google chrome, större gränssnitt?

Permalänk

google chrome, större gränssnitt?

kan man förstora gränssnittet?

jag använder 31,5" - 2560 * 1440 - 125%

edit: lösning: Start the browser with the /force-device-scale-factor=1 flag, replacing 1 with whatever you want your scale to be.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av relevantia:

edit: lösning: Start the browser with the /force-device-scale-factor=1 flag, replacing 1 with whatever you want your scale to be.

det återställs när man startar om datorn

inställningen är på men funkar inte ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

det återställs när man startar om datorn

Lätt löst med ett startup-script som attemagiskt drar igång chrome med de där parametrarna.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Lätt löst med ett startup-script som attemagiskt drar igång chrome med de där parametrarna.

hur?

Permalänk
Medlem

Hur? Du låter chrome starta attemagisk med parametrarna vid logon. Det finns hopers sätt att göra det på.
Enklast är mha "task scheduler/schemaläggaren". Vid login startar du "chome /force-device-scale-factor=1"

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Hur? Du låter chrome starta attemagisk med parametrarna vid logon. Det finns hopers sätt att göra det på.
Enklast är mha "task scheduler/schemaläggaren". Vid login startar du "chome /force-device-scale-factor=1"

det säger mig inte så mkt. hur exakt?

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns en namne som gjort en beskrivning tar jag den första länken av 1,3 miljarder på en sökning i ämnet "how to create a scheduled task at login"

https://www.tenforums.com/tutorials/173596-how-create-task-ru...