Permalänk

Prisidé

Hade tänkt att sälja datorn då den bara står nu för tiden sen jag köpte ett PS5.

Skulle behöva lite hjälp med vad den kan tänkas vara värd mellan tummen och pekfingret så man inte blir totalt lurad.

Chassi : Corsair Crystal 570x svart
Moderkort : Asus Rog strix Z370-F GAMING
CPU : Intel Core i5 8600K @ 3.60GHz Coffe Lake
RAM : 16 GB Crucial Ballistix 3000 Mhz DDR4 RGB
GPU : Msi Geforce Gtx 970 4 GB
PSU : Evga Supernova G2 750w 80 plus gold
HDD : Kingston 240 GB SSD
Samsung 840 EVO 120 GB SSD
Western Digital 1 TB SATA
CPU kylare : NZXT Kraken x53 (Vattenkyld)
Fläktar : 5st Corsair LL-Series 120mm RGB
4 Styck Corsair RGB-slingor
1 Styck Corsair Commander Pro till styrning av RGB samt fläktar.

Windows 10 home 64-bit original dvs köpt utgåva.

Vet inte hur man laddar upp en bild här så laddade upp en bild på Imgur om det är okej?

https://imgur.com/a/P1IyzKk

Om jag har glömt någon info som kan behövas så skriv så fixar jag det efter bästa förmåga.

Mvh Alexander

Permalänk
Medlem

Skulle nog tycka 5k ett rätt bra pris men skulle inte betala mer än 7,5k även om jag var desperat.

Permalänk

Okej så sätter man typ 4k som startbud behöver man inte skämmas iallafall? 😁

Sjukt ändå vad dåligt betalt man får för begagnad elektronik med tanke på att typ chassi, fläktar, cpulylning och ledslingor med styrning kostar typ 5k nypris 😂
Sen ska man ha all hårdvara med hehe.

Mvh Alexander

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

Okej så sätter man typ 4k som startbud behöver man inte skämmas iallafall? 😁

Sjukt ändå vad dåligt betalt man får för begagnad elektronik med tanke på att typ chassi, fläktar, cpulylning och ledslingor med styrning kostar typ 5k nypris 😂
Sen ska man ha all hårdvara med hehe.

Mvh Alexander

Det beror nog lite på vart man säljer också, vad man får betalt för. Om du skulle lägga upp lite flashiga bilder på Blocket, och trycka på hur bra det flyter i Fortnight, och att ditt case syncar ljusshowen till fortnight-"dansen" (jag vet, jag börjar bli gubbe), så kanske du får mer tillbaka för mödan du lagt ned på välsynkade ledslingor. Jämfört med marknaden här, där majoriteten är mer hårdvaruintresserade än gemene blocketanvändare.

Menar inte att det är fel med LED, inte alls, men det känns som något man inte får betalt för direkt. Det skulle ju kunna vara en idé att köpa lite andra fläktar på marknaden och byta ut, de du har. Tråkigt att sälja något man lagt ner mycket tanke och pengar på, menar jag.

Permalänk

Slänger upp han i en köp/sälj på facebook så får vi se vad som händer. Tackar för tipset om fortnite

Permalänk
Medlem

Håller med Perpetratorn. Går ju att få upp priset med lite flashiga bilder och bra beskrivning av vad den klarar av. Tror definitivt du kommer få mer på andra forum än just Sweclockers, vilket var det jag baserade min prissättning på. Hoppas du kan få ut en del för det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

Okej så sätter man typ 4k som startbud behöver man inte skämmas iallafall? 😁

Sjukt ändå vad dåligt betalt man får för begagnad elektronik med tanke på att typ chassi, fläktar, cpulylning och ledslingor med styrning kostar typ 5k nypris 😂
Sen ska man ha all hårdvara med hehe.

Mvh Alexander

Det som är värt något är grafikkortet, i och med komponentbristen som råder i världen.
Chassi, fläktar, kylning och framförallt LED har extremt dåligt andrahandsvärde.
Jag skulle säga mellan 5-6k:-

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Det som är värt något är grafikkortet, i och med komponentbristen som råder i världen.
Chassi, fläktar, kylning och framförallt LED har extremt dåligt andrahandsvärde.
Jag skulle säga mellan 5-6k:-

Fan graffikortet är ju gammalt som gatan haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

Sjukt ändå vad dåligt betalt man får för begagnad elektronik med tanke på att typ chassi, fläktar, cpulylning och ledslingor med styrning kostar typ 5k nypris 😂
Sen ska man ha all hårdvara med hehe.

Problemet är väl att det är dessa grejer som i princip ingen bryr sig om när man köper begagnat. Varje krona på chassi över 1000kr är verkligen pengar i sjön. Om man ska behålla något vid försäljning så är det framför allt dessa delar!

Skulle inte förvåna mig om du får samma belopp i delar - utan RGB grejer, som om du säljer datorn komplett.

Värdering:

Moderkort : Asus Rog strix Z370-F GAMING
CPU : Intel Core i5 8600K @ 3.60GHz Coffe Lake
RAM : 16 GB Crucial Ballistix 3000 Mhz DDR4 RGB
- 2500kr

GPU : Msi Geforce Gtx 970 4 GB - 1000kr
PSU : Evga Supernova G2 750w 80 plus gold - 500kr
HDD : Kingston 240 GB SSD - 150kr
Samsung 840 EVO 120 GB SSD -100kr
Western Digital 1 TB SATA - 100kr
CPU kylare : NZXT Kraken x53 (Vattenkyld) - 300kr
Chassi : Corsair Crystal 570x svart - 500kr

Skroten:
Fläktar : 5st Corsair LL-Series 120mm RGB
4 Styck Corsair RGB-slingor
1 Styck Corsair Commander Pro till styrning av RGB samt fläktar.

Vilket blir totalt strax över 5000kr (+-10%). Går såklart att justera , men jag tänker inte värdera fläktar per styck.