Steelseries fungerar ej med VPN

Permalänk
Medlem

Steelseries fungerar ej med VPN

Jag har ett par Steelseries Wireless Pro som jag är helnöjd med, bortsett från att de strular en del. Efter kontakt med Steelseries support så meddelade de att deras hörlurar ej fungerar om man kör VPN. Sagt och gjort så avinstallerade jag OVPN och därefter fungerade ljudet bra igen.

Någon som vet om/hur man kan kombinera OVPN med hörlurar(!) från Steelseries?

I andra hand torde detta vara skäl för reklamation och hävning av köp, tänker jag?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Om de fortfarande är inom perioden för ångerrätt så är det nog inga problem att skicka tillbaka dom. Svårt att tro att det felet du beskriver är garantigrundande dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Om de fortfarande är inom perioden för ångerrätt så är det nog inga problem att skicka tillbaka dom. Svårt att tro att det felet du beskriver är garantigrundande dock.

Produkten har ett funktionsfel som gör att den ej kan användas med VPN. Ingenstans tycks de meddela om denna märkliga begränsning. Det handlar inte om garanti utan reklamation.

Svårt att veta var gränsen dras för produktfel. Om detta är okej, är det då exempelvis också acceptabelt om den ej skulle fungera om internet är igång, etc?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Låter ju som mjukvara som krockar med hörlurar om du nu har mjukvara till dom, isf köra ovpn på router istället om man har en som klarar det

Permalänk
Medlem

Det här låter ju helt bisarrt, så jag var tvungen att googla litet. Om man gör det får man en lösning på problemet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det här låter ju helt bisarrt, så jag var tvungen att googla litet. Om man gör det får man en lösning på problemet.

Tack! Så enkelt tycks det ha varit. Jag använde ej DTS och trodde det var ett separat problem men det tycks ha löst det hela.

Märkligt att deras support ej hänvisade till detta istället för att påpeka att jag skulle avinstallera VPN.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1