Permalänk
Medlem

Värdering

Tjena, Går lite i tankarna kring att sälja datorn, Men inte den blekaste vad det kan vara värt idag.

Intel Core i9 10900K
HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x16GB
Samsung SSD 970 EVO PLUS 1TB
ASUS ROG STRIX Z490-H GAMING
Samsung 27" Välvd WQHD skärm med 240 Hz G-sync & Free Sync
Asus 3080 TUF OC
Corsair AX 860 psu

Kylaren som sitter i är inget jag väderar då den har några år på sig.

Vad tror ni om detta?

Visa signatur

🎮 → Strix B650-A , Ryzen 7 7800x3d , G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 48GB, Rx 7900 XTX Hellhound White,
🖥️ → Monitor: Samsung Odyssey G7" 2560x1440 240hz G-Syn
⌨️ → No Brand
🖱️ → Razer Naga Pro
🎧 → Sennheiser PC37X

Permalänk
Inaktiv

Begagnatmarknaden är ganska knepig när det kommer till datorer som faktiskt har bra och hyffsat nya komponenter i sig. Jag hade inte betalat mer än 8-9k för det i vanliga fall, även om det egentligen kanske är värt mer, eftersom att man hellre pröjsar flera tusenlappar mer för splitternya saker om man ändå ska köpa det nyaste. Konstig grej men nya komponentet är ju svårsålda av just denna anledning.Nu är det ju en speciell sits med grafikkort dessutom, om jag vore du hade jag sålt av allt i delar istället. Du får säkert en redig slant för bara GPU

Permalänk
Samsung Sverige

Som komplett dator pratar vi nog runt 24 000-25 000:-. Bara grafikkortet ligger runt 17 000:- på dagens begagnatmarknad.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Allt förutom kylare och psu har garantin kvar just saying va typ 6 månader sedan jag köpte det. Påverkar det priserna något tro?

Visa signatur

🎮 → Strix B650-A , Ryzen 7 7800x3d , G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 48GB, Rx 7900 XTX Hellhound White,
🖥️ → Monitor: Samsung Odyssey G7" 2560x1440 240hz G-Syn
⌨️ → No Brand
🖱️ → Razer Naga Pro
🎧 → Sennheiser PC37X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Unrated:

Allt förutom kylare och psu har garantin kvar just saying va typ 6 månader sedan jag köpte det. Påverkar det priserna något tro?

Inte i någon jättestor utsträckning. Det är fortfarande begagnade delar vi pratar om och jag räknade med att grejerna var rätt nya.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Om du vill få sålt allt i ett svep så hade jag nog försökt sikta in mig på 23-25 000:-, detta då om man köper i stort sätt exakt samma dator i dag med dagens priser hamnar du på ca 25 000:- (minus skärm.)

Hade jag vart du hade jag sålt GPU & skärm separat, medans det fortfarande är löjlig efterfrågan av GPU. Många som sitter med en i övrigt komplett dator och väntar på GPU.