Permalänk
Medlem

Hur råder ni bot på myggen?

Hej jag har nyligen börjat med den underbara sporten discgolf, allt var frid och fröjd tills myggen vacknade till liv.
Nu behöver jag tips på vad jag ska ta mig till, är det myggmedel som gäller eller vad finns det för andra alternativ.
Jag är helt ny på det här med friluftsliv så jag uppskattar allt tipps jag kan få.

Tack på förhand

Permalänk
Keeper of the Bamse

När jag är uppe i norra Sverige brukar jag köpa lite receptfria allergitabletter typ Loratadin, Kestin och sånt. Antihistaminer funkar bra mot kliandet.

Myggmedel har blivit sämre med åren tycker jag, men det lär väl hjälpa litegrann i alla fall

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt bästa motmedel var att flytta. Bodde tidigare i Norrbotten där jag är född och uppväxt. Hade även sommarstuga i Tornedalen. Flyttade till västkusten och har väl sett 3 mygg på 10 år

Annars är det tyvärr häxblandningar man får gå på. Mitt bästa tips är 1 del Beckolja blandat med 1 del "gammal" Djungelolja. Jag lovar att myggen kommer sky dig som pesten. Tyvärr får man väl inte tag på gammal Djungelolja, oklart hur effektiv den nya icke cancerogena är.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C