Intervju: Qamcom om varför de söker experter på Sweclockers

Permalänk
Melding Plague

Intervju: Qamcom om varför de söker experter på Sweclockers

Vi intervjuar Magnus och Niklas på Qamcom om varför de tagit fram ett spel och hur det ska hjälpa dem i jakten på seniora utvecklare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fasen det är svårt att rekrytera idag, men inte nog med ett spel så även på förstasidan på Sweclockers?

Riktigt coolt sätt att rekrytera, detta är 100% bättre än alla linkedin ryttare som inte kan beskrivas som annat än glorifierade telefonförsäljare i dagens läge 😅👍

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk

Nämen Teppic! Nu blev jag lite nostalgisk över Göteborgare Online tiden...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Ohhh. De påstår att de utvecklar "6G".

Själv är jag ett steg framför. Jag har en 7G-mobil hemma som hängt i fönstret i ett par år. Inte trådlös visserligen.
När jag byggde den trodde jag inte att IT-branschen skulle komma nästan ikapp så pass snabbt.
Jag menar, "LTE" står för "Long Term Evolution", men det verkar inte betyda något numera. Nåja, min mobil är utbyggbar i alla fall: det är bara att hänga upp ett G till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Ohhh. De påstår att de utvecklar "6G".

Själv är jag ett steg framför. Jag har en 7G-mobil hemma som hängt i fönstret i ett par år. Inte trådlös visserligen.
När jag byggde den trodde jag inte att IT-branschen skulle komma nästan ikapp så pass snabbt.
Jag menar, "LTE" står för "Long Term Evolution", men det verkar inte betyda något numera. Nåja, min mobil är utbyggbar i alla fall: det är bara att hänga upp ett G till.

GG, wp.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Ohhh. De påstår att de utvecklar "6G".

Själv är jag ett steg framför. Jag har en 7G-mobil hemma som hängt i fönstret i ett par år. Inte trådlös visserligen.
När jag byggde den trodde jag inte att IT-branschen skulle komma nästan ikapp så pass snabbt.
Jag menar, "LTE" står för "Long Term Evolution", men det verkar inte betyda något numera. Nåja, min mobil är utbyggbar i alla fall: det är bara att hänga upp ett G till.

Jag fattar inte riktigt, försöker du säga att du inte tror att de håller på med 6G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Ohhh. De påstår att de utvecklar "6G".

Själv är jag ett steg framför. Jag har en 7G-mobil hemma som hängt i fönstret i ett par år. Inte trådlös visserligen.
När jag byggde den trodde jag inte att IT-branschen skulle komma nästan ikapp så pass snabbt.
Jag menar, "LTE" står för "Long Term Evolution", men det verkar inte betyda något numera. Nåja, min mobil är utbyggbar i alla fall: det är bara att hänga upp ett G till.

LTE blev redan ersatt med 5G, så ja LTE betyder inte mycket längre, det var sen, 5G är nu. De stora företagen inom hårdvara för telekommunikation har redan börjat jobba på 6G för ett tag sedan, och det är inte ovanlig i industrin att anlita mindre företag för specialkunskap - särskilt konsulter från konsultföretag finns ju nästan överallt. Så jajamen, det är väldigt möjligt, även sannolikt, att de jobbar på detta. Men kul att du själv tänker långsiktigt

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Ohhh. De påstår att de utvecklar "6G".

Själv är jag ett steg framför. Jag har en 7G-mobil hemma som hängt i fönstret i ett par år. Inte trådlös visserligen.
När jag byggde den trodde jag inte att IT-branschen skulle komma nästan ikapp så pass snabbt.
Jag menar, "LTE" står för "Long Term Evolution", men det verkar inte betyda något numera. Nåja, min mobil är utbyggbar i alla fall: det är bara att hänga upp ett G till.

Chalmers påstår samma sak, Qamcom nämns där på slutet. https://www.chalmers.se/sv/institutioner/e2/nyheter/Sidor/Nu-...

Permalänk
Medlem

Kul grej!

Tillägg: My name is Earl...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Lego Master

Kul att man fick "du verkar tänka som oss" när man inte sett en rad kod på åratal.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberdyne:

Nämen Teppic! Nu blev jag lite nostalgisk över Göteborgare Online tiden...

Fasen vad glad man kan bli av en liten kommentar! Cs 1.6 FTW! 🥰😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Chalmers påstår samma sak, Qamcom nämns där på slutet. https://www.chalmers.se/sv/institutioner/e2/nyheter/Sidor/Nu-...

Är investerad i ett företag de sammarbetar med. På Chalmers tar de fram nästa generations teknik tillsammans med branschens ledande företag inom olika områden. Gapwaves är ett utav dessa som de sammarbetar med. Mycket intressant läsning för mig som både är tekniknörd samt spelnörd
Hade älskat att jobba för Qamcom, saknar dock de ni eftersöker. Lycka till med erat arbete! ❤️