekunders teaser på E3.

Permalänk
Skrivet av Barak:

Ja och pre-production brukar inte involvera så många individer.
Om jag inte missminner mig så var Bethesta en förhållandevis liten studio på den tiden så att utveckla 2 st AAA-titlar parallellt var nog inte möjligt.

Men det är fortfarande inte så att alla utvecklare, designers osv behöver sitta på heltid fram tills utvecklingen av ett spel är klart, det går att flytta över folk pö om pö, och fram och tillbaka vid behov, så finns absolut inget som säger att dom inte satt och aktivt utvecklade Skyrim samtidigt som Fallout 3 var i slutfasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocternity:

Men det är fortfarande inte så att alla utvecklare, designers osv behöver sitta på heltid fram tills utvecklingen av ett spel är klart, det går att flytta över folk pö om pö, och fram och tillbaka vid behov, så finns absolut inget som säger att dom inte satt och aktivt utvecklade Skyrim samtidigt som Fallout 3 var i slutfasen.

Visst men 5-6 år så hamnar vi till och med i slutfasen av Oblivion i en studio som jag tror vid tillfället bestod av i runda slängar 40-50 anställda.
Sedan kan man diskutera vad definitionen av utvecklingstid skall vara annars har vi nog spel som tagit 30-40 år att utveckla. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Barak:

Visst men 5-6 år så hamnar vi till och med i slutfasen av Oblivion i en studio som jag tror vid tillfället bestod av i runda slängar 40-50 anställda.
Sedan kan man diskutera vad definitionen av utvecklingstid skall vara annars har vi nog spel som tagit 30-40 år att utveckla. =P

Oblivion hade ett utvecklingsteam på 70 pers och eftersom det släpptes i mars 2006 så lär den större utvecklingen varit klar senast sommaren 2005, och resterande tid gått åt till uppfiffning och… well normalt till buggfixar men det är ju Bethesda så kanske extra långa fikaraster istället.

Men dom som främst jobbar med att bygga på motorn lär ha varit mer eller mindre klara med builden för Oblivion redan 2004, och kunnat fortsätta med iterationerna som sedan användes i först Fallout 3 och sedan i Skyrim. Och då lär dom som jobbar på manuskript, lore osv redan varit lång bit in i projekten eftersom dom till stor del redan är klara. Sedan flyttas folk som utvecklar assets över allt eftersom dom börjar bli klara, samtidigt som fler utvecklare även anställts eftersom dom växt under åren med.