köpa laptop mellan 7-9000:- tacksam för förslag och råd

Permalänk

köpa laptop mellan 7-9000:- tacksam för förslag och råd

Jobbar som fotograf och och har ett par program som kräver en del kraft.
Man kan om man vill...

Permalänk
Medlem

Haha...
Jajamen man kan om man vill.
Ditt prisspann är verkligen utmanande om man nu ska använda datorn till krävande fotoredigeringsprogram.
Nu berättar du inget om vad du föredrar i skärmstorlek eller upplösning etc., men men.
För den prisnivån hamnar man ju närmare 9000kr.
Tipsar om denna bärbara från en välrenommerad butik på nätet.
17+tum, 6 kärnor och tolvtrådad processor, åtminstone 16GB RAM, bara full HD och 512GB lagring men vi tänker på priset.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Permalänk
Skrivet av Erik.:

Haha...
Jajamen man kan om man vill.
Ditt prisspann är verkligen utmanande om man nu ska använda datorn till krävande fotoredigeringsprogram.
Nu berättar du inget om vad du föredrar i skärmstorlek eller upplösning etc., men men.
För den prisnivån hamnar man ju närmare 9000kr.
Tipsar om denna bärbara från en välrenommerad butik på nätet.
17+tum, 6 kärnor och tolvtrådad processor, åtminstone 16GB RAM, bara full HD och 512GB lagring men vi tänker på priset.

ok, tack för tipset, Det jag glömde skriva var att jag har en 26 tum skärm så 14 räcker alldeles utmärkt.
8 ram ok, måste ha HDMI utgång. och trådlös mus. Har du något annat bra tips vore toppen.
Man kan om man vill

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka beg. så finns en hel del på nätet med bra prestanda till ett rymlig pris. Min huvud laptop (har fler) köpta jag nib(!) för mindre än en tredje av sitt ursprungs pris och trots att den är ett par år gammalt kan den ut prestera många nya som kostar väl över det dubbelt-och mer-av det jag betald för den. Viss, det kan tar lite tid att hitta den rätta men ekonomiskt sett kan det väll var värd det. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av mr-Pete: