EK Water Blocks tar valnötsträ till Geforce RTX 3000-kylning

Permalänk
Cylon

EK Water Blocks tar valnötsträ till Geforce RTX 3000-kylning

Vattenkylningsentusiaster kan nu välja mellan RGB-belysning, metallglans och trä när det gäller vattenblock för Geforce RTX 3080 och RTX 3090.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Trävilg design av ek.

Permalänk
Medlem

De borde väl se till att "Träfibrerna" matchar mellan blocket och terminalen? Det kostar ju 3800kr och är tänkt att sitta på ganska dyra grafikkort, då vill man ju inte ha något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Trävilg design av ek.

He he he 😁

Case i EK på de med mossa, dränkbar pump och en bäck sen har man gjort en mullemaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De borde väl se till att "Träfibrerna" matchar mellan blocket och terminalen? Det kostar ju 3800kr och är tänkt att sitta på ganska dyra grafikkort, då vill man ju inte ha något sånt.

Precis, framförallt för det priset.

Permalänk
Medlem

LGR

Någon som tänkte samma?

Permalänk
Medlem

Bra med lite brännbart material i datorn

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rapidact:

Bra med lite brännbart material i datorn

Trä brukar börja brinna runt 250-300 grader, så datorn brinner nog redan om trät fattar eld.

Permalänk
Medlem

Ek-logiskt. Bara trä på grafikkortet och köra.

Permalänk
Medlem

Såg iofs nice ut

Permalänk
Medlem

Blir svårt att bräda det där kylblocket.

Permalänk
Medlem

Äntligen lite dålig humor. Det uppskattas. Här kommer ett dåligt försök.
@daolo @CubaCola
v2.
"EK-Sleipnir"
Kvistig situation? Vi har brädat vårt Ek-ologiska sortiment. Nu med P12 papper. (dummsugare seljes separat)

Permalänk
Medlem

Hur kommer träet påverkas av fluktuerande temperaturer inuti chassit på lång sikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Hur kommer träet påverkas av fluktuerande temperaturer inuti chassit på lång sikt?

Kan ju inte uttala mig om det här specifika träet, men vi har ju haft köksredskap av trä i 1000+ år och det funkar helt OK. Min gjutjärnspappas handtag är lent som en barnrumpa trots hundratals timmar i ugnen - Så det borde vara lugnt, om nu inte valnöt är känsligare än furu.

Permalänk
Medlem

Min gjutjärnspanna är min gjutjärnspappa. Bara så att ni vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Äntligen lite dålig humor. Det uppskattas. Här kommer ett dåligt försök.
@daolo @CubaCola
v2.
"EK-Sleipnir"
Kvistig situation? Vi har brädat vårt Ek-ologiska sortiment. Nu med P12 papper. (dummsugare seljes separat)

En fröjd för det tränade ögat!
Så länge tempsen inte barkar iväg.