Permalänk
Medlem

delay på ljud i w10

Jag vill ha ett ljud delay på ca 100ms i W10. Är detta möjligt? Om det inte går i systemet kanske i vlcm youtube mfl ?

Permalänk
Medlem

Knapparna "j" och "k" förskjuter ljudet med 50ms i VLC.

Permalänk
Medlem

per video.. ute efter globalt.

Permalänk
Medlem

Det går att sätta delay i Equalizer APO. Kanske kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

per video.. ute efter globalt.

Varför vill du ha 100ms delay? Det här känns som ett klassiskt xy-problem där du egentligen har fel någon annanstans i pipelinen, och ställer kanske fel fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Varför vill du ha 100ms delay? Det här känns som ett klassiskt xy-problem där du egentligen har fel någon annanstans i pipelinen, och ställer kanske fel fråga?

Jag gissar att det är en fördröjning i bildöverföringen som gör att ljudet hamnar före, vilket inte är helt ovanligt. Det kan vara rätt svårt eller omöjligt att råda bot på bildfördröjningen dock så då brukar det vara lättare att bara fördröja ljudet lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Frågan är inte fel.VLC
Jag har två sonos five, som ger ca 70ms latens via 3.5mm porten. Kör idag VLC och en youtube audio delay plugin som fixar ljudet. HAde varit skönt att ha en global justering ist för att dutta här o där.