Två st. m2 diskar

Permalänk
Medlem

Två st. m2 diskar

Hej!
Jag har precis satt i en extra m2 disk, men den kommer inte upp i windows.
Trodde att det var pnp, och att den skulle typ heta "d:\"
Varför?

Permalänk
Medlem

Du måste skapa en partition på hårdisken och där efter formatera den innan den kommer att bli synlig.

Starta programmet och välj med administrativa rättigheter.
Computer Management -> Storage -> Disk Management

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Har du kollat i Diskhantering? En ny disk behöver partitioneras och namnges först innan den går att använda.

Permalänk
Medlem

Tack!
Vad heter de programmen på svenska? och hur kör jag dom som admin? högerklicka verkar inte funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehulu:

Tack!
Vad heter de programmen på svenska? och hur kör jag dom som admin? högerklicka verkar inte funka.

Diskhantering

Ange inte storlek som det står där, tryck bara på nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehulu:

Tack!
Vad heter de programmen på svenska? och hur kör jag dom som admin? högerklicka verkar inte funka.

Datorhantering i startmenyn. Till vänster har du Diskhantering under kategorin Lagring.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Start > Administrationsverktyg för Windows
I programmet "Datorhantering" så ser du en flik, Lagring > Diskhantering.
Sedan scrollar du till den disken som har rätt storlek och inte har en blå linje, högerklicka och "skapa ny partition" tror jag det står. Därefter egentligen bara klicka nästa och nästa, så är det klart.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Diskhantering

Ange inte storlek som det står där, tryck bara på nästa.

Tack så mycket! Nu ser jag disken!