Permalänk

Är mitt pris rimligt för min rigg?

Hallå där ute! Tänkte se om ni kunniga skulle kunna värdesätta min rigg? Jag har lagt ut den för 8500kr på blocket och allt är fanimej som nytt! Jag själv tycker det är ett rimligt pris men vad vet en snickare som jag?

Chassi : fractal design define c svart
GPU: gigabyte geforce gtx 1660TI Gaming OC 6GB
CPU: amd ryzen 5 3600x
Moderkort : Asus rogstrix B450-F gaming
Ram : corsair vengeance LPX black 16gb(8x2)
Ssd : kingston 1TB a2000 m.2
Nätagg: Corsair CV650 650w

Jag gav 11500kr för allt i november 2020

Ha de gött!

Permalänk
Viking

Va beredd på att sänka till 7000-7500kr, men du bör nog kunna få 8500 med lite tur.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jabathezut:

Hallå där ute! Tänkte se om ni kunniga skulle kunna värdesätta min rigg? Jag har lagt ut den för 8500kr på blocket och allt är fanimej som nytt! Jag själv tycker det är ett rimligt pris men vad vet en snickare som jag?

Chassi : fractal design define c svart
GPU: gigabyte geforce gtx 1660TI Gaming OC 6GB
CPU: amd ryzen 5 3600x
Moderkort : Asus rogstrix B450-F gaming
Ram : corsair vengeance LPX black 16gb(8x2)
Ssd : kingston 1TB a2000 m.2
Nätagg: Corsair CV650 650w

Jag gav 11500kr för allt i november 2020

Ha de gött!

Testade välja liknande komponenter på komponentkoll och hamnade på 9378 kr.
https://komponentkoll.se/bygg/FzFrM

Visserligen en 3600 istället för 3600X men i övrigt väldigt lika. Nu är det som det är med lagerstatus på produkter så mycket möjligt att du får ut 8500 kr som du önskar på blocket. Personligen tänker jag att att det kan vara svårt att få så mycket. Hade jag varit på jakt efter en dator hade jag möjligtvis betalat 5-6k för den riggen. Men jag styr inte marknaden.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag tänker cirka 600 spänn för lådan, 3500 för grafikkortet, 1500 spänn för Ryzen 3600x, 700-800 kronor för moderkortet, 600-700 för minnet, 600 kronor för SSD:n och kanske 400 för nätaggregatet. Totalt runt 8 000:-. Så färdigbyggd och fixad är nog inte 8 500:- orimligt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Jag tänker cirka 600 spänn för lådan, 3500 för grafikkortet, 1500 spänn för Ryzen 3600x, 700-800 kronor för moderkortet, 600-700 för minnet, 600 kronor för SSD:n och kanske 400 för nätaggregatet. Totalt runt 8 000:-. Så färdigbyggd och fixad är nog inte 8 500:- orimligt.

Lite den räkningen jag gjorde med! + att man får med äkta Windows också! Och att man får handla med en trevlig prick 😂

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Testade välja liknande komponenter på komponentkoll och hamnade på 9378 kr.
https://komponentkoll.se/bygg/FzFrM

Visserligen en 3600 istället för 3600X men i övrigt väldigt lika. Nu är det som det är med lagerstatus på produkter så mycket möjligt att du får ut 8500 kr som du önskar på blocket. Personligen tänker jag att att det kan vara svårt att få så mycket. Hade jag varit på jakt efter en dator hade jag möjligtvis betalat 5-6k för den riggen. Men jag styr inte marknaden.

Lite så är det ju och jag vill ändå inte gå under 8500 då marknaden är till min fördel just nu! Då behåller jag den hellre och tar en arg sambo istället! Men förstår ditt tankesätt!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Jabathezut:

Lite den räkningen jag gjorde med! + att man får med äkta Windows också! Och att man får handla med en trevlig prick 😂

Ja, dagens grafikkortssituation är nog det som drar upp riggen några tusenlappar. Det går ju att gambla lite, men jag tror inte att du får mer om 3-4 månader, direkt. Om köparen får pruta en femhundring tror jag ändå att du gjort en rätt bra affär.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Om man lägger ut något på blocket så kan man alltid sätta ett högre pris än vad man tänker sig, eftersom folk ska alltid pruta. Kör på och se vad du får för respons.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Ja, dagens grafikkortssituation är nog det som drar upp riggen några tusenlappar. Det går ju att gambla lite, men jag tror inte att du får mer om 3-4 månader, direkt. Om köparen får pruta en femhundring tror jag ändå att du gjort en rätt bra affär.

Planen är ju att den ska vara såld inom 1 månad så det återstår att se!

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Om man lägger ut något på blocket så kan man alltid sätta ett högre pris än vad man tänker sig, eftersom folk ska alltid pruta. Kör på och se vad du får för respons.

Absolut men hade jag lagt ett orimligt högt pris hade folk inte ens försökt pruta. Det hade inte jag gjort iaf!

Hade helst lagt upp i detta forumet men blev medlem igår så måste vänta 1 månad-.-