Virtuella Visa/Mastercard kort

Permalänk
Avstängd

Virtuella Visa/Mastercard kort

Hejsan.

Finns det någon här som vet en bra tjänst som kan erbjuda virtuella kort?
Det bästa vore om man helt enkelt kunde koppla sin bank och skapa kort för behov.

Det blev att använda Skrills egna tjänst, fungerade otroligt smidigt då dom erbjuder uppladdning av pengar via Trustly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Hejsan.

Finns det någon här som vet en bra tjänst som kan erbjuda virtuella kort?
Det bästa vore om man helt enkelt kunde koppla sin bank och skapa kort för behov.

Revolut, men det kanske inte är på så sätt du vill ha?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Klarna har ju sitt "Klarna Kort" som också fungerar som ett virtuellt sådant.. sen får du själv välja hur du vill lösa summan, antingen via faktura, avbetalning eller betala direkt via banken

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Klarna har ju sitt "Klarna Kort" som också fungerar som ett virtuellt sådant.. sen får du själv välja hur du vill lösa summan, antingen via faktura, avbetalning eller betala direkt via banken

Verkar som man måste beställa det fysiska kortet?
Verkar också som man måste genomföra köp via appen?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör Revolut för detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Verkar som man måste beställa det fysiska kortet?
Verkar också som man måste genomföra köp via appen?

Hm det ska du inte behöva göra? Beställde vår säng med det som test. Nu var det förvisso ett år sedan så kan ha ändrats, men det ser lika ut i appen iallafall När jag gjorde det så fick jag ett kort med kortnummer+allt annat direkt i appen som jag kunde använda vart jag ville.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Många YouTubers som är sponrade av/gör reklam för Privacy.com men ingen egen erfarenhet.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

Har kört på Revolut (free) i ett par år nu och är helnöjd. Kör ett virtuellt kort och ett fysiskt (inget krav) samt så har man valet att skapa ett engångskort.
Väldigt bra app, schyssta förmåner som cashback och rabatter hos olika märken mm.

EDIT: Lägger till att man kan koppla sitt bankkonto för överföring men med free-varianten (kanske betal också?) så kan det dröja 1-2 bankdagar för överföringen, men man kan också koppla sitt kontokort för direktöverföring.

Mer info
Permalänk
Avstängd

Jag valde att använda Skrills Virtuella kort då jag redan hade ett konto där.
Dom låter en också ladda upp pengar via Trustly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Har kört på Revolut (free) i ett par år nu och är helnöjd. Kör ett virtuellt kort och ett fysiskt (inget krav) samt så har man valet att skapa ett engångskort.

Vad jag läste så behövs premium för engångskort, kanske även för virtuellt kort (tittade inte på det dock).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Vad jag läste så behövs premium för engångskort, kanske även för virtuellt kort (tittade inte på det dock).

Nope, inte längre. Jag har Revolut (gratis) och kan använda ett virtuellt engångskort.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig