Kan ej längre betala met Bitcoin Webhallen/Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Jag citerar vår pressmeddelande vi gick ut:

"En uppdatering och optimering av vår kassa utfördes i våras, där vi valde att erbjuda de mest populära betalningsmetoderna som täcker våra kunders behov. Det innebar att mindre populära betalningsmetoder togs bort. Vi är alltid öppna för att justera våra betalalternativ, men då vi även har miljöaspekten i åtanke så avvaktar vi utvecklingen för just krypto. "

Det känns oerhört ironiskt att en handelsplats som består av produkter med enorm klimat- och miljöpåverkan, väljer att slopa Bitcoin som betalsätt, som man på många sätt kan argumentera inte är lika skadligt för miljö och klimat som många vill anta. Eller för den delen när man ställer Bitcoin mot det reguljära banksystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krpto:

Det känns oerhört ironiskt att en handelsplats som består av produkter med enorm klimat- och miljöpåverkan, väljer att slopa Bitcoin som betalsätt, som man på många sätt kan argumentera inte är lika skadligt för miljö och klimat som många vill anta. Eller för den delen när man ställer Bitcoin mot det reguljära banksystemet.

Ja vad ska man säga? Snacka om dubbelmoral och gå bakåt i utvecklingen. Dock tror jag det är en tidsfråga tills Webhallen åter igen kommer öppna upp för krypto.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Sen det att @Inet ändrade så att man var tvungen att handla för minst 1000kr för att betala med krypto så har det fungerat klockrent för mig. Får bara hoppas att det håller i sig

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Returer då, hur fungerar det? Man betalar med bitpay och returnerar. Hur går återbetalningen till?

Såg att @macmann1 frågade tidigare, men har inte sett något svar.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Returer då, hur fungerar det? Man betalar med bitpay och returnerar. Hur går återbetalningen till?

Såg att @macmann1 frågade tidigare, men har inte sett något svar.

Man får tillbaka priset för produkten i SEK, inte bitcoin eller antal satoshi som du betalade med.

Visa signatur

press nu1mlock