Bästa spel från filmvärlden/ bästa film från spelvärlden?

Permalänk

Bästa spel från filmvärlden/ bästa film från spelvärlden?

Vilket är erat bästa spel som kommer från en film?
Samt vilken är den bästa filmen som kommer från ett spel?

Börjar med mina

Bästa spel: N64 Goldeneye , bland de första multiplayer spelen jag spelat och som alla vet gränslöst kul

Bästa film: World of Warcraft, kanske lite kluven men jag tycker den är väldigt bra och berättar storyn på ett bra sätt. Ser gärna en uppföljare

Så, vilka är era favoriter? : )

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med om N64 Goldeneye, annars har jag lite nostalgi till Harry Potter spelen. Bästa film för mig är nog Ace Attorney filmen, tycker den träffar det som gör spelen så speciella.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Forumledare

Hmmm, bäst från filmvärlden står mellan Lord of the rings online och Alien isolation. Det förstnämnda kan ju diskuteras huruvida det kommer från filmvärlden eller bokvärlden

Bästa film från spelvärlden blir något av en högoddsare i form av ”silent hill” som ju inte var bra men ändå förvånansvärt stämningsfull.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Bästa film från spelvärlden måste ju vara postal the movie, Uwe Bolls magnum opus!

Annars är ju Tomb Raider-filmerna rätt goa, samt första resident evil-filmen

I spelväg kan jag nog tillägga the world is not enough till n64 utöver goldeneye. Väldigt underskattat i mitt tycke

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ett spel och film jag gillar är Wolverine, gilla framförallt spelet i förhållande till hur spel-filmer brukar vara, tycker spelet vara riktigt häftigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc