Kan ej längre betala met Bitcoin Webhallen/Inet

Permalänk

Försöker betala med Bitpay på Inet nu och får detta i kassan, antar att det strular igen

Citat:

Något gick fel med din betalning. Vänligen försök igen eller välj ett annat betalsätt. Om felet kvarstår, kontakta kundservice. Tel: 031-65 27 00 Email: info@inet.se

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk
Skrivet av Fogelholk:

Försöker betala med Bitpay på Inet nu och får detta i kassan, antar att det strular igen

Svar från Inet :
Vi har en begränsning per dygn med hur mycket vi kan ta emot genom BitPay. Eftersom det är per ett dygn kan det återställas nästan när som helst. Vi försöker konstant komma i kontakt med BitPay för att utöka begränsningen men detta verkar vara svårt. Min rekommendation är att antingen försöka vid lite olika tillfällen alternativt annan betalmetod.

Visa signatur

CPU : Ryzen 5950x
GPU : Asus TUF 3090
Skärm : LG CX OLED 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcewen123:

Svar från Inet :
Vi har en begränsning per dygn med hur mycket vi kan ta emot genom BitPay. Eftersom det är per ett dygn kan det återställas nästan när som helst. Vi försöker konstant komma i kontakt med BitPay för att utöka begränsningen men detta verkar vara svårt. Min rekommendation är att antingen försöka vid lite olika tillfällen alternativt annan betalmetod.

Jag har samma problem när jag försöker betala med Bitpay både nu och igår kväll, får pröva några gånder under dagen och hoppas på bättre lycka. Lite skarrigt när det bara finns en i lager av en den ena av mina produkter

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har samma problem när jag försöker betala med Bitpay både nu och igår kväll, får pröva några gånder under dagen och hoppas på bättre lycka. Lite skarrigt när det bara finns en i lager av en den ena av mina produkter

Om någon är med på linkedin så följ Bitpay och kommentera när dom publicerar något nytt och fråga om just det här, så kanske det händer något, bara ett förslag

Visa signatur

CPU : Ryzen 5950x
GPU : Asus TUF 3090
Skärm : LG CX OLED 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har samma problem när jag försöker betala med Bitpay både nu och igår kväll, får pröva några gånder under dagen och hoppas på bättre lycka. Lite skarrigt när det bara finns en i lager av en den ena av mina produkter

Försökte flera dagar några gånger per dag men det gick inte. Nu har jag gett upp.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har samma problem när jag försöker betala med Bitpay både nu och igår kväll, får pröva några gånder under dagen och hoppas på bättre lycka. Lite skarrigt när det bara finns en i lager av en den ena av mina produkter

Kan det ha vart en ssd som det bara fanns 1st ut av?

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk

Jag lyckades komma vidare till Bitpays betalsida efter cirka en veckas försök några gånger om dagen, men när jag väl kom fram dit så visar det sig att Bitpay inte vill ta emot betalningar från en Trezor om man använder Ethereum

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk

Jag har försökt använda BitPay via Inet nu i en vecka och har gjort flera försök per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onicoz:

Kan det ha vart en ssd som det bara fanns 1st ut av?

Hehe nää det var ett chassi men det är sålt nu.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vi har nu åter bitpay aktiverat men har lite problem med dom som betalväxel så kommer titta på bättre lösningar för att kunna ta emot kryptovalutor. Men som sagt, just nu går det åter att använda Bitpay.

@Inet: Fortfarande problem senaste dagarna att använda Bitpay, man verkar kunna öka transaction limit själv? Tänker om ni är på tier 2 eller 3 borde det ju täcka behovet eventuellt

https://support.bitpay.com/hc/en-us/articles/206003676-How-do...-

Permalänk
Medlem

@inet Någon uppdatering på hur det går med Bitpay? Har försökt att handla i en veckas tid men det fungerar fortfarande inte.

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Gorgar79:

@Inet: Fortfarande problem senaste dagarna att använda Bitpay, man verkar kunna öka transaction limit själv? Tänker om ni är på tier 2 eller 3 borde det ju täcka behovet eventuellt

https://support.bitpay.com/hc/en-us/articles/206003676-How-do...-

Tjenare,

Tack för tipset, de behöver dock fortfarande godkänna vår begäran. Det är tyvärr detta som tar tid men tro mig, vi jobbar på det!

Skrivet av Onicoz:

@inet Någon uppdatering på hur det går med Bitpay? Har försökt att handla i en veckas tid men det fungerar fortfarande inte.

Hej,

Tyvärr inte, svaren ifrån deras support dröjer tyvärr. Vi kan med andra ord säga att de inte håller samma svarstider som vår Kundservice gör!

Oavsett så gör vi allt i vår makt för att lösa situationen men vi är tyvärr lite bakbundna då den sista delen av lösningen ligger hos leverantören. Hade vi styrt över det helt och hållet så hade det vart löst för längesedan. Så vi får be om ert tålamod, men vi förstår frustrationen och vi är lika frustrerade på vårt håll.

Trevlig helg på er!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Hej på er!

Nu har vi äntligen fått "uppgraderat" vårt samarbete med Bitpay och får hantera större volymer kryptovaluta. Skriv gärna i tråden om det skulle fortsätta vara några bekymmer, vi verkar nu ganska ensamma om att acceptera krypto numera!

Happy shopping och trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej på er!

Nu har vi äntligen fått "uppgraderat" vårt samarbete med Bitpay och får hantera större volymer kryptovaluta. Skriv gärna i tråden om det skulle fortsätta vara några bekymmer, vi verkar nu ganska ensamma om att acceptera krypto numera!

Happy shopping och trevlig helg!

Lyx !!!!!
@Inet Kommer ni fortfarande ha 1000 kr som minimum gräns för att betala med Bitpay ?

Visa signatur

CPU : Ryzen 5950x
GPU : Asus TUF 3090
Skärm : LG CX OLED 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej på er!

Nu har vi äntligen fått "uppgraderat" vårt samarbete med Bitpay och får hantera större volymer kryptovaluta. Skriv gärna i tråden om det skulle fortsätta vara några bekymmer, vi verkar nu ganska ensamma om att acceptera krypto numera!

Happy shopping och trevlig helg!

Har ni diskuterat internt att stödja betalning via Lightning Network? Bitpay går helt bort för mig personligen, av olika anledningar.

https://www.opennode.com/lightning-network/

https://btcpayserver.org/

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej på er!

Nu har vi äntligen fått "uppgraderat" vårt samarbete med Bitpay och får hantera större volymer kryptovaluta. Skriv gärna i tråden om det skulle fortsätta vara några bekymmer, vi verkar nu ganska ensamma om att acceptera krypto numera!

Happy shopping och trevlig helg!

Ytterligare ett alternartiv om det skulle bli framtida strul med Bitpay skulle vara att kanske teama upp med Bitrefill (har inte det svenska grundare tom?) på något sätt? Går ju i dagsläget att köpa presentkort till en hel del svenska affärer där, men just teknik verkar det va lite klent med (fast tydligen har man lagt till netonnet nyligen).

Jag antar att bitrefill inte förmedlar försäljning direkt från butikerna utan istället har någon form av distributör/mellanhand för presentkort som man är ansluten till. Så om ni listade ut vilken dom använder och börjar erbjuda presentkort den vägen skulle de förmodligen dyka upp på bitrefill utan att ni ens behöver kontakta dom ;p

Permalänk
Inet

Hej igen!

Hoppas ni haft en skön helg, vi märkte att antal transaktioner med Bitcoin ökade i helgen så de flesta av er verkar ändå nöjda med Bitpay. Det är väldigt komplext och snårigt med både integrationer och penningtvättlagar för oss handlare för att kunna acceptera krypto som betalsätt, vi kommer inte titta på annan lösning i närtid nu när vi fått Bitpay att fungera tillfredställande för oss.

Vi ska se över gränsen för Bitpay, den beror på att det är en hel del manuell handpåläggning för oss jämfört med övriga betalsätt.

Ha en fortsatt fin vecka!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Igår funkade Bitpay på Inet när jag provade, dock en limit på köp för minst 1000:-
Snabbt och smidigt, tack

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej igen!

Hoppas ni haft en skön helg, vi märkte att antal transaktioner med Bitcoin ökade i helgen så de flesta av er verkar ändå nöjda med Bitpay. Det är väldigt komplext och snårigt med både integrationer och penningtvättlagar för oss handlare för att kunna acceptera krypto som betalsätt, vi kommer inte titta på annan lösning i närtid nu när vi fått Bitpay att fungera tillfredställande för oss.

Vi ska se över gränsen för Bitpay, den beror på att det är en hel del manuell handpåläggning för oss jämfört med övriga betalsätt.

Ha en fortsatt fin vecka!

Snabb fråga, då man köper hos er med Bitpay så ska man ju skatta på dom BTC man "säljer" för köpa saker med, raporterar ni in till Skatteverket på vilka som köper genom Bitpay hos er eller är det upp till var och en att rapportera in skatten för saker man köper hos er?

Permalänk
Inet
Skrivet av Figgeduni:

Snabb fråga, då man köper hos er med Bitpay så ska man ju skatta på dom BTC man "säljer" för köpa saker med, raporterar ni in till Skatteverket på vilka som köper genom Bitpay hos er eller är det upp till var och en att rapportera in skatten för saker man köper hos er?

Kan bara svara för vår egen del, vi rapporterar inget utan får betalt i SEK/Euro från Bitpay så hanterar eller växlar aldrig kryptovalutan själva utan det är därför vi har avtal med Bitpay som sköter det åt oss.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Kan bara svara för vår egen del, vi rapporterar inget utan får betalt i SEK/Euro från Bitpay så hanterar eller växlar aldrig kryptovalutan själva utan det är därför vi har avtal med Bitpay som sköter det åt oss.

Okej då vet jag. Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Snabb fråga, då man köper hos er med Bitpay så ska man ju skatta på dom BTC man "säljer" för köpa saker med, raporterar ni in till Skatteverket på vilka som köper genom Bitpay hos er eller är det upp till var och en att rapportera in skatten för saker man köper hos er?

Bitpay med huvudkontor i Atlanta, Georgia tror jag rapporterar till skatteverket? De har alla uppgifter eftersom du måste registrera dig med ID.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Bitpay med huvudkontor i Atlanta, Georgia tror jag rapporterar till skatteverket? De har alla uppgifter eftersom du måste registrera dig med ID.

Lite osäker på om du är ironisk? Men nej Bitpay rapporterar inget till Svenska Skatteverket. Vet personligen ingen utländsk aktör som gör det utan att dom blir tvingade av domstol eller liknande.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Lite osäker på om du är ironisk? Men nej Bitpay rapporterar inget till Svenska Skatteverket. Vet personligen ingen utländsk aktör som gör det utan att dom blir tvingade av domstol eller liknande.

🤫

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Missförstå mig inte, för mig personligen så hade det varit smidigt om dom rapporterade mina transaktioner till skatteverket, då hade jag sluppit allt jobb med deklarationen varje år när det gäller krypto. Men många verkar tro att eftersom ett bolag enligt lag måste ha KYC-rutiner för att få handla med valutor/finansiella instrument så rapporterar dom till alla världens skattemyndigheter, det stämmer inte.

Inte ens IRS i USA får ut data från Coinbase om deras kunder utan gå genom en amerikansk domstol, och i de fallen det skett så brukar domstolen inte ge IRS rätt att få ut alla uppgifter dom krävt.

https://www.journalofaccountancy.com/issues/2018/mar/irs-summ...

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Då undrar man ju såklart om även @webhallen kommer lösa sin bitpay

Permalänk
Webhallen
Skrivet av loppjack:

Då undrar man ju såklart om även @webhallen kommer lösa sin bitpay

Hej!
Jag citerar vår pressmeddelande vi gick ut:

"En uppdatering och optimering av vår kassa utfördes i våras, där vi valde att erbjuda de mest populära betalningsmetoderna som täcker våra kunders behov. Det innebar att mindre populära betalningsmetoder togs bort. Vi är alltid öppna för att justera våra betalalternativ, men då vi även har miljöaspekten i åtanke så avvaktar vi utvecklingen för just krypto. "

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Lamt..

Heja Inet!

Permalänk
Skrivet av loppjack:

Då undrar man ju såklart om även @webhallen kommer lösa sin bitpay

Finns ju även flera andra (bättre) lösningar än bitpay, men det är nog mest lathet eller div påtryckningar som håller tillbaka dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Jag citerar vår pressmeddelande vi gick ut:

"En uppdatering och optimering av vår kassa utfördes i våras, där vi valde att erbjuda de mest populära betalningsmetoderna som täcker våra kunders behov. Det innebar att mindre populära betalningsmetoder togs bort. Vi är alltid öppna för att justera våra betalalternativ, men då vi även har miljöaspekten i åtanke så avvaktar vi utvecklingen för just krypto. "

Miljöaspekten har i alla fall jag full förståelse för. Men å andra sidan spottar jag i eget glas då jag kör bil som bidrar till klimatförändringarna "cars releases carbon dioxide, which is the largest source of greenhouse gas emissions". https://www.ucsusa.org/resources/car-emissions-global-warming "Published Jul 18, 2014"

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]