Control är gratis på Epic Games Store

Permalänk
Inaktiv

Gillade upplägget med spelet men tyckte aldrig om att spela det. Föredrar Alan Wake betydligt mer. Eller för att inta tala om Max Payne 1 och 2.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av KingCobra:

Jag ser att jag var lite otydlig. Jag vill länka mina spel från Epic till Steam så de ligger i steambibloteket. Går det?
Blev fundersam när man kunde logga in med steamkontot på Epicgames, på Epicgames hemsida alltså.

Control finns även att köpa på Steam.

Det skall gå, jag har dock inte testat.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2219-YDJV...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Helt ok spel. Men jävlar vad snyggt det är. Drar man på spårstrålning så kan man fan se reflektioner i ögonen på sin karaktär.

Permalänk
Medlem

Plockat hem det, och tänker nog spela det, men jag ogillar starkt spel som inte är i förstapersonsvy (för den här typen av spel alltså, inte strategispel eller plattformsspel... ). Men det är konsolfolket som absolut ska ha denna onaturliga och svårkontrollerade vy, och de är störst, så de får bestämma...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cirap:

Men som alltid - kom ihåg

Om något är gratis så är det du som är produkten som säljs. Det är inte välgörenhet de sysslar med på Epic

Du menar att de kommer sälja mitt spelande för att analysera inför en attack på Sverige?

Jag förstår din poäng, men kom igen, lite överdrivet i det här sammanhanget kanske? De flesta har redan ett Epic Games-konto ändå.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Väldigt intressant story, brydde mig inte alls om själva spelet. Otroligt snygg grafik dock, det är ett bra sätt att leka med RTX om man har ett nytt 3000 serie kort

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen Metro 2033 för att med senaste enhanced edition testa av RTX på allvar. Det var dock lite för segt i starten och verkligen heller inte grafiskt så snyggt som jag hade hoppats på.

Då kom detta gratis-spel upp och det fångade genast mitt intresse. Känns verkligen som ett demo just för Raytracing. Det är så blanka och fina ytor överallt. Grym ljussättning och raytracade skuggor! Mm..

Kan spela det med runt 100fps i 1440p med allt på hög eller högsta. Kör med DLSS då jag inte såg någon större skillnad från native upplösningen - förutom lite mer flimmer på vissa raytrace-intensiva ytor..

Har annars lite svårt för att tycka om spel som utspelar sig inomhus men ja detta var ganska unikt. Jag har svårt att sluta spela det just nu. Oerhört utmanande också. Jag tror jag gjort mer än 5 försök på "Hiss Corrupted Tommasi" vilket gjort att jag förlorat hälften av min "Source"?

Mycket bra sida för att se vad man kan få ut av RTX ON:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/control-rtx-ray-tra...

Länk till Nvidia
Permalänk
Medlem

Grymt spel, ett av de få singleplayer spelen jag lirat från början till slut de senaste åren, som ovan sagt; bra tech demo för rtx korten.

Permalänk
Musikälskare

Spelade det nyss en snabbis för att prova innan man skulle sova, jävlar vad bra det var med hörlurar på samt nedsläckt i lägenheten!
Blir att nöta det till helgen med några öl!

EDIT: Det känns som dom har lånat extremt mycket från http://www.scpwiki.com/scp-series (Rekommenderad läsning)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du menar att de kommer sälja mitt spelande för att analysera inför en attack på Sverige?

Jag förstår din poäng, men kom igen, lite överdrivet i det här sammanhanget kanske? De flesta har redan ett Epic Games-konto ändå.

Inte inför en attack på Sverige. Men klart som faen att de säljer så mycket som de kan om dig, och utnyttjar dig så mycket som de möjligen kan för att analysera dina spelvanor för att proppa på dig reklam för framtida försäljning i framtiden. "de flesta har redan ett konto" är ett naivt argument - de flesta är inte alla och detta är ett aggressivt sätt att komma in i flera hushåll för maximal framtida vinst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cirap:

Inte inför en attack på Sverige. Men klart som faen att de säljer så mycket som de kan om dig, och utnyttjar dig så mycket som de möjligen kan för att analysera dina spelvanor för att proppa på dig reklam för framtida försäljning i framtiden. "de flesta har redan ett konto" är ett naivt argument - de flesta är inte alla och detta är ett aggressivt sätt att komma in i flera hushåll för maximal framtida vinst

Men vad menar du är skillnaden? Om jag köpte spelet på Epic Games för en vecka sen så hade de inte analyserat något?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Helt ok spel. Men jävlar vad snyggt det är. Drar man på spårstrålning så kan man fan se reflektioner i ögonen på sin karaktär.

Eller så slår man på strålspårning.
Trayracing?, skulle kunna vara en ny variant av Micromachines.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Spelade det nyss en snabbis för att prova innan man skulle sova, jävlar vad bra det var med hörlurar på samt nedsläckt i lägenheten!
Blir att nöta det till helgen med några öl!

EDIT: Det känns som dom har lånat extremt mycket från http://www.scpwiki.com/scp-series (Rekommenderad läsning)

Låter som en kanonhelg!

F.ö. är SCP en av Remedy uttalad inspirationskälla, tillsammans med böcker som House of Leaves - en annan rekommendation, åtminstone för den som uppskattar "weird fiction" och en ovanlig läsupplevelse.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Helt ok spel. På tal om Raytracingen som diskuteras tyckte jag enda skillnaden var att allt glas blev som speglar, det var iaf den största skillnaden jag kunde se.

Permalänk

Man fick ju även en cupon på 10 dollar typ på spel som kostar mer än 15 dollar. Så köpte hitman för en 50 lapp då fick ja ännu en 10 dollar cupon så ja vet inte riktigt vad dom håller på med.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Arditi:

Låter som en kanonhelg!

F.ö. är SCP en av Remedy uttalad inspirationskälla, tillsammans med böcker som House of Leaves - en annan rekommendation, åtminstone för den som uppskattar "weird fiction" och en ovanlig läsupplevelse.

Intressant och tack för tipset!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik Vikström:

Man fick ju även en cupon på 10 dollar typ på spel som kostar mer än 15 dollar. Så köpte hitman för en 50 lapp då fick ja ännu en 10 dollar cupon så ja vet inte riktigt vad dom håller på med.

Missade jag helt, tog hem Days Gone också nu för bra pris

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arditi:

Låter som en kanonhelg!

F.ö. är SCP en av Remedy uttalad inspirationskälla, tillsammans med böcker som House of Leaves - en annan rekommendation, åtminstone för den som uppskattar "weird fiction" och en ovanlig läsupplevelse.

Själva huset har också en ganska rolig (eller intressant) inspirationskälla: https://en.wikipedia.org/wiki/33_Thomas_Street

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Jag ser att jag var lite otydlig. Jag vill länka mina spel från Epic till Steam så de ligger i steambibloteket. Går det?
Blev fundersam när man kunde logga in med steamkontot på Epicgames, på Epicgames hemsida alltså.

Control finns även att köpa på Steam.

Man kan väl lägga till vad man vill i Steam? Vill du starta Word via Steam-biblioteket så är det inga konstigheter exempelvis. Däremot lär det förstås kräva att Epics launcher är igång, så var det i alla fall när jag la in mitt Uplay-knytna Far Cry 4 i Steam.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Missade jag helt, tog hem Days Gone också nu för bra pris

Bra spel körde igenom det för första gången häromdagen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik Vikström:

Bra spel körde igenom det för första gången häromdagen...

Spelade det lite till PS4 när det kom, men var fan ospelbart i 30 FPS xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Spelade det lite till PS4 när det kom, men var fan ospelbart i 30 FPS xD

Jo verkligen. Jag tänkte jag skulle köra Quality (alltså RT och 30 FPS) på min Series X mellan striderna och Performance när man slåss typ men det gick bara inte.

Permalänk
Medlem

Hett tips är att man med denna nedladdning fortfarande kan låsa upp alla förbeställnings-bonusar och exklusivt innehåll som kom med PS4-releasen i denna guide:

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Control#Unlock_PlayStation_4_DLC

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men vad menar du är skillnaden? Om jag köpte spelet på Epic Games för en vecka sen så hade de inte analyserat något?

Klart de gör. Allt jag säger är att Epic ger inte bort spel för att vara snälla. Viaplay ger inte bort två veckor gratis tittande av ren godhet. Amazon ger inte bort 30 dagar prime av välgörenhet.

Folk ser "gratis" och primathjärnan slår till. Rätt vad det är sitter 100 andra företag på din personliga info (som du rättfärdigar "men den ger jag bort på Facebook och på en massa andra tjänster ändåååå), du har köpt andra spel som du annars inte skulle ha köpt och har valt att fortsätta med en prenumerationstjänst du inte skulle haft egentligen

Great deal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cirap:

Klart de gör. Allt jag säger är att Epic ger inte bort spel för att vara snälla. Viaplay ger inte bort två veckor gratis tittande av ren godhet. Amazon ger inte bort 30 dagar prime av välgörenhet.

Folk ser "gratis" och primathjärnan slår till. Rätt vad det är sitter 100 andra företag på din personliga info (som du rättfärdigar "men den ger jag bort på Facebook och på en massa andra tjänster ändåååå), du har köpt andra spel som du annars inte skulle ha köpt och har valt att fortsätta med en prenumerationstjänst du inte skulle haft egentligen

Great deal

Jag har inte rättfärdigat någonting, du behöver inte lägga ord i min mun

Men alla är inte lika negativt inställda till saker som du verkar vara. Jag har redan ett Epic Games-konto, så för mig är spelet helt gratis faktiskt

Precis som jag nyss tog hem 3 månader gratis Discord Nitro, som då såklart har automatisk förnyelse så att folk glömmer bort det och fortsätter. Men jag avbröt det direkt så 3 mån Discord Nitro, 100 % gratis.

Great deal!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Fy vilket fruktansvärt tråkigt spel. Level designen är riktigt dålig och det känns som dom hade en destructionmekanik som dom knappt försökte göra ett spel kring. Jag är glad att det var gratis.

Ja håller faktiskt med de va ok, men inte mer än så. Mest hypat på grund av grafiken känns de som.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Inte inför en attack på Sverige. Men klart som faen att de säljer så mycket som de kan om dig, och utnyttjar dig så mycket som de möjligen kan för att analysera dina spelvanor för att proppa på dig reklam för framtida försäljning i framtiden. "de flesta har redan ett konto" är ett naivt argument - de flesta är inte alla och detta är ett aggressivt sätt att komma in i flera hushåll för maximal framtida vinst

Skrivet av Cirap:

Klart de gör. Allt jag säger är att Epic ger inte bort spel för att vara snälla. Viaplay ger inte bort två veckor gratis tittande av ren godhet. Amazon ger inte bort 30 dagar prime av välgörenhet.

Folk ser "gratis" och primathjärnan slår till. Rätt vad det är sitter 100 andra företag på din personliga info (som du rättfärdigar "men den ger jag bort på Facebook och på en massa andra tjänster ändåååå), du har köpt andra spel som du annars inte skulle ha köpt och har valt att fortsätta med en prenumerationstjänst du inte skulle haft egentligen

Great deal

Du har kanske missat poängen för Epic att erbjuda gratis spel. Deras konkurrent är en tjänst som heter Steam som du kanske hört talats om. Vad tror du det bästa sättet är för att få folk att över huvud taget tanka Epics spel-launcher?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du menar att de kommer sälja mitt spelande för att analysera inför en attack på Sverige?

Jag förstår din poäng, men kom igen, lite överdrivet i det här sammanhanget kanske? De flesta har redan ett Epic Games-konto ändå.

Kinesiska kommandosoldater kommer landa timmar innan invasionen och avrätta alla som är bra på diverse olika FPS:er. Sen när invasionen startar så finns det inte längre några tangentbordskrigare som kan stoppa den. Så gör din plikt och avinstallera innan det är försent för Sverige!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kinesiska kommandosoldater kommer landa timmar innan invasionen och avrätta alla som är bra på diverse olika FPS:er. Sen när invasionen startar så finns det inte längre några tangentbordskrigare som kan stoppa den. Så gör din plikt och avinstallera innan det är försent för Sverige!

Haha den var fan bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Kinesiska kommandosoldater kommer landa timmar innan invasionen och avrätta alla som är bra på diverse olika FPS:er. Sen när invasionen startar så finns det inte längre några tangentbordskrigare som kan stoppa den. Så gör din plikt och avinstallera innan det är försent för Sverige!

De kan försöka, men de kommer aldrig komma förbi mina 360-no scopes!

Visa signatur

Mr. Scriptman