"Beast Canyon" är Intel NUC för entusiaster – lådvolym på 8 liter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Bort med den tuffa döskallen så blir det 100% bättre!

De har alltid varit valbara, de tidigare "gaming" NUC:arna fick man med en extra face-plate till utan dödskallen och på senare så syns den bara om man väljer att tända den. Jag kan inte tänka mig att de inte fortsätter med detta även på denna enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Va? Det skulle vara lika knasigt som att vilja köpa en Appledator utan ett äpplemärke.
Så kan man ju inte göra

Det vore ju iofs najs om det gick också. Men det ena är ju något mer anskrämligt än det andra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag kanske ändrar mig angående det jag skrev tidigare.
Kollade prislappen på Intels äldre NUC som också kunde ta grafikkort, om än något mindre grafikkort och såg sedan prislappen...

Med en i9 med 8 kärnor och 16threads och ett RTX2070 så var prislappen 3000 USD. Dock i en 5 liter stor låda vilket ändå får ses som rätt coolt.

Har en vanlig på Jobbet som införskaffades förra våren. Tog en äldre variant en 7e Gen i7a och tryckte i en 500GB SSD och 32GB minne. Fungerar bra. Minns inte exakt men tror det vart 7000 något ex moms för NUCen RAM samt SSD. Är däremot förvånad över att jag fått 3st BIOS uppdateringar. Varav två senaste månaden.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.