Helgsnack: Vad är historien bakom ditt användarnamn?

Permalänk
Skrivet av NukeDuke:

Ett användarnamn jag använde då jag spelade Delta Force för många år sedan. Kort och gott.

Jag älskade Delta Force Land Warrior. Det blev mycket CTF på det. Förutom att jag hade kul var jag också bra på det. Jävligt bra. En kort stund (ca 3 månader)var jag rankad 15 i välden på det.

Det är typ det ända jag har att skryta med i spelväg.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Först nickade ja ”Eraser” från filmen med samma namn. Spelkompisarna gjorde narr av mig för det dock så ja bytte.

Campaigner är sista bossen i Turok: Dinosaur Hunter. En farlig, häftig boss. Jag ville också vara häftig farlig o så o gilla namnet så ja snodde det….😛

Ja var 14….

Nuförtiden kör ja med mitt riktiga namn, Jerry.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag heter Daniel och reggade mig när jag satt på jobbet, Dan at work.
Kanske inte det bästa att ha @ i ett användarnamn men det verkar ju funka fortfarande

För övrigt så använder jag aldrig samma nick någonstans, så om ni ser dan@work utanför Swec så är det en bedragare.

Jag undrar också om jag minns fel, eller var det inte något strul med registreringsdatumet här på Swec i början? Tycker mig minnas att jag var med redan det första året. Men kan iofs tagit lite tid innan jag hade något att säga/fråga..
Lite stolt är man ändå att ha ett så lågt medlemsnummer.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Mantis warriors ifrån AD&D, spelade mycket rollspel i min ungdom och tyckte dessa var supercoola! Kallade mig Mantiz på Quaketiden och tyckte jag hade ett asfränt och unikt namn, nu dräller det av mantizar så då blev jag madmantiz istället. Nu finns det flera såna också men jag har blivit för gammal att bry mig. Saknar Quake 1 och 220 i ping på 33.6 modem på rlyeh 130.236.234.23 och pain på 193.13.236.20, favoritservrarna från den gyllene eran vars ip etsat sig fast för evigt i mitt huvud! Fast nu vart jag osäker på den sista, kanske gott tecken..

Kul att läsa om allas nick!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!