Telia Öppen fiber - Olika leverantörer?

Permalänk
Medlem

Telia Öppen fiber - Olika leverantörer?

Har i dagsläget Telia Öppen fiber till villa. Är sugen på att byta från Telia på bredbandet nu då de för andra året i rad höjer avgiften utan att det ger mig något (annat än en saltad räkning). Är det möjligt att via Telia Öppen Fiber lösningen ha två leverantörer samtidigt? Dvs en för bredbandet och en för TVn? Ringde Bahnhof som sa det var fullt möjligt och sedan Telias kundtjänst för just öppen fiber och de sa att det inte var möjligt, vem har rätt?

Kör i dagsläget nätverkskabel från mediakonvertern rätt till deras digital-tv box för att slippa deras router. Teoretiskt borde la portarna gå till olika VLAN och således möjliggöra olika leverantörer på samma fiber?

Permalänk
Medlem

Japp, det är inga problem. (Telia har fel) Jag har Halebop för bredband och Telia för tv.

Permalänk
Medlem

hej, jag undrar samma sak fast även med telefoni? kan man ha olika leverantörer för Internet, Tv samt telefoni (vill behålla det gamla numret). tror jag har Svenska Stadsnäts öppna fibernät.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jontepo:

hej, jag undrar samma sak fast även med telefoni? kan man ha olika leverantörer för Internet, Tv samt telefoni (vill behålla det gamla numret). tror jag har Svenska Stadsnäts öppna fibernät.

Är inte säker men de ingår numera i Telia så antagligen är det samma möjligheter som hos övriga, det är väl bara att gå in på beställningssidan och se vad du kan välja för kombinationer där du bor.

Permalänk
Medlem

Har du kollat här? https://www.bredbandswebben.se/start/

Har också Telia Öppen fiber men har inte TV-abb tyvärr.

/hulle.