Nytt tangentbord med spcifika detaljer ASAP - Behöver lite råd och hjälp först. (ingen prisgräns)

Permalänk

Nytt tangentbord med spcifika detaljer ASAP - Behöver lite råd och hjälp först. (ingen prisgräns)

Morgon

Sitter och knappar på ett Corsair K70 just nu. (den har cherry mx switches)
Jag vet inte om just mitt ex är defekt men när jag är inne i något intensivt spel så har vissa tangenter "en tendens" att flyga ur tangentbordet när jag trycker/släpper på dem.. vilket naturligt inte är godkänt.

Det plus att cherry mx låter lite för högt för mitt behov då jag använder mikrofon och kommenterar över och kan inte ha ljud från tangenterna i bakgrunden.
Spelar mycket FPS spel. Så det är främst till det ett nytt tbord ska användas men vill gärna ha rekommendationer på lite mer t-bord med mer öga för kvalite än RGB och knappar som hoppar ur tangentbord vid upprepade tryck.

Så vilket märke och modell är att rekommendera?

Är Duckys bra kvalite?
Hur är deras switchar.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Ingen prisgräns eyy, do I have the keeb for you then! 😎

Permalänk
Medlem

Jag hade samma bekymmer med mitt K70, Knapparna sitter knappt fast alls.

Har bytt till et Varmilio som fungerar utmärkt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ducky använder väl nästan uteslutande cherry mx, så det är bra kvalitet.
Vill gärna byta ut mitt äldre logitech som har cherry brown, men logitechs egna keyswitches är långt ifrån lika sköna.
Kanske en vanesak?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

duckys tangentbord är stabila, hitta ett med aluminiumram så det inte blir sladdrigt.
Ang brytare så är det vane/känsla, men cherry mx silent finns, annars kan du beställa o-ringar som dämpar nedtrycksljudet och har du brytare utan klick, t.ex. mx brown (tactila utan klick) eller mx red (linjära utan klick) tillsammans med o-ringar så dämpar du ljudet rejält.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jag hade samma bekymmer med mitt K70, Knapparna sitter knappt fast alls.

Har bytt till et Varmilio som fungerar utmärkt

Det är som att dom har "glömt" bort ett steg i byggnaden av dem, det är sjukt hur lätt dom flyger ur!

Skrivet av CubaCola:

Ducky använder väl nästan uteslutande cherry mx, så det är bra kvalitet.
Vill gärna byta ut mitt äldre logitech som har cherry brown, men logitechs egna keyswitches är långt ifrån lika sköna.
Kanske en vanesak?

Håll dig borta från Corsair t-bord iaf (K70-serien) det är mitt råd.

Skrivet av moonblase:

duckys tangentbord är stabila, hitta ett med aluminiumram så det inte blir sladdrigt.
Ang brytare så är det vane/känsla, men cherry mx silent finns, annars kan du beställa o-ringar som dämpar nedtrycksljudet och har du brytare utan klick, t.ex. mx brown (tactila utan klick) eller mx red (linjära utan klick) tillsammans med o-ringar så dämpar du ljudet rejält.

Mycket bra info här!
Ska ta och kika närmare på dessa Ducky bord och se vart och hur jag finner med aluminium.
Tack för ett gäng bra tips där!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Ingen prisgräns eyy, do I have the keeb for you then! 😎

He he,
Ok visa mig vad du har att erbjuda då

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Håll dig borta från Corsair t-bord iaf (K70-serien) det är mitt råd.

Varför då? Dottern har haft ett sådant i 2 år nu, (K70 mk2 med bruna cherry mx)
Kör själv bruna cherry i mitt logitech, som väl är 4-5år snart gammalt. Och röda cherry mx i ett hyperx tangentbord.

Inget strul med några av dessa.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Hjälpsam

K70 med röda brytare och Ducky med röda brytare har båda EXAKT samma brytare, tillverkade av samma företag, Cherry.

Det som skiljer är keycapsen, noterat att en del blir lösa, särskilt om de åka av/på några gånger. Billigare keycaps kör ofta ABS, Corsair kör någon egen plast som är rätt kass, bättre keycaps kör ofta PBT-plast.

Köp en uppsättning nya keycaps till att börja med. Lite ont om nordiska keycap set i SVerige för närvarande men HyperX Pudding Keycaps med PBT finns i lager på några ställen (Ducky kör med PBT plast).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Mmm, ok då är jag med på noterna.

Tack för tipset Fluff ska kika på dem du rekomenderade.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Varför då? Dottern har haft ett sådant i 2 år nu, (K70 mk2 med bruna cherry mx)
Kör själv bruna cherry i mitt logitech, som väl är 4-5år snart gammalt. Och röda cherry mx i ett hyperx tangentbord.

Inget strul med några av dessa.

Den erfarenhet jag har av Corsair är att dom är ett relativt solid "gaming brand" i sig men jag har haft strul med samtliga tangentbord från Corsair jag ägt genom åren.

Och den jag använder nu K70 mk2 serien precis som du skrev ni har nu DOCK har min röda cherry mx switchar vilket kan vara viktigt att notera, den började tangenterna ramla ur själva switchen REGELBUNDET och det krävdes inte mycket kraft -

Det räckte med att sitta och skriva ett email en dag och ett par tangenter jag använder mer än andra började följa med fingret upp.
Och har hört andra (en annan i denna tråd tex) som har haft samma problem med lösa tangenter i K70 modellen.

Men om erat fungerar bra så är det bara vara glad antar jag!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Den erfarenhet jag har av Corsair är att dom är ett relativt solid "gaming brand" i sig men jag har haft strul med samtliga tangentbord från Corsair jag ägt genom åren.

Och den jag använder nu K70 mk2 serien precis som du skrev ni har nu DOCK har min röda cherry mx switchar vilket kan vara viktigt att notera, den började tangenterna ramla ur själva switchen REGELBUNDET och det krävdes inte mycket kraft -

Det räckte med att sitta och skriva ett email en dag och ett par tangenter jag använder mer än andra började följa med fingret upp.
Och har hört andra (en annan i denna tråd tex) som har haft samma problem med lösa tangenter i K70 modellen.

Men om erat fungerar bra så är det bara vara glad antar jag!

Oj, vilket skräp.
Googlade och fann rätt många som har haft detta problem. Det har som sagt inte uppstått här ännu, men då kanske det snarare är en tidsfråga.

Undrar om detta har med saken att göra https://help.corsair.com/hc/en-us/articles/360036225532-How-t...

edit: vafan, "A" ramlade ur tangentbordet när jag höll det upp o ner och skakade till nu.. så även vårat k70 är drabbat. Knappen är kvar när det är i vanligt läge dock.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

He he,
Ok visa mig vad du har att erbjuda då

Bara bygga eget eller köpa ett som någon annan byggt. Prislapp ca 3-4000kr (och uppåt) på ett ungefär men det blir ju bra mycket bättre än vad ett färdigbyggt tangentbord någonsin kan hoppas på

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Bara bygga eget eller köpa ett som någon annan byggt. Prislapp ca 3-4000kr (och uppåt) på ett ungefär men det blir ju bra mycket bättre än vad ett färdigbyggt tangentbord någonsin kan hoppas på

Han svarade mig aldrig efter jag PMa honom 😂
(ville inte lägga ut annons här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Han svarade mig aldrig efter jag PMa honom 😂
(ville inte lägga ut annons här)

Du hade ett Think 6.5 eller hur var det? Skulle tro att man hamnar en bit över smärtgränsen då, även om man säger att det inte finns något tak på budgeten

Permalänk

Använt Qpad MK-70 och de har fungerat strålande utan några som helst problem vid gaming.
har även ett MK-50 och de är många år nu och fungerar fortfarande strålande.

Du kan ju kika https://qpad.com/product-category/keyboard/

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.