Testpilot: Phanteks Glacier One 360MP – sval och lättmonterad vattenkylare

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Phanteks Glacier One 360MP – sval och lättmonterad vattenkylare

Testpiloten Björn Endre testar den största AIO-kylaren i Phanteks Glacier-serie. Kylaren kommer med en häftig spegeleffekt på pumpen och tre högpresterande fläktar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset var inte svalt

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kanon, den här är helt klart intressant, framförallt om den går att köpa lite billigare utan RGB-kåpan och i 240mm eller 280mm format.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Använder nån liknande kylarlösning, och pumpen får datorn att låta som ett akvarium. Gillar det inte.. Skulle ha köpt en schysst torn-kylare istället.

Permalänk
Medlem

Har använd denna AIO i snart 6 månader. Mycket snygg och kyler bra. Dock låter pumpen extremt mycket vid 100%. Kör numera pumpen på 40% utan märkbar påverkan på temperatur.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem

Funderar över denna men så ser jag setta på reddit med ljudet, något du upplevt?

Reddit - Phanteks - Phanteks Glacier One AIO Pump Noise

https://www.reddit.com/r/Phanteks/comments/kqqpmv/phanteks_gl...

Permalänk
Medlem

Givet köp då eller? Finns det någon bättre utmärkelse än guld?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Givet köp då eller? Finns det någon bättre utmärkelse än guld?

jag har denna kylare. Hade den monterad i fronten på mitt Phanteks P600s chassi. (har flyttat pcn in i ett annat chassi sedan dess). Det ända jag kan anmärka på är att pumpen hördes rätt så mycket över 70%. dock var den totalt ljudlös under. Minns inte vilket varvtal 70% var, kan ha varit runt 1800rpm. Den höll min överklockade i7 9700K väl kyld iaf.

här är några bilder. Jag använde pumplocket från deras vita 240mm kylare på den svart 360mm varianten.

https://www.sweclockers.com/forum/post/19090876

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

jag har denna kylare. Hade den monterad i fronten på mitt Phanteks P600s chassi. (har flyttat pcn in i ett annat chassi sedan dess). Det ända jag kan anmärka på är att pumpen hördes rätt så mycket över 70%. dock var den totalt ljudlös under. Minns inte vilket varvtal 70% var, kan ha varit runt 1800rpm. Den höll min överklockade i7 9700K väl kyld iaf.

här är några bilder. Jag använde pumplocket från deras vita 240mm kylare på den svart 360mm varianten.

https://www.sweclockers.com/forum/post/19090876

Så ett Fractal R6 borde fungera fint då med andra ord?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

För det priset är det bäst den kyler mina öl också!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Så ett Fractal R6 borde fungera fint då med andra ord?

Utan tvekan!