Rollspelet Elden Ring släpps januari 2022

Permalänk
Medlem

Stilen tilltalade mig väl, monsterdesingen kändes tämligen spännande, det skall bli roligt att följa detta, jag behöver ett nytt trevligt RPG <3

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att det blir ett "nytt" Dark Souls.

Behöver i sig inte vara negativt, men hoppas på mer RPG betoning med DS inslag.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Har en känsla av att det blir ett "nytt" Dark Souls.

Behöver i sig inte vara negativt, men hoppas på mer RPG betoning med DS inslag.

jag har hört att spelet ska vara just detta. dark souls med lite mer RPG.

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om cross-play för co-open? Mina polare skaffar inte PC och jag är inte intresserad av PS5.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Bunk:

Har du provat Sekiro? Väldigt annorlunda från Dark Souls och till och med Bloodborne.

Har faktiskt inte haft lyxen att ge mig på Sekiro än, men av det jag sett verkar spelet väldigt intressant!

Ligger i listan med tjugotalet andra spel som Nioh, Days Gone, Valhalla och att spela klart Horizon Zero Dawn

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett nytt Dark Souls. Jag hoppades på något med "riktig" story, men det verkar vara samma "icke-story" som i alla From Software-spel. Vad gör George Martin med då?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Iom detta kan man ju knappast låta motor med mera vara mer modern än typ "2013" då hårdvaran måste kunna stödja alla funktioner.
Ser fram emot när dem släpper PS4 och Xbox (vad den nu hette last gen).

Sen vet jag inte om jag kommer tycka om spelet. Folk säger Dark souls och jag tycker verkligen inte om den genren av spel.

Cyberpunk klarade ju av modern grafik på gamla konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Cyberpunk klarade ju av modern grafik på gamla konsoler.

Du glömde /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Du glömde /s

Tyckte inte att det behövdes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

jag har hört att spelet ska vara just detta. dark souls med lite mer RPG.

Det är ju fromsoftware så ja soulslike med george r martin storyboard.

Permalänk
Medlem

Hajp.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Gillar att det inte är ännu ett MMORPG, det behövs fler spel som inte är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Gillar att det inte är ännu ett MMORPG, det behövs fler spel som inte är det.

Väntar fortfarande på Warcraft 4, ännu mer så efter den totala floppen som var Warcraft 3 Reforged.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Väntar fortfarande på Warcraft 4, ännu mer så efter den totala floppen som var Warcraft 3 Reforged.

Ja Warcraft 3 var en besvikelse helt klart, förväntningarna var skyhöga och det levde inte upp till dem.

Permalänk
Medlem

Håller med många här angående grafiken, den är helt klart en let-down! Speciellt om man jämför med galet snygga PS5 Demon's Souls.