Ta ut pengar från Crypto.com till Nordea?

Permalänk
Medlem

Ta ut pengar från Crypto.com till Nordea?

Hej någon som vet om man kan ta ut pengar från Crypto till nordea konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon979:

Hej någon som vet om man kan ta ut pengar från Crypto till nordea konto?

Bästa är att undvika svenska banker då många inte tillåter krypto. Kolla om du kan växla till typ Paypal istället men va redo på att du kan bli flaggad.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Bästa är att undvika svenska banker då många inte tillåter krypto. Kolla om du kan växla till typ Paypal istället men va redo på att du kan bli flaggad.

Hej verkar inte funka till Paypal heller, tänkte inte använda mer av crypto utan hålla mig till Aktier bara men vill gärna få ut pengarna från Crypto.com

Permalänk
Medlem

Använd bara crypto.com's visa kort. Det går att lägga till i paypal eller på alla andra ställen som tar visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Använd bara crypto.com's visa kort. Det går att lägga till i paypal eller på alla andra ställen som tar visa.

Tack för svaret; hoppas bara man inte får avgifter för kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon979:

Hej någon som vet om man kan ta ut pengar från Crypto till nordea konto?

Sälj din krypto till en privatperson istället och få pengarna på önskvärt ställe, typ swish paypal eller liknande.
localbitcoins.com eller liknande hemsidor fungerar galant.

Enda nackdelen är ju att man alltid säljer till underpris och köper till överpris.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Du öppnar ett konto hos Coinbase och för över pengarna från Crypto.com. Där skickar du sedan ut slantarna till PayPal. Done.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Skrivet av Simon979:

Hej någon som vet om man kan ta ut pengar från Crypto till nordea konto?

Du borde ringa och höra med Nordea, senast jag pratade med deras support för någon vecka sen skrev dom då att dom tillät insättningar från Krypto sålänge man kunde uppvisa underlag/transaktionshistorik. Ifall du har all transaktionshistorik och dom tillåter det så är det ju bara göra en SEPA överföring från Crypto.com till ditt Nordea konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Du borde ringa och höra med Nordea, senast jag pratade med deras support för någon vecka sen skrev dom då att dom tillät insättningar från Krypto sålänge man kunde uppvisa underlag/transaktionshistorik. Ifall du har all transaktionshistorik och dom tillåter det så är det ju bara göra en SEPA överföring från Crypto.com till ditt Nordea konto.

Ringde o pratade med dem idag och dem sa att det var inget man kunde öppna att det redan var öppet med SEPA överföring men det funkar inte på crypto.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon979:

Ringde o pratade med dem idag och dem sa att det var inget man kunde öppna att det redan var öppet med SEPA överföring men det funkar inte på crypto.com

Läs mitt inlägg och ditt problem är löst..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Skrivet av Simon979:

Ringde o pratade med dem idag och dem sa att det var inget man kunde öppna att det redan var öppet med SEPA överföring men det funkar inte på crypto.com

Vad exakt är det som "inte funkar" på crypto.com?

Om inte det funkar så är väl ditt bästa sätt att gå runt det om du specifikt vill ha dom på ditt Nordea konto, t.ex föra över till Paypal elr Revolut och sen skicka till Nordea, eller så för du bara över till Revolut och skaffar deras kontokort.

Permalänk
Medlem

Har du gjort överföring till Crypto via bank eller Kort?

Gör du via bank öppnas din Fiat-Wallet på Crypto, därefter har du anslutning till din bank direkt, har du inte gjort via bank och istället använt kort och vill slippa den processen så gör du som gizze skriver.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Du öppnar ett konto hos Coinbase och för över pengarna från Crypto.com. Där skickar du sedan ut slantarna till PayPal. Done.

Tack för tipset!

Permalänk

Hur gör man för att ta ut på nordea

Jag fattar inte är det usdc man ska använda eller den där eur fiat grejen, och sen är det massa grejer som ja ska kopiera vart o vilka är det som ska hamna vart på banken?

Permalänk
Skrivet av hakd:

Sälj din krypto till en privatperson istället och få pengarna på önskvärt ställe, typ swish paypal eller liknande.
localbitcoins.com eller liknande hemsidor fungerar galant.

Enda nackdelen är ju att man alltid säljer till underpris och köper till överpris.

Vart hittar man köpare då?

Visa signatur

I9 9900k 3.60Ghz 8C-16T -- RTX 3070 Evga XC7 Black edition 8Gb -- 32Gb Corsair vengeance 3200Mhz 8Gbx4 white -- Samsung 970 Evo Plus 500Gb, Kingston 1000Gb, Seagate 1000Gb -- Corsair H115I Platinum -- Corsair 680X -- Asus 240hz, 2x Benq 144hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wardiishtv:

Vart hittar man köpare då?

På localbitcoins.com väljer du bara quick sell och sweden sen får du en lista med aktiva köpare.
Finns flertalet sidor men jag tycket LB fungerar bäst även om det är lite bökigt att verifiera sig första gången.

Läs på och börja med en skitsumma så du fullt ut förstår hur det fungerar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Blir skönt att betala skatt för det!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Skrivet av Simon979:

Tack för svaret; hoppas bara man inte får avgifter för kortet.

Inga avgifter på gratis kortet. 1% cash back. Har själv deras Ruby red fungerar överallt där dom tar visa inkl bankomater

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk

Hur…

Skrivet av gizze:

Du öppnar ett konto hos Coinbase och för över pengarna från Crypto.com. Där skickar du sedan ut slantarna till PayPal. Done.

Snälla berätta hur. Har försökt hitta något som helst sätt att lösa detta på men blir tokig!!

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, ska föra över en större summa till Nordea och det blir snack om en massa papper nu. Nån som har koll exakt vad dom förväntar sig? Jag menar, om skatteverket är nöjda med mina deklarationer så borde ju banken vara det också kan man tycka?

Någon som fört över större summor (900k+) som kan dela med sig av eventuella fallgropar som är bra att vara förbered på?

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Skrivet av GSXswe:

Sitter i samma sits, ska föra över en större summa till Nordea och det blir snack om en massa papper nu.

Att din bank behöver veta saker borde vara naturligt.

Skrivet av GSXswe:

Nån som har koll exakt vad dom förväntar sig? Jag menar, om skatteverket är nöjda med mina deklarationer så borde ju banken vara det också kan man tycka?

Banken har alla möjliga krav på sig främst kring penningtvätt din deklaration är sekundär. Vad det är för papper får du nog berätta men nånstans antagligen hos crypto.com måste du fylla i en massa iban nummer med mera om ditt nordea konto.

Skrivet av GSXswe:

Någon som fört över större summor (900k+) som kan dela med sig av eventuella fallgropar som är bra att vara förbered på?

Du måste nog läsa på lite och fundera på hur du vill göra och om du verkligen ska flytta dom till nordea men generellt finns det speciella krav på större överföringar, borde stå tydligt på din bank hur stora men kommer jag ihåg rätt gäller det för allt över 180-250k så att göra flera överföringar som är mindre än det är att rekommendera utan att banken kommer tycka det är konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GSXswe:

Sitter i samma sits, ska föra över en större summa till Nordea och det blir snack om en massa papper nu. Nån som har koll exakt vad dom förväntar sig? Jag menar, om skatteverket är nöjda med mina deklarationer så borde ju banken vara det också kan man tycka?

Någon som fört över större summor (900k+) som kan dela med sig av eventuella fallgropar som är bra att vara förbered på?

Nej skatteverket är en myndighet, dem tar emot det som bankerna deklarerar. Men bankernas aktieägare kan få väldiga problem om det uppkommer skumrask affärer, penningtvätt och diffusa transaktioner. Det är dem som åker på smällen.

Vilket man skulle misstänka kan ske inom marknader som är oreglerade likt krypto, eller om man kommer in med en väska kontanter i ett större belopp.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Tackar för återkopplingen, ja jag förstår lite mer nu. Kanske är bättre att göra flera mindre överföringar i stället och se hur det går, men kommer krävad en del överföringar då för att få ut hela summan.

Sedan funderar jag på om det underlättat att använda en bank mellan som typ Revolut eller liknande för att göra det hela enklare eller om det bara ställer till det mer?

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem

Min spontana fråga, och som en del redan har ställt, varför spenderar du inte pengarna med Crypto.com kortet? Det är gratis att skaffa det och du får 1% cashback. Det måste väl vara mycket smidigare än att flytta pengarna fram och tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Min spontana fråga, och som en del redan har ställt, varför spenderar du inte pengarna med Crypto.com kortet? Det är gratis att skaffa det och du får 1% cashback. Det måste väl vara mycket smidigare än att flytta pengarna fram och tillbaka?

Det är en hel del skatt som ska betalas, sitter inte på sådana summor så måste sälja och föra över pengar...

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av gizze:

Du öppnar ett konto hos Coinbase och för över pengarna från Crypto.com. Där skickar du sedan ut slantarna till PayPal. Done.

Tills PayPal flaggar en, har hört folk som har blivit avstängda osv, hade aldrig vågat använda det personligen, har inte råd att förlora access dit

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Du öppnar ett konto hos Coinbase och för över pengarna från Crypto.com. Där skickar du sedan ut slantarna till PayPal. Done.

Låter som riktigt onödigt. Vill du inte att din bank ska veta att pengarna kommer från Crypto.com?
Om det inte spelar någon roll så kan du först göra en liten SEPA-insättning från din bank till Crypto.com. När det är gjort kan du skicka pengarna från Crypto.com tillbaka till din bank.

Permalänk
Skrivet av GSXswe:

Det är en hel del skatt som ska betalas, sitter inte på sådana summor så måste sälja och föra över pengar...

måga som sitter på andra sidan och undrar hur dom ska beté sig för att köpa utan att doxxa sig. meetup gruppen satoshit square är din vän hade gärna själv köpt dom annars men just köpt hus och inga pengar kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tills PayPal flaggar en, har hört folk som har blivit avstängda osv, hade aldrig vågat använda det personligen, har inte råd att förlora access dit

Coinbase har ett samarbete med PayPal. Då har de blivit avstängda av en helt annan anledning!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Kan ge en uppdatering i mitt fall, allt har löst sig och Nordea var väldigt tillmötesgående måste jag säga. Gick till mitt närmsta kontor med ca, 400st A4 papper som sammanställde transaktioner m.m. under dom senaste åren och svarade på en massa frågor dom hade. En vecka efter det mötet så förde jag över mina pengar från Binance till mitt konto på Nordea utan problem.

Har även pratat med Skatteverket och fysiskt lämnat in min självrättelse till dom på deras kontor här i stan samt rättat min nuvarande deklaration enligt instruktioner från dom via telefon, så nu är alla papper inne på den punkten också samt skatten är inbetald på mitt skattekonto så bara att vänta och se.

Måste säga att det gick mycket lättare överlag än jag trott, men kanske har att göra med att jag förberett mig massor och hade all möjlig information redo för alla typer av frågor, samt att jag hade en bank som inte är helt negativ inställd till kryptovalutor.

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout