Windows 11, spel och övrigt.

Permalänk
Medlem

Windows 11, spel och övrigt.

Här kan ni som skaffat Windows 11 berätta om hur det funkar eller inte för allt ni tar er för med er dator

Jag är personligen mest intresserad av spel och vardaglig användning men all information är tacksam.

Så hur funkar det för er?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tackar tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tackar tackar

Snubblade över den på morgonen. Själv tänker jag vänta tills något officiellt och mer lättarbetat släpps. "Labb"datorn kommer troligen uppgraderas från Windows 10, såvida jag inte kör trippelboot på den.

Vore riktigt kul om en öppen testversion släpps runt den 24'e juni. Minns att jag körde Windows 7 testversionen så fort den blev tillgänglig. Vill inte göra det med någon av mina huvudsakliga datorer idag dock.

Hoppas även att OpenStorage skulle vara aktiverbart inom kort med, och gärna i 11'an. Spännande att se vad som dyker upp.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra än så länge. Har inte stött på några buggar.
Det mesta ser ut precis som i Windows 10. Det är väl mest startmenyn som skiljer sig.

Det är så lite som skiljer sig att jag inte kan begripa varför det inte bara är en uppdatering till Windows 10.
Roligast är ändå att det FORTFARANDE finns dubbla kontrollpaneler.

Permalänk
Medlem

Har ni nån indikation om hur gammal versionen är som ni testar?
Är det inte senaste så kanske inte all kritik är relevant eftersom funktionen kanske redan är klar/ändrad/uppdaterad i senaste builden.

Permalänk
Medlem

Funkar Steam och CS go på denna Windows 11 leak😊?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Funkar Steam och CS go på denna Windows 11 leak😊?

Linusen i klippen ovan spelar just CS GO mot slutet av klippet. Men det är en del pyssel att komma så långt, iallafall med lösningen han använde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Lite intressant att den nya fortfarande är så dålig att dom måste ha kvar den gamla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Linusen i klippen ovan spelar just CS GO mot slutet av klippet. Men det är en del pyssel att komma så långt, iallafall med lösningen han använde.

Va för pyssel? Är det inte bara att installera och spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Va för pyssel? Är det inte bara att installera och spela?

Den build Linus använde kräver en hypervisor användas. Dvs virtualisering, exempelvis VMware eller Unraid vilket han i slutändan använde. Han går igenom rubbet i klippet i början av tråden. Men fungerade gjorde det.

Kanske finns builds som accepterar att köra direkt på vanlig hårdvara, vilket skulle vara enklare att använda.

Permalänk
Medlem

Man måste antingen vara säkerhetsforskare eller fullständigt galen om man installerar ett läckt OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Lite intressant att den nya fortfarande är så dålig att dom måste ha kvar den gamla...

Det är väl mer så att det är väldigt mycket jobb med att implementera den gamla funktionaliteten i det nya ramverket, med liten vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det är väl mer så att det är väldigt mycket jobb med att implementera den gamla funktionaliteten i det nya ramverket, med liten vinst.

Och hur de än gör kommer folk ändå gnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Och hur de än gör kommer folk ändå gnälla.

Det är ju det som är problemet, användarna.

Permalänk
Medlem

ThioJoe går igenom lite smått och gott om Win 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det är ju det som är problemet, användarna.

Det har du definitivt rätt i. Svårpatchat problem.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anders190:

Det har du definitivt rätt i. Svårpatchat problem.

Behöver man inte ta hänsyn till några användare är utveckling betydligt enklare.

Permalänk
Medlem

Så, med andra ord är det samma OS som tidigare med lite nytt utseende?

Jag tycker det ä'r dax att släppa ett helt nyy OS som är nytt FRÅN GRUNDEN. som inte alls tar hänsyn till det gamla, och låta 10 leva vidare parallelt i några år för de som kör program som inte utvecklas för det nya.

Om Apple klarar att gå Adobe mm att utveckla för Big Sur, som ändå är ett mindre OS på marknaden. Så bör inte MS ha problem att få Steam, Adobe och andra stora aktörer att portera sina program till ett helt nytt OS som antagligen rätt fort kommer bli det största på marknaden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tackar

Permalänk
Medlem

"You can avoid needing the TPM stuff by swapping out the "appraiserres.dll" with the one from Windows 10 setup, then it just installs on anything ;-)"

Intressant! Och smidigare än att behöva använda en hypervisor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Fungerar bra än så länge. Har inte stött på några buggar.
Det mesta ser ut precis som i Windows 10. Det är väl mest startmenyn som skiljer sig.

Det är så lite som skiljer sig att jag inte kan begripa varför det inte bara är en uppdatering till Windows 10.

Ja, frågan är väl hur stor relevans namnbytet har.
Windows 10 har ju inte varit en version, men de har valt att ha samma namn på alla de versionerna.

Nu verkar de ju ha ett nytt namn (det är väl iofs inte bekräftat att det namnet faktiskt blir "Windows 11"), och lite ny UI-design, men vi vet ju inte hur mycket mer som ska förväntas.

Permalänk
Medlem

Lösning på användar gnäll.

Ha en kontrollpanel med ALLA kategorier och sub inställningar.
Därifrån kan du drag and dop.
Skapa dina egna fönster och plocka bort.
Ska finnas ett default läge om du fuckar till det.

Hade varit jävligt nice